Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #20 on: July 29, 2020, 12:13:57 PM »
Habar n-am !
Eu nu circul cu ea decat o data pe luna cand ii fac plinul si o duc la spalatorie.
Dar, din curiozitate, daca iesim in week-end cu Foresterul, am sa ma uit.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1319
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #21 on: July 29, 2020, 12:54:28 PM »
Ar fi interesanta comparatia. Chiar si intre e-boxer si XV, dar si intre e-boxer si SH aspirat.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #22 on: July 29, 2020, 13:02:11 PM »
Sper sa nu uit si sa verific.
Oricum, nu stiu cat de relevant este pentru un utilizator ”normal” deoarece masina are doar putin peste 1000 km la bord si este folosita doar ocazional si (deocamdata) pe distante scurte (drumuri prin oras + cate o iesire de week-end de cca. 20-25 km/sens).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1319
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #23 on: July 29, 2020, 13:22:46 PM »
Da, chiar si asa, ne facem o idee :)
Nu e nicio graba, nu imi permit e-boxer acum :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5132
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #24 on: July 29, 2020, 17:26:30 PM »
... masina are doar putin peste 1000 km la bord ...

N-are nica!
Inportant (referire la "comfort") e c-ai luat-o la timp, ca nu se stie cand si daca se mai gasesc. Pragmatism inainte de orice  ^-^
WRX SW 2002

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #25 on: July 29, 2020, 17:46:43 PM »
Sa stii ca, pana la un punct, e vorba despre pragmatism - ”she happy, me happy !” ring a bell ?
Am si spus ca-i o masina de care nu aveam nevoie. Si am recunsocut ca-i nu-i o achizitie rationala. Deloc !
Si - daca tot ai adus vorba despre momentul achizitiei - eu sunt de parere ca atunci cand vrei sa faci ceva din pura placere, pentru sufletul tau, n-are niciun sens sa  tragi de timp si sa lungesti asteptarea. Cand poti, o faci !

PS: Si n-am fost complet  altruist si dezinteresat - cu ocazia Foresterului, mi-am recuperat XV-ul !

PPS: Da, am degetele cam groase si mai omit sa verific textele inainte sa apas butonul ”Post”.
Mea culpa !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 5132
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #26 on: July 29, 2020, 21:08:12 PM »
Da, ma rog...
Fiecare face ce vrea cu banii lui, e lege si axioma. Zic doar ca e pacat de 1000km in 4 luni. E hibrid cu CVT, e facuta sa mearga mult si sa consume putin. Se strica bateriile alea de la stat.
Gata, treaba TA!
Scuze.
WRX SW 2002

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #27 on: July 29, 2020, 22:33:34 PM »
Se strica bateriile alea de la stat.

Perfect adevarat, cei care care au avut de a face cu Civic Hybrid sau Prius pot confirma, cele putin rulate au in general probleme cu bateriile. Nu stiu daca este valabil si in cazul bateriiilor Li-Ion.

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #28 on: August 03, 2020, 14:01:38 PM »
Bine de stiut faza cu bateriile !
Am sa incerc sa iau si Foresterul in cate o delegatie, la cate un drum mai lung, sa se mai dezmorteasca ...
Din pacate, pandemia asta (si alte examene) ne-au cand dat vara asta peste cap si Foresterul nu a putut sa-si indeplineasca datoria de masina pentru concedii si iesiri de week-end.
Dar vom trece noi si peste asta, doar sanatosi sa fim !

PS: Am fost zilele trecuta sa-i fac plinul si m-am uitat si la consum.
Conform CB, consumul mediu in cei 1364 km de cand e la noi, este de 9,9  l/100 km.
Mare majoritate (cca. 1000 km), facuti exclusiv in oras, pe distante scurte - 4-5 km.
Nu-i senzational, dar nici rau nu-i avand in vedere ca masina are aproape 2 tone.

La primul drum mai lung la care-l scot, am sa-i fac si un ”consum” dar nu ma astept sa aiba un consum nu mai mic , dar nici macar apropiat de cel al XV-ului.

Daca ”scoate” sub 8 l/100 km eu ma declar multumit.
« Last Edit: August 03, 2020, 14:07:35 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1319
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #29 on: August 03, 2020, 14:06:44 PM »
10% in oras e super bine...
clar ajuta modul electric si start/stop.

