Aia a fost, pe scurt, povestea achiziției.
Acum, primele impresii ”la cald” (mă rog, călduț ...).
Pe scurt - e mai faină decât mă așteptam și-mi place mai mult decât aș fi crezut !
Pe lung .... să încep cu reținerile/temerile mele (NB: nu doar că nu am condus mașina înainte de a da comanda, dar nici măcar nu văzusem una ”live”!):
- va fi ”huuuuge” .
- va fi puturoasă / leșinată / moartea pasiunii / mă dau jos s-o împing / you name it !
În realitate, mașina nu-i deloc balena care mă așteptam să fie !
E doar puțin mai mare decât XV ( mă refer la lungime și lățime - pe înălțime e evidentă treaba !).
Totuși, spațiul interior - în special la pasagerii din spate și în portbagaj este semnificat mai mare. În plus, înălțimea suplimentară ( sunt cca. 6 cm dacă rețin corect) și geamurile enorme montate aproape vertical, amplifică și mai mult senzația de spațiu și ”aerisit”.
Am regăsit senzația aia indescriptibilă de ”acasă”, de spațiu și lumină ce - acum mi-am dat seama ! - mi-a lipsit de când am renunțat la precedentul Forester !
Probabil, faptul că layout-ul panoului de bord, poziționarea comenzilor și forma lor, volanul, etc, sunt 99% identice cu cele din XV au ajutat și mai mult la senzația aia de ”acasă”.
Scaunele sunt de departe cele mai confortabile dintre cele pe care le-am avut eu într-un Subaru. În mod cert ajută și reglajele electrice (pe 8 direcții), dar mai important e că forma șezutului și cea a spătarului, fermitatea materialului, sunt excelent gândite și alese ca împreună, să ofere un confort ireproșabil. Da, am ajuns să mă uit și să apreciez și aspectele acestea.
Astea au fost primele surprize plăcute.
De a doua surpriză plăcută am avut parte pe drumul către casă. Mașina se mișcă mult mai bine decât mă așteptam eu (și clar mai bine decât arată cifrele ce ilustrează demarajul 0-100 km/h) !
Deși este mai grea cu aproape 150 kg decât XV-ul ( 1656 kg Foresterul / 1514 kg XV-ul) și mai mătăhăloasă, iar cifrele o arata cu peste 1,5 s mai ”lentă”, la prima vedere se mișcă similar. La urcare sau în depășiri intră și motorașul electric și cei 66 Nm suplimentari ”puși jos” instant, chiar se simt.
Chiar am urmărit o vreme, pe afișajul central, cum funcționează cele două motoare.
Motorul pe benzină funcționează aproape tot timpul.
Motorul electric, intră în funcțiune, așa:
-- după oprirea completă, la semafor, coloană, etc , dacă iei piciorul de pe frână fără să calci accelerația, mașina o ia cătinel înainte, trasă de motorașul electric. Dar asta doar dacă ești singur pe drum. Altfel trebuie să calci accelerația și va porni instant benzinarul.
-- în deplasare, când nu mai calci accelerația - practic piciorul drept trebuie doar să mângâie pedala de accelerație, sau mai corect, să stea dor sprijinit de ea. La viteze mici - de exemplu, de când intru la mine pe stradă până în curte, am 2-300 sute de m și am reușit o dată să-i fac în mod electric. Am văzut că și soția, care-i o finuță prin definiție - a manevrat în așa fel accelerația că a reușit să facă toate manevrele de intrare și parcare în curte în mod pur electric.
Funcționează similar chiar și la viteze de croazieră, dar acolo doar pe distanțe scurte deoarece, inevitabil, trebuie să mai și calci accelerația.
-- când ai nevoie de mai mult cuplu ! De fapt, acolo ajută cel mai mult motorașul electric. Acționează ca un fel de (mini) turbină, oferind pentru o perioadă de timp, un boost de putere și cuplu. E util atât în depășiri, cât și în off-road, sau pur și simplu când ai de urcat o pantă.
Una peste alta, mi-a plăcut cum se descurcă mașina în trafic, mi-a făcut plăcere să mă joc cu cele două moduri ale cutiei (I) și (S), mi-a plăcut confortul și m-a încântat regăsirea senzației de .... Forester !
Am scris deja prea mult, cu prea puține informații utile, așa că mă opresc aici.
Revin după ce-mi structurez puțin ideile.
PS: Nivelul de echipare este, în acte ”Style” (echivalentul versiunii Confort in Germania). Dotările sunt prea multe - pe multe încă nici eu nu le știu -ca să mă apuc să le enumăr pe aici. Pe scurt, este penultima versiune de echipare, sau cum s-ar spune ”full de full, fără piele”.
PPS: Am omis să spun ce mă deranjează (mă rog, ce mi-ar fi plăcut să fie .... altfel):
- trapa se mai regăsește doar pe ultima versiune de echipare (Premium/Platinum/etc). Până acum, trapa aia mare se regăsea pe toate variantele de echipare cu excepția celei de bază.
Nu am folosit de mai mult de două-trei ori pe an trapa cât am avut vechiul Forester, dar acum mi-aș fi dorit să o am (deși, probabil ar fi fost la fel de folosită).
- oglinzile nu mai sunt la fel de mari ca la SH. Sunt doar puțin mai mari decât cele de pe XV. Înțeleg considerentele de aerodinamică, faptul că ai ”n”-șpe sisteme de siguranță și avertizare, da-mi plăceau urechile alea de elefant !!!
- rezervorul ! I-au tăiat 15 l și cei 48 l rămași mi se par puțini. Da, găsești la tot pasul benzinării ... dar totuși !
- roată de rezervă ... lipsă ! I-a luat locul bateria ...