N-am mai scris de ceva vreme, nu ca s-ar fi intamplat extraordinar de multe... Masina e in continuare de vanzare, suntem cam "in buda" cu banii, dar de cateva zile exista o urma de speranta: sotia lucreaza!
Cel mai probabil voi renunta la vanzare, doar sa ne mai revenim un pic.
Operatiunea valva PCV a fost un dublu esec: codul identificat pe parts.subaru.com pt modelul meu nu e ce trebuie, imi dau seama ca sunt diferente intre US si EU, eu avand valva PCV de plastic, deasupra motorului in pozitie orizontala, iar in schita de pe site-ul mentionat, arata infiletata undeva in motor.
In fine, valva era imbacsita, dar functionala. Am curatat-o bine cu WD40, si acum deschide mult mai usor, dar nu a imbunatatit consumul de ulei, pe care il monitorizez mult mai des. Deci, daca are careva nevoie de o valva 11810AA040 (cea din metal), i-o donez cu placere.
Apropo, voi unde gasiti schite sau catalog pe PN-uri pentru modelele EU?
Pentru ca in ianuarie era scadent schimbul de ulei, am trecut pe LiquiMoli 10W40 LeichtLauf MoS2. Nici asta nu are nu stiu ce impact, consumul e undeva la 300ml / 1000km. Din ce-mi dau seama, pierderea e doar prin ardere, de curs nu curge, mai ales ca uneori am fum alb. Am facut si un test de compresie, pe fiecare cilindru am intre 10.5-11 (psi sau bari, nu mai tine minte), dar oricum in parametri si relativ uniform. Tanda pe manda, probabil ca tot la un engine rebuild ajung
, dar cand mi-oi permite.
Intre timp, poate si de la sezonul rece, a crescut in intensitate un vajait enervant la rulare, in special in frana de motor, care imi aduce aminte de vechile autobuze. Am mai rasfoit forumul, si am dat de postarea lui Mihai Florescu pe vremea Outback-ului:
Se aude un vajait in frana de motor sau chiar la mers constant.
Sunt rulmenti din ansamblul diferentialului central. Se da jos doar cardanul si acea extensie a cutiei. Cutia in sine ramane pe masina. Lucrarea nu este complicata sau de durata si e taxata undeva la 500-700 lei. Cel putin asa a fost la WRX (cu tot cu schimb de ulei de cutie) unde s-a pus problema demontarii intercoolerului (nu e cazul la N/A).
@Mihai: despre ce rulment(i) e vorba?