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #30 on: August 03, 2020, 14:11:21 PM »
Da, in oras ”se vede” eficienta motorului electric si la start-stop-ului mai ”destept”.
Am navigat prin indicatiile CB si-mi arata muuult mai mult timp in care motorul termic a fost oprit decat la XV - desi acesta din urma are de 20 de ori mai multi km la bord.
In plus, mai merge si in mod pur electric ( de exemplu, eu cand am intrat pe straduta pe care locuiesc, cca. 500-600 m a mers doar cu motorul electric + manevrele de parcare cu spatele tot in mod electric le-a facut.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #31 on: August 31, 2020, 08:44:20 AM »
Boon !
Pe cand se termina perioada normala de concedii si vacante, am inceput si noi sa miscam Foresterul.
Am facut vineri un drum pana la Cluj (si retur).
La dus am fost pasager, la intoarcere - sofer !
In primul rand - trebuie sa fii dus bine cu capul sa pleci la drum in perioada asta (mai ales daca nu esti obligat ) !
Am prins aglomeratie si la dus (dar asta n-a fost o surpriza) si intre Lancarm si Alba Iulia, dar si de la Alba la Aiud.
Dar, desi in coloana, s-a mers totusi.
La intoarcere, intre Aiud si Teius ( la cca 6-7 km de Teius) m-am ”infipt” intr-o coloana ... stationara !
Am facut cca. 12 km in mai bine de 1 ora !
Intr-un final, am cedat si inainte de Oiejdea, am intors si din Teius am urmat traseul Teius - Blaj - Seica Mica - Seica Mare - Sibiu.
NOTA catre mine: Asculta de Waze !!!
Nu am mai fost niciodata pe traseul asta - ma rog, de la Copsa Mica la Blaj am fost in mai multe randuri, nu am fost de la Blaj la Teius si nici pe la Seica Mica - Seica Mare.
Fain drum !
Liber, multe curbe - iar intre Seica Mica si Seica Mare chiar spectaculos ! Zona superba, serpentine prin padure ...
Acum cateva (noi) impresii despre Foresterul e-Boxer.
Prima data, concluzia: Este o masina exceptionala ! Ca sa citez un clasic in viata: impecabila !
Este extrem de confortabila iar geamurile enorme pe langa lumina din abudenta si vizibilitatea de exceptie, dau si o senzatie de spatiuuuu !
Suspensia este foarte confortabila, absoarbe perfect denivelarile si gropile dar in acelasi timp tine excelent masina pe drum - fara ruliu, fara tangaj. Inginerii de la Subaru care au proiectat partea asta merita sincere felicitari !
Este extrem de bine antifonata - mult mai bine decat XV-ul, desi nici asta nu-i deloc galagioasa.
Comportament dinamic - nu inceteaza sa ma surprinda.
Am mai spus asta - inainte de a lua masina, aveam foooarte mari retineri legate de dinamica ! 11,8 pentru 0-100 km/h este enorm !
Dar, cu toate astea, in trafic, Foresterul are un comportament dinamic foarte-foarte bun !
Accelereaza fara ezitari, poti depasi de la orice viteza fara probleme si fara emotii, trage cu aplomb si la deal, si pe serpentine, si pe drum drept.
Daca vrei sa faci o depasire ”din scurt” muti in ( S ) si la kick-down sare direct ”pe rosu”. Ajutat si de cuplul suplimentar livrat de  motorul electric, accelereaza incredibil pentru masa masinii si cifrele din fisa tehnica.
Sunt uimit si parca tot nu-mi vine sa cred ca se misca atat de bine.

La drum lung, beneficiezi de tehnologie - ACC  & Car Play.
Pilotul Automat Adaptiv (ACC) este o gaselnita excelenta care, cel putin in implementarea celor de la Subaru, functioneaza ireprosabil !
Si - mai ales in conditiile unui trafic extrem de aglomerat - transforma un drum stresant intr-o calatorie de placere.
Pe autostrada l-am setat la 138 km/h si ... de acolo am avut doar grija volanului.
Face o treaba perfecta si pe DN-urile aglomerate.
Car Play - merita toti banii din cel putin doua motive: Waze si Spotify !

Tinuta de drum - fie pe autostrada, fie pe serpentine, este impecabila !
Directia-i bine setata, precisa si cu feed-back bun, dar in acelasi timp, extrem de comoda si ”usoara” la manevrele in spatii inguste si/sau parcare.
Ca tot am amintit de parcare - 99% dintre manevrele de parcare le face in mod electric.
Am prins si acum cateva situatii in care a mers in mod full electric - in special in coloana ce se târa anemic prin Teius.

Apropo de modul electric - am ”surprins” imagine de mai jos !
11h 28 min de functionare in mod electric in mai putin de 2000 km ! Wow !


