Dupa o scurta absenta, revin si eu cu cateva precizari legate de codurile aparute mie:
- masina a trecut de 201.000 km, deci eu am rulat-o ~5300 km;
- cod p0171 mi-a aparut dupa max 1000 km de mers, si am mai facut inca ~1000km cu el dupa mine;
- la cateva sute de km dupa reset p0171 (alt cod nu mai era), adica pe la ~2500km, mi-a aparut p0031 (circuit incalzire senzor oxigen 1);
- saptamana trecuta, la ~5000km am reusit intr-un final sa schimb senzor oxigen 1 (sonda lambda 1), si dupa 2-3 reporniri s-a resetat singur codul.
Un rezumat al ultimelor 2 saptamani.... sonda decedata, cred ca era cea de fabrica, am inlocuit-o cu Denso DOX-0362, dar cu ocazia asta am schimbat si bujiile, uleiul si antigelul. Cu siguranta era un cumul de factori, pentru ca sesizabil, motorul merge si raspunde mult mai bine, si nu cred ca era doar din cauza sondei defecte. Uleiul mi-era pe lista de mai bine de o luna, din mai multe motive:
- motorul era mai zgomotos dupa primul meu schimb de ulei;
- am citit discutiile legate de ulei, care mi-au ridicat semne de intrebare despre Aral-ul 5w40 hightronic (care e C3) pus de cei de la service;
- dupa ce am citit, am observat ca pe zi ce trece, tot scade nivelul, si pentru ca nu curge, atunci il arde (cine stie, poate de-aia a dat sonda ortu` popii);
- m-am decis sa pun LiquiMoli 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH, pana acum pot sa afirm doar ca motorul e mult mai silentios. Urmaresc si consumul.
Despre consumul de benzina scriu peste o sapt dupa ce mai fac un plin... am instalat un display Android, monstruos de mare, si n-am idee cat de sete ii este vaporasului.
Apropos, stiti vreun adaptor OBD Bluetooth de Android (desi, poate fi si pe USB), care sa mearga cu generatia asta de Outback? Daca tot am o tableta permanent pornita in bord, as putea sa-i dau de lucru sa arate si chestii despre sanatatea si apetitul vaporasului. In necunostinta de cauza, am luat un OBDLink SX pt Windows care nu stie ce e ECU de Subaru Outback BL/BP... scula e tare isteata, l-am incercat cateva minute pe Honda sotiei, are un soft dedicat (OBDWiz) cu care pot face multe ghidusenii, dar nu e genul ala e Honda.
Prin urmare, cablul e de vanzare, daca ii trebuie cuiva astept oferte, pe mine m-a costat 62 USD (cu tot cu tansport).