Deci,am sa incerc un versus XV 2014 2.0 Comfort-Duster 2019 1.3t TechRoad 4x4.
Va fi parerea mea de sofer,este foarte posibil ca altcineva sa aiba alte opinii .
Sa lamurim intai cu soferul,zic :
-Conduc in mod curent diferite tipuri de auto:dubă,camioneta cu remorca sau fara,turism,turism sport deci as cam avea parere ce feeling are fiecare.
Exterior Duster pare masiv raportat la XV.
Interior Duster 2019 peste XV cu mentiunea ca unul este aparut in 2012 celalalt 2019 (un plus la Duster echiparea TechRoad)
Dam cheie sau apasam un buton si apar diferentele: la Dacie se aude un sunet subtire,la XV este sensibil mai gros ..cilindreea isi spune cuvantul .
Vizibilitatea comparabila amandoua au plusuri si minusuri,la Duster capota pare uriasa (retineti,conduc un Hilux)
In oras clar Dusterul este mai comod .. servo foarte asistat,suspensia setata moale,mai inalta (borduri).Portbagaj mare Duster,scobituri de inchis cu mana(nu stiu denumirea) pe ambele parti vs o singura parte la XV.Ca veni vb de XV nu mai am portbagaj deoarece am pus rezerva acolo..stiti patania cu taiatul rotii si linistea sufleteasca 😊
Sa iesim la drum :
-Dacia se lanseaza mai repede se simte turbina, la XV „astepti” sa cresti in turatii(sunet mai bun la XV)
-Odata ce ajungi la viteza de coaziera antifonarile sunt cam similare (atentie,la XV sub Hilux !!)La vant oglinzile de XV zgomotoase dar ce bune sunt in rest.
Daca tot am ajuns pe sosea sa mai crosetam un pic traficul .. aici este jale la Duster,zici ca este un om beat ..suspensiile moi si garda la sol taie orice fel de sportivitate chiar daca motorul „duce”-parerea mea ca peste 110 km/h iti risti pielea. Aduce oarecum cu Hiluxul la viteza asta darrrr .. ala are garda de juma’ de metru in spate !!
La XV este mai decent,in opinia mea pana in jurul valorii de 160 sta decent pe sosea si este mai putin influentat de vantul lateral,este si mai joasa de altfel.
Daca tot ai plecat la drum vrei sa mai bei o cafea,mai pui un telefon la incarcat,mananci un sandwich ..ehe ..aici subaru este *rege* -doua cup holdere generoase chiar fara racire/incalzire,ai loc de telefoane,cabluri,servetele ..cotiera cu USB la indemana.La Duster in schimb,lasi cotiera(fara spatiu de depozitare) si nu mai schimbi vitezele (de’,manuale #saraki ),un spatiu larg sub panoul bordului darrr fara bordura inspre spate,adica orice pui acolo risti sa-ti ajunga sub pedale .
Mai are un spatiu ingust in stg franei de mana,aceeasi problema,spre fata are o bordura de cativa mm,total insuficienta in caz de franare mai hotarata,eu tineam tigara electronica si a luat-o la vale de cateva ori,am renuntat si o tin la piept daca am buzunar exterior daca nu am ma frustrez maxim pentru ca nu pot fuma la drum .Am incercat si am pus un gecko in locul de depozitare principal dar trebuie sa te ridici efectiv din scaun sa ajungi la el ..ahh..am 181 cm /110 Kg -stiu, e mult dar nimeni nu-i perfect 😊
Franele sunt cam similare,ar trebui sa schimb placute/discuri la subaru,s-ar putea sa fie mai bine dupa .Cat v-am scris aici iaca am ajuns la munte si incep drumurile virajate ..ehe oameni buni,s-a terminat cu șmecheria,XV-ul rupe cum stiti,Dusterul se inclina serios,scaunele n-au nici cea mai vaga sustinere laterala si te duci peste pasager sau usa soferului.
Daca tot am ajuns la munte,am iesit pe un drumeag neasfaltat si cand sa intru din nou pe sosea .. am asteptat sa dau prioritate ..prind loc si da-i gaz-veneau masini din stanga ..am inlemnit,rotile fata au raschetat pietrisul si ulterior a prins aderenta si am luat viteza.Mentionez ca selectorul era in pozitia auto.Am zis ca-s idiot si prea m-am obisnuit cu subaru sa tasneasca in fata si am facut a doua incercare ulterior.Clar,vascocuplajul nu reactioneaza instant sau de domeniul milisecunde sa mute cuplul spre roti,deci vorba unui coleg de aici ai patru ori patru uneori .Dupa cate stiu,chiar daca dai lock si teoretic ai blocat diferentialul se dezactiveaza peste 30kmh,daca gresesc sa ma corecteze cineva.
XV-2014 27 000 euro (SMT dar venit cu numere de Brasov deci tot AKI)
Duster 2019 -18 400 ..parca
Ahh.. la SMT costa (in 2015)un capac de oglinda ext in jur de 1100 lei/sunt 2 bucati,una mare si una mica,nevopsite .
Va stau la dispozitie daca exista intrebari specifice,sigur am omis sa trec in revista una-alta
PS Acum realizez ca n-am spus de sistemul de infotainment dar revin.