Nu am resetat trip-ul la plecare, deci nu am ”facut ” consumul.
Dar avand in vedere ca a doua zi am facut plinul si au intrat 34,5 l si am parcurs cca. 415 km, estimez ca rezonabil un consum de 8,4 l/100 km.
Avand in vedere conditiile de drum si traficul infernal + motorul inca nou-noutz, ma declar satisfacut.
Singurul lucru pe care i-l ”reprosez” Foresterului este rezervorul prea mic ! 48 l e putin pentru o masina de drum lung !

Aaaa - si inca ceva !
Spre surprinderea mea, am vazut ca Foresterul nu are oglinda retrovizoare (din interior) cu auto-dimming !
Foarte ciudat in conditiile in care XV-ul are facilitatea asta !

PS: ODO : 1956 km




« Last Edit: August 31, 2020, 09:09:06 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #32 on: August 31, 2020, 10:52:22 AM »
Pilotul Automat Adaptiv (ACC) este o gaselnita excelenta care, cel putin in implementarea celor de la Subaru, functioneaza ireprosabil !

E ceva special la ACC"ul de Subaru? Sau l'ai folosit la alte marci si nu te multumise?

dan_b

  • 1319
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #33 on: August 31, 2020, 11:35:08 AM »
Suna foarte bine experienta. Deci e la ceva ani lumina de SH... Inclusiv la consum, inclusiv la comportament pe drumuri virajate si dinamica.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #34 on: August 31, 2020, 13:19:38 PM »
E ceva special la ACC"ul de Subaru? Sau l'ai folosit la alte marci si nu te multumise?

Ceva special este - ca-i alta tehnologie decat  cea ”mainstream” , utilizata de majoritatea producatorilor auto (respectiv foloseste un sistem optic in locul unui bazat pe radar).
Nu am avut experienta directa cu ACC-ul de la alte marci - dar cel de la Subaru l-am folosit intens (in special pe XV) si a functionat, de fiecare data, ireprosabil !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #35 on: August 31, 2020, 18:42:16 PM »
Desi mai tarziu:
Felicitaripentruachizitie,nuitizicsatebucurideeafiindcastiusigurcaoveiface!
 ^-^
... acum ...

[...]

PS: Am fost zilele trecuta sa-i fac plinul si m-am uitat si la consum.
Conform CB, consumul mediu in cei 1364 km de cand e la noi, este de 9,9  l/100 km.
Mare majoritate (cca. 1000 km), facuti exclusiv in oras, pe distante scurte - 4-5 km.
Nu-i senzational, dar nici rau nu-i avand in vedere ca masina are aproape 2 tone.

La primul drum mai lung la care-l scot, am sa-i fac si un ”consum” dar nu ma astept sa aiba un consum nu mai mic , dar nici macar apropiat de cel al XV-ului.

Daca ”scoate” sub 8 l/100 km eu ma declar multumit.

In afara de evolutia in confort si dotari, consumul Subaru este acelasi ca intotdeauna: mare!!! Mai prost e ca acum puterea oferita oricarui model (edit: e-Boxer - Forester, XV, toate dotarile) este aceeasi, iar rezervorul e cu mult mai mic decat as fi banuit: 48l.

E-Boxer ar trebui sa impresioneze prin exact .... ce?!? Ca a trecut la clasa D de emisii CO2, de la clasa E pe MY2017-2019?
150CP + 16CP / 194 Nm + 66 Nm, putere mai mica fata de generatiile anterioare, pe care o pune pe asfalt, ca despre offroad nu a vorbit nimeni pana acum sa vedem ce poate. O urcare la Cabana Varful Ciucas si ne dumirim destul de repede ce poate. De asemenea, motorasul de 16 CP poate ca ajuta admirabil pe asfalt, dar prin paduri in urcare, dupa oarece vreme isi va da obstescul sfarsit, va trece in reincarcare si vei ramane tot cu motorul termic cu impresionantii 194Nm la roata. Poate ma insel. Sper sa ma insel. Du-l pe niste coclauri si zi o vorba, ca pana una alta .... "ecologia fute bucuria".

