Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #780 on: October 05, 2015, 11:54:59 AM »
Cum nu se ingramadeste lumea la Subaru si nici eu nu o sa o dau de pomana, voi avea grija de ea in continuare si voi continua cu imbunatatiri si mentenanta.

Aproape 5.000 km de la ultima revizie si am decis sa o pregatesc de intrarea in iarna cu lichide noi. Pentru cutie si diff spate am optat de data asta sa merg pe Castrol. Desi nu am facut multi km de la ultimul schimb de ulei de transmisie si uleiul e curat, vreau sa incerc un Castrol in detrimentul Motul. Pentru ca niste pitici pe creier m-au indemnat sa fac asa. Nu o sa stau sa povestesc acum de ce. Poate revin cu o comparatie dupa ce bag castrol.

La motor merg in continuare pe x-cess pentru ca se impaca bine si nu are rost sa schimb situatia.



MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #782 on: October 06, 2015, 11:46:17 AM »
Hahahhaha!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #783 on: October 08, 2015, 11:48:24 AM »
Intre timp s-au comandat rulmentii de diferential central, garnitura etansare cardan si garnitura conica de evacuare necesare reparatiei, a mai primit si filtru de benzina si bielete anti ruliu pedders (multumesc Cosmin!).

Cum ajung toate piesele mergem in service sa montez ce am strans.
« Last Edit: October 08, 2015, 11:50:58 AM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #784 on: October 08, 2015, 21:06:04 PM »
hahahah buna rau asta KET !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #785 on: October 13, 2015, 15:00:03 PM »
Au ajuns piesele in mai putin de o saptamana. Super multumit de AlPadrino la capitolul relatii clienti si costuri. 480 lei toate piesele de mai jos.
Urmeaza programare pentru interventia la cutie la SMT si pentru consumabile o sa merg la Neortic.

« Last Edit: November 21, 2018, 10:36:41 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #786 on: October 14, 2015, 15:00:23 PM »
Schimbat ulei, filtru ulei, filtru benzina si pompa benzina la Neortic. Programare de aseara pe azi dimineata. Cost: 158 lei in care a intrat si un colier (presupun ceva pe la pompa).

Despre Walbro 255:
- masina se tureaza relativ mai usor in ture joase (nu stiu cat are de a face si cu uleiul proaspat)
- in testele de accelerare nu se mai balbaie deloc atunci cand schimb treptele de viteza, ci pleaca direct
- in treapta a 3-a trage mult mult mai bine ca inainte, aproape ca 2-ul de bine
- pe final de a 2-a trage mult mai puternic decat inainte

Nu stiu sincer de ce am asteptat asa mult sa schimb pompa. Cred ca sta prin dulap de 2 ani??? Masina merge iar blana blana. :D

Bieletele antiruliu nu s-au potrivit asa ca amanam operatiunea pe alta data.

194.800km si ne simtem bine :)

PS: Capacul de la vasul de apa este identic cu cel de la radiator? Dupa teste am lasat-o sa se raceasca si am deschis capota sa vad daca e totul ok pe la filtre, furtune si mi s-a parut ca vad putin abur pe la capac, dar a disparut dupa ce s-a racit motorul (sau poate mi s-a parut mie). Probabil nu mai tine asa bine la presiunea mare si ma gandesc sa il schimb preventiv.
« Last Edit: October 14, 2015, 15:07:44 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #787 on: October 14, 2015, 15:51:07 PM »
De unde cumparasei pompa?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #788 on: October 14, 2015, 16:24:11 PM »
Nu mai stiu sincer. stishop sau rallysportdirect sau scoobyparts.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #789 on: October 16, 2015, 16:58:36 PM »
Pompa veche. O sa o desfac sa vad ce e in ea. Sacul ala nou e alb :)





Tocmai am luat masina de la Neortic si rad ca prostul la birou. BAI CE MASINA TARE AM!!!
Pe scurt, am vorbit si i-am rugat sincer sa imi spuna daca au pe cineva care sa nu experimenteze scimbarea rulmentilor pe masina mea. Au zis ca nu au dar au chemat pe cineva specializat pe Subaru si garanteaza ca se rezolva problema, isi asuma raspunderea pentru eventualele neplaceri. Factura mai sus (592 lei totalul). Si asta s-a rezolvat de pe o zi pe alta cu programarea. Masina a stat la ei o zi jumate.

Deci incredibil cum poate sa mearga masina asta. Ma gandesc serios daca asa ceva merita vandut. Sunt foarte aproape de a o face perfect tehnic (mai am suspensii si sa scap de vibratiile din frana). Motorul si transmisia merg perfect. E alta masina fata de cum era la inceputul saptamanii.

