Și uite așa a venit și prima zăpadă pentru blobul break. Vineri ne-am hotărât din scurt să mergem la munte. Ambele mașini încălțate de vară, vulcanizări aglomerate, nici loc de geometrie nu am avut, așa că cel mai ușor a fost să încalț de unul singur pentru iarnă pe... Evident, Subaru.
Am pus pe el roțile de pe blobul negru. O anvelopă nu avea presiune, nu știu de ce??
Am căutat acum ce gume sunt și cât de vechi.
Sunt BFGoodrich gForce Winter 2, dot 2017.
Am plecat ușor îndoit de ce avea să urmeze însă mașina a fost extrem de civilizată. Mai confortabilă decât cu roțile de iarnă, nici o vibrație până la 110-115 și direcția a fost perfectă.
Sunt surprins că anvelopele se comportă așa de bine după atâția ani și pe autostradă și pe strat de zăpadă tasată și înghețată, aderență din plin, tracțiune bună pe serpentine și pe iarbă.
Chiar mulțumit de mașină, iar pasagerii care au văzut-o și s-au urcat în ea prima dată au fost surprinși să-i afle anul de producție și costurile.
Dimineața a pornit la -4 grade așa cum pornește și în parcarea încălzită, fără ezitare, și motorul se încălzește repede și bagă căldură rapid in comparație cu mașinile moderne.
Și acum părțile mai puțin bune:
- o să las rivanolul pentru fanii lui, mie nu-mi mai trebuie. Spuneam că mai agață ușor după schimbul de ulei chiar și când este încălzită, deși cutia merge mult mai bine, însă cu venirea frigului intră mai greu în viteze cât timp este rece. Nivelul era sub maxim și am completat cu 300ml de Amsoil rămas de la ultima mașină și deja este mult mai bine și la rece și la cald. O să îl scot pe tot și pun Amsoil în ea.
- pe față am o culisă aproape blocată. Se retrage greu plăcuța și până când o face eu merg cu un tziuit de te ia durerea de cerebel. Ori mergeam tare ori nu frânăm ca să scap de deranj. Sunt deja pe drum kiturile de recondiționare etriere față-spate. Observasem și la schimbul de roți că sunt cam greu de împins culisele. Un alt suspect este hill holder-ul anulat de fostul proprietar la service pentru că rămăsese blocat. Nu știu ce i-au făcut dar uneori mai aud pompa de servofrână la semafor ca și când ar fi foarte puțin apăsată cu mașina în pantă. Dacă apăs frâna dispare zgomotul. La fel și țiuitul în mers. Este de investigat...
La 110 pe autostradă papă 8% și mai sus de 170 nu s-a dus.
Drumuri bune.