PS: 2 tone ziceai? Spune-i si lui Sese asta ca s-a suparat pe mine cand i-am zis ca e prea grea!
« Last Edit: August 31, 2020, 18:57:06 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #36 on: August 31, 2020, 21:09:35 PM »
De remarcat, ca de fiecare dată, aprecierile pertinente ale colegului Foreste însă, cu permisiunea lui Marr, am să fac următoarele comentarii:

1. Am condus e-Boxer pe drumuri accidentate însă niciunul nu se compară, ca grad de dificultate, cu traseul de pe Valea Berii și până la Cabana Ciucaș. Aici, Foreste are dreptate când spune: ”O urcare la Cabana Varful Ciucas si ne dumirim destul de repede ce poate.” Exact acest traseu poate fi unul de referință corectă pentru un vehicul cu tracțiune integrală. Nu mă îndoiesc de performanțele lui e-Boxer pe acel traseu însă susțin provocarea.
2. Referitor la consumul de benzină eu cred că se pot înregistra valori mai scăzute dar doar după ce se trece de câteva mii de km rulaj. Dacă intrăm în profunzimea spiritului SUBARU vom descoperi truismul conform căruia nu consumul redus de benzină este elementul de referință al mărcii.
3. La capitolul dotări, confort și siguranță am certitudinea că este superior versiunii SJ. Parol.
În rest, numai de bine și așteptăm concluziile după o tură dus-întors DN1A - Cabana Ciucaș (rămân la părerea că acest drum este de referință pentru mașinile care pretind că au tracțiune integrală).
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #37 on: September 01, 2020, 08:33:04 AM »
Desi mai tarziu:
Felicitaripentruachizitie,nuitizicsatebucurideeafiindcastiusigurcaoveiface!
 ^-^
.......

PS: 2 tone ziceai? Spune-i si lui Sese asta ca s-a suparat pe mine cand i-am zis ca e prea grea!

Multumim !

Legat de masa - am exagerat putin !
M-am informat si, conform datelor din Cartile de Identitate, avem asa:
- Forester e-Boxer - 1735 kg;
- XV 2019 2.0 NA  CVT - 1514 kg;
- XV 2016 diesel - 1495 kg;
- Impreza 2016 2.0 NA CVT - 1420 kg;

Deci, avem o diferenta de 220 kg - de aici (si din forma aerodinamica)  apar si diferentele de consum (semnificative)  in favoarea XV-ului.

PS: M-am uitat din curiozitate in CI-ul vechiului meu Forester SH diesel.
Asta avea masa proprie = 1652 kg
Prin urmare, greutatea suplimentara a Forester-ului actual fata de SH-ul diesel este de doar 83 kg.  Un pasager nu prea bine hranit.

Pe coclauri, Foresterul actual fata de vechiul SH este penalizat de consolele ceva mai lungi (cred, ca nu am datele in fata) si de unghiurile de atac si degajare mai mici (la asta nou nu mai sunt ”taiate” oblic ci sunt paralele cu solul).
Si - probabil - de ampatamentul mai mare.
Nu stiu cu cat e mai mare, ca in CI-ul vechi nu apare aceasta valoare, dar la cel nou avem asa:
Distanta intre axe:
- Forester e-boxer - 2670 mm;
- XV 2019 2.0 NA CVT - 2665 mm;
Deci, fata de XV, avem in plus cantitatea neglijabila de 5 mm.
Sunt curios cat e la SH.
Alte date de gabarit:
Lungime totala:
- Forester e-boxer - 4625 mm;
- XV 2019 2.0 NA - 4465 mm;
- Forester SH diesel - 4560 mm;
Latime:
- Forester e-boxer - 1815 mm;
- XV 2019 2.0 NA - 1800 mm;
- Forester SH diesel - 1780 mm;

Garda la sol e identica la toate = 220 mm;

Ca sa revenim - da, este posibil ca, in situatii specifice - de exemplu la coborarea unei pante abrupte urmata de o urcare pe o rampa la fel de abrupta, e-boxerul sa ”agate” cu bara in mal. Sau, la limita, pe o culme ingusta sa ramana pe burta ...
Dar astea-s cazui extreme si probabilitatea ca un Sk sa nu poata trece pe unde trece un SH este extrem de mica (0,01%).
Cuplul motorului pe benzina e mic - daca-l comparam cu dieselul - dar este similar cu cel al tuturor motoarelor 2.0 NA Subaru din ultimii (cel putin) 10 ani. Si lipsa reductorului de la modelele SG si SH este (probabil) suplinita de X-Mode si cutia CVT.
Inca ceva - motorul electric nu functioneaza tot timpul ci doar atunci cand computerul considera ca este nevoie de el. Deci, ceva-ceva ar tine bateria. In plus, bateria se incarca si de la motorul termic (actioneaza si ca un fel de generator) nu doar din recuperarea energiei de franare.

Din pacate, dat fiind faptul ca asta nu-i maina mea decat atunci cand vine factura de leasing ... prea curand nu o sa-l vedem pe traseul sugerat de tine (si nici pe alte coclauri ”dure”).
Dar cu XV-ul m-as ”baga” ! Totusi, inainte de asta ar cam trebui sa-l echipez cu niste anvelope decente si cu o roata de rezerva. Nu as avea tupeul sa ies pe coclauri doar cu un spray de lipit anvelopele ....