Cum s-a schimbat masina:
- Acceleratia este WOW
- Parca e mai usoara, nu balbaie nimic, nu opune rezistenta la inaintare;
- Ce credeam eu ca ezita din motor era din transmisie;
- Nu mai vibreaza la plecarile incete de pe loc;
- Schimba cutia de parca i-as fi pus sincroane noi;
- In frana de motor zici ca i-am pus volanta mai grea. Pur si simplu nu mai da in nas;
- E liniste!!! (ma rog... se aude doar evacuarea);
- Downshift la turatii mari fara sa dea masina in nas deloc si fara sunete de cutie;
- Parca nu mai agata deloc si intra mai usor in 1 + nu mai vibreaza pe 3 la kickdown de la mers constant



Bine de stiut pentru altii:
- cica doar rulmentii conici pica (2 la numar) dar eu i-am schimbat pe toti 4
- nu mi-a mai inlocuit conul de evacuare pentru ca a desfacut-o mai din spate
- ce am cumparat eu avand codurile de mai sus imi zicea mecanicul ca pare a fi un upgrade kit, fiindca rulmentii au camasile mai groase si cica ar trebui sa nu mai aiba moarte astia
- rulmentii din diff-ul central ar pica pe la 100-120k dar semnele apar mai tarziu. E bine sa fie schimbati preventiv
- uleiul MotylGear cica ar fi si nu prea GL5, era foarte murdar pentru cum ar trebui sa fie un ulei de cutie si de la Motul nenea asta spunea ca doar Gear300 merita pus in Subaru
- nu mi-a schimbat uleiul in diff-ul spate spunand ca mai bine iau un ulei dedicat de diff de la Castrol, in locul celui pe care l-am pus acum in cutie (sau Gear300 de la Motul)
- stiu ca ma repet dar obligatoriu standardul GL5 sa puneti in Subaru
- cica la Outback ar pica mai repede acesti rulmenti fiind masina mai grea si exploatarea in off-road mai intensa; deci recomandat celor cu Outback sa schimbe si ei preventiv la 120k acesti rulmenti (pentru cutia manuala)



Si gata pe luna asta ca am cheltuit bugetul alocat. O rola de distributie da semne ca vrea sa fie schimbata cand e mototrul rece, dar sa mai astepte.
« Last Edit: November 21, 2018, 10:36:28 AM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #790 on: October 16, 2015, 19:12:08 PM »
:D decent la manopera pt schimbat rulmentii ! bv man ma bucur ca ai rezolvat cotetu!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #791 on: October 29, 2015, 18:51:03 PM »
Astazi am avut putin timp liber pentru mine, care de fapt a fost timp pentru masina.

Am mai bagat benzina, am spalat-o si pentru ca nu aveam timp sa comand produse de curatat interiorul am dat fuga la cel mai apropiat Dedeman si am luat niste lavete de microfibra, o perie moale si niste produse de curatat de la ProX foarte ieftine.

Daca la scaune nu am observat murdarie pe carpa si scaunele nu pareau diferite (ele erau oricum curate, dar ma gandeam ca a intrat praful in ele), am zis sa ma risc si cu portbagajul.

Acolo eram resemnat cu murdaria veche de cand am luat masina, gandindu-ma ca e ulei si nu iese. Am mai incercat o data cu spray cu spuma si nu a iesit nimic.
Dupa ceva frecat, o sticla de solutie pentru toata masina, sunt extrem de multumit de rezultat.
Poze mai jos. Rezultatul final cu ochiul liber e foarte bun si nu se vede nici o pata.

Am mai curatat foarte bine si spatele banchetei, care avea dungi de mizerie, dar nu am poze.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #792 on: October 29, 2015, 18:53:12 PM »
Initial





« Last Edit: November 21, 2018, 10:36:11 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #793 on: October 29, 2015, 18:53:56 PM »
Dupa o prima trecere doar cu carpa

« Last Edit: November 21, 2018, 10:36:02 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #794 on: October 29, 2015, 18:54:49 PM »
Dupa insistente cu peria si carpa unde erau petele mai dificile
« Last Edit: November 21, 2018, 10:35:50 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #795 on: October 29, 2015, 18:57:13 PM »
Scuzati mesajele multiple, dar nu ma mai inteleg cu browserul de pe mobil.

Totul ca nou si parfumat. Cei mai buni 32 lei cheltuiti vreodata :D
« Last Edit: October 29, 2015, 19:06:14 PM by MihaiFlorescu »

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #796 on: October 29, 2015, 19:37:31 PM »
Si nici n-ai folosit un detergent scump.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #797 on: October 31, 2015, 14:23:00 PM »
Si daca tot a fost frumos, am vopsit bratele stergatoarelor si am schimbat si lamele.

O operatiune foarte simpla pe care toti ar trebui sa o faca daca nu inaintea fiecarui sezon rece, macar la 2 ani.


« Last Edit: November 21, 2018, 10:35:36 AM by MihaiFlorescu »

UXE

  • 1741
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #798 on: October 31, 2015, 18:20:20 PM »
Ce vopsea ai folosit si de unde?  Este deja cu lac in ea?  Bratele se dau usor jos?   As vrea sa fac si eu operatiunea asta acum,  imi poti da ceva sfaturi?

Mersi anticipat. 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #799 on: October 31, 2015, 19:28:30 PM »
Am mai avut un tub vechi de 2 ani de dupli-color. Gasesti la orice magazin de bricolaj.

La mine erau asa de netede ca nu a fost nevoie sa folosesc hartie abraziva. Doar le-am sters cu diluant. Poti sa folosesti si spirt.

Ideea e sa ai grija unde vopsesti si sa folosesti masca. Pulberea se imprastie foarte usor.

Stergatoarele sunt prinse la mine in 2 saibe de 14 si trebuie ridicata capota.
Sa tii minte pozitia in care erau ca poti sa le bagi mai sus sau mai jos si pe urma ating.