incerc sa ma exprim cat mai inteligibil dar ... am si eu limitarile mele
dpdv al avansului si al modului de ajustare al acestuia situatia este usor diferita fata de cum crezi si incerc sa ilustrez printr-un exemplu super simplificat:
1. ecu este setat (de fabrica sau de tuner) sa foloseasca 20 grade avans maxim
2. el incearca sa aplice 20 de grade
3. daca nu sesizeaza knock este fericit si foloseste in continuare 20 de grade
4. in momentul in care sesizeaza knock reduce acest avans cu 1.4 grade
5. daca in continuare sesizeaza knock reduce cu alte 1.4 grade
6. daca nu sesizeaza knock creste cu 0.35 grade
7. daca nu sesizeaza knock creste din nou cu 0.35 grade
8. daca nu sesizeaza knock tot creste in pasi de 0.35 pana ajunge inapoi la 20 de grade
9. jocul asta de-a crescutul si scazutul se repeta continuu si rapid atata timp cat ecu nu este la 20 de grade
Deci, dupa cum iti dai seama problema este ca ECU nu porneste de la un avans mai mic pe care sa incerce sa il creasca in anumite conditii ci porneste de la un avans mai mare si tot timpul incearca sa revina... adica avand benzina mai proasta tot timpul va avea knock incercand sa revina la timingul setat. Si sunt motoare mai bine construite si mai rezistente la knock (VW de exemplu
) care pot functiona cu astfel de strategii dar cel de Subaru nu este tocmai rezistent la knock din pacate ...
Si poti privi cifra octanica ca reprezentand in primul rand rezistenta la knock fara nici o confuzie ...
https://www.carthrottle.com/post/engineering-explained-high-vs-low-octane-petrol/ are poza cu un Subaru