PPS: Cand mai ajungi pe la Brasov, iti recomand calduros sa iei Foresterul e-boxer de drive-test si sa faci o tura pe la Predeal - Izvorul Rece - Rasnov. Poate n-o sa ti se mai para asa nasoala evolutia de la SH ...

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #38 on: September 01, 2020, 09:49:57 AM »
Distanta intre axe:
- Forester e-boxer - 2670 mm;
- XV 2019 2.0 NA CVT - 2665 mm;
Deci, fata de XV, avem in plus cantitatea neglijabila de 5 mm.
Sunt curios cat e la SH.

Forester SH aprox. 2530mm. similar cu SG care ar avea 2525mm.

Momentan fac un drum cu o europeana cu ampatament 2840mm si am senzatia de salupa.
Probabil SK are dimensiunea optima pentru confort si agilitate.


ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #39 on: October 26, 2020, 11:37:03 AM »
Am mai miscat putin si Foresterul in week-end-ul ce tocmai s-a incheiat, cu un drum pana la Timisoara (si retur).
Impresii pe scurt:
- Pro:
- tinuta de drum si confortul la superlativ ! Am ajuns de fiecare data la destinatie odihnit si relaxat.
- sistemele de asistenta (pe care le stiu deja de la XV) - cu o mentiune speciala pentru Eye-Sight + ACC si Blind Spot Monitoring.
- combinatia motor termic + motor electric misca foarte bine masina. Nu am simtit niciun moment ca ar fi vorba despre vreo lipsa de putere sau ca masina ”nu mai poate”. Am avut cateva depasiri pe autostrada cand ”depasitii” se apucau sa accelereze si Foresterul a urcat foarte  usor si fara probleme la +160 km/h.
Dar clar nu-i o masina pentru codus alert - ca despre ”sportiv” nu poate fi vorba ” !
- s-a dovedit suprinzator de manevrabila si agila si in aglomeratia de pe stradutele din centrul Timisoarei.
- foloseste foarte mult motorul electric ( la intoarcere, cand eram aproape acasa, m-am uita din curizotate si avea cca. 28 min. de functionare in mod EV din cele cca. 6 ore de condus).


Contra:
- rezervorul MIC !
Am mers la ACC-ul setat la 135 km/h (cu cateva varfuri de peste 150 km/h) si am avut un consum mediu conform CB a fost de 9,2 l/100 km (aici sunt incluse si drumurile prin Timisoara). Avand in vedere masa masinii si gabaritul acesteia, mi se pare un consum rezonabil, dar la un rezervor de doar 48 l, inseamna ca la fiecare 500 km parcursi pe autostrada la viteza asta, trebuie sa caut o benzinarie ....

Am sesizat ca aerodinamica de caramida isi spune din greu cuvantul !
Am facut un mic test, si la o viteze de 120 -125 km/h pe ACC, consumul scade la 8 l/100 km. E clar ca pe DN-uri scoti lejer un consum de maxim 7 l/100 km.
In plus, la viteze mari - peste 120 km/h, - zgomotul aerodinamic devine sesizabil.

Alt aspect remarcat la acest drum - fata de XV, la 135 km/h, motorul are cu cca. 1000 rpm in plus (la XV, mers constant la 130-135 km/h, turatia motorului este de cca. 2500 rpm, la Forester era de 3500 rpm). Explicabil prin aerodinamica si diferenta semnificativa de masa (Foresterul are cu mai mult de 200 kg in plus).
Sunt taaare curios cum se comporta XV-ul cu motorul e-boxer. Poate, cand ajung prin Brasov, reusesc sa fac un drive-test si cu XV-ul e-boxer.
Din punctul meu de vedere, daca nu ai neaparata nevoie de spatiul enorm din Forester, XV-ul este alegerea corecta.

Stiu ca ma repet, dar ... pacat , mare pacat, ca nu mai este in oferta XV-ul in versiunea 2.0 NA pe care-l am (si) eu.

PS: ODO = 3987 km

PPS: Ce inseamna autostrazile !
Am facut de acasa, pana in centrul Timisoarei, putin sub 3 ore (vineri dupa-amiaza) !
La intoarcere, de la iesirea din Timisoara pana la intrarea in Sibiu (penutima iesire de pe autostrada), am facut 2h 38 min !
Mers absolut legal - ACC-ul setat la 135 km/h (132 km/h pe GPS), cu respectarea (aproximativa) a restrictiilor de viteza de pe tronsonul de autostrada Ilia - Cosevita.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020