Deci, anul de gratie 2016 astept livrarea unui reno si din vorba in vorba cu vanzatorul de la Meridian Nord ma incanta sa-mi monteze ei Alarma Viper cu pornire motor prin pager. Mi-am asumat un cost mai mare dar am zis ca merita sa nu am probleme ulterioare cu garantia and stuff.Achitat suma, venit echipa de la Falcon si montat alarma chiar la Meridian. Bun,totul era perfect,ma suiam in masina si aveam 21 de grade si motorul cald, ma fericeam singur de alegerea facuta, chiar ma batea gandu’ sa pun una si la Subaru.Trece aproximatv 1 an si intr-o zi masina nu mai porneste, bateria descarcata in conditiile de temperaturi exterioare de 20 grade. Iau legatura la Meridian si-mi spune sa aduc masina acolo. Ajuns acolo masoara bateria, masina sa nu aiba scurturi, concluzia masina ok, sa ma adresez la Falcon sa se uite si ei sa nu fie ceva din alarma, calculator care se trezeste si face check in-uri aiurea. Ma duc la Falcon si las masina sa se ocupe de ea. A doua zi revin si mi se transmite ca alarma este in parametrii si totul este ok. Am un drum in BG peste cateva zile si plec cu renoul, merg aprox 300 km si a doua zi, surpriza..masina nu porneste, bateria moarta.Revin in tara ma reintorc la Meridian si mi se cere sa las masina peste noapte sa ‚monitorizeze’ bateria.A doua zi revin la ei si-mi spun ca au schimbat bateria pe garantie,avea o problema si scadea peste noapte sub 11v. Multumit ca mi-am rezolvat problema (ma si gandeam „ia uite,frate,in atatia ani n-am avut probleme cu bateriile,nici astea nu se mai fac ca lumea „) ingrop situatia si-mi vad de viata in continuare.
Trec 2,5 ani si intr-o dimineata surpriza surprizelor, bateria moarta de tot adica a trebuit descuiata mecanic, nu mai descuia electric nici usile. Ma ia asa un gand cum ca doar la masina asta mi s-a intamplat si este singura cu alarma si pornire motor.Sun la o firma care comercializeaza si monteaza la domiciliu baterii auto,vine un baiat, masoara incarcarea alternatorului si masina de scurturi,totul ok,imi da garantia si pleaca. Asta se intampla la inceput de iunie 2020 si pana in septembrie masina a fost ok, chiar daca eu ramasesem cu un gand ca „ceva e putred in Danemarca”. Septembrie calduros cum stiti,intr-o zi, ati ghicit, masina nu porneste, bateria moarta.Sa fac apoplexie,nu alta !!!
Vorbesc la firma de unde am cumparat-o,aia amabili in trimit alta in schimb si o iau p’asta s-o verifice.Ma suna a doua zi si-mi certifica ca bateria este in mintile ei,au pus-o pe un stand de masuratori si era doar descarcata,sigur am un consumator ascuns.Vorbesc si eu cu niste prieteni si-mi aud urechile de fel si fel de probleme cu inchideri centralizate care papa baterii etc.Duc masina la service reno,aia o sucesc,o masoara,nimic din punctul lor de vedere,imi recomanda sa vad cu alarma.Sun la Falcon in acceasi zi (miercuri) si-l rog frumos pe dl de acolo sa ma ajute ca vreau sa plec vineri cu masina la mare,el este amabil si ma primeste a doua zi,joi.Joi dimineata ma infiintez la ei si-i rog sa-mi scoata alimentarea de la alarma sa vad ce se intampla in continuare.Cand plec de la ei in bord apar doua mesaje „check vehicle” si „check autostop „
Ma duc cu japca la reno fara programare si acolo mi se spune ca mai mult ca sigur este un senzor de la baterie,il comanda ei si revin ulterior sa-l montez si ca pot pleca linistit cu masina.Asta se intampla joi,vineri dimineata stateam cu bagajele langa masina si ma uitam la ea ..portbagajul ramanea incuiat si indiferent la toate incercarile mele .. Injur printre dinti si iau XV-ul si plec in weekend.Revin de la mare,mers la reno,lasat masina o zi intreaga,seara ma suna ca „dom-le,masina nu are nimic,chiar am inlocuit incuietoarea cu alta si tot asa ramane incuiat „ Va mai spun ca plezneam de nervi ?? Revin cu telefon la Falcon sa-i intreb de sanatate si ma paseaza unui tehnician care imi confirma ca cel ce a scos alimentarea trebuia sa refaca si o punte,adica un fir pe care il taie ei cand monteaza alarmele.Paranteza acum..eu cand am plecat de la ei n-am verificat daca se deschide portbagajul,nici prin cap nu mi-a trecut !Ma duc,imi reface puntea,verific portbagajul,totul in regula.Acolo stau de vorba cu acel tehnician priceput care-mi spune ca alarma este okay,dar daca nu merg cu ea zilnic papa bateria pt ca alarma in sine are un consum de 60mAh,CAN-ul vreo 40mAh si timbrul ala din parbriz cu vipera mai consuma si el + consumul specific fiecarei masini.Adica eu am un consum de peste 100 mAh adica 1 amper la 10 ore dintr-o baterie de 70 .Ce ziceti de asta ?!Vine si senzorul de baterie,aia uita sa ma sune..logic..sun eu dupa 2 saptamani „a,ok,a venit senzoru’,am uitat sa va sun,imi pare rau,va programez sapt viitoare ca suntem full..etc „.Vine si saptamana viitoare,duc masina la prima ora si pe dupa amiaza,aproape de inchiderea programului ma duc sa vad ca-i cu ea:”dom-le,am schimbat senzorul dar cred ca-i ceva mai adanc decat senzorul sau sigurante,sa mai verificam,lasati-o si maine”.O las,ce sa fac si a doua zi statusul era ca „nu-i dam de cap,trebuie sa vina cineva de la Renault,va dam programare „Vine programarea si ce sa vezi,acel cineva de la Renault a facut covid! Va jur ca sunt blestemat !!!! Reprogramarea este pe data de 3 dec adica saptamana viitoare.Va mai tin la curent au ba ??
PS:din fabrica masina isi ridica singura geamurile,post alarma nu,mi-am asumat-o 😊))))))))))))))))))))))))))))