Jurnalul lui Ricky Dandel
Subaru club Romania

Jurnalul lui Ricky Dandel

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Jurnalul lui Ricky Dandel
« on: October 24, 2021, 15:15:20 PM »
Buna ziua,
stimati posesori de Forester,
va salut cu deosebit respect,eu,,,tanar "posesor de Padureata,din Decembrie 2020,inmatriculat in Ianuarie 2021,toate bune si frumoase pana luna August,cand sa aprins in bord martorul de la filtrul de particule,l-am,,stins"pe plan local,dupa aproape 1 km a aparut iar,am fost si la Subaru Cluj Napoca,l-au atins si ei,am mers in proba,a aparut iar dupa 1 km am revenit la ei,si mi-au facut ceva regenerare filtru de aproape 45 min,am fost trimis in proba iar,dus intors pana la autostrada,nu a mai aparut martorul in bord,si am plecat fericit cu recomandarea ,ca daca mai apare intr-o luna sa sun la ei,dar,,sa nu mai revin la ei daca nu fac ambreiajul",dupa 800 km,martorul a aparut iar,am sunat la ei,mi-au spus sa merg iar daca am schimbat ambreiajul,ca asa cu el nu merge nimeni in proba cu el(intre timp,a inceput sa aghete,sa patineze,sa nu mai intre in viteza 1,numai daca rupeam podul pedalier.
Am hotarat sa schimb ambreiajul,kit complect ca si pe masina,Sachs,volanta nu ca cica ,,mai mere"la montaj am gasit furtunul de la intercooler crepat,aproximativ 5 cm,l-am schimbat si acela,am fost iar pe plan local de au sters martorul din bord,dar acum la apasare ambreiaj si accelerare bate ca o tocatoare,ce sa fie oare ?volanta ?la inceput a batut mai tare,acum parca mai trece din bataie la subaru inca nu am ajuns pt ca au fost,,prune la noi"si am folosit Padureata in livada,de aici si poza de la profil.Astept raspuns.Multumesc.

andea79

  • *
  • 4032
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #1 on: October 24, 2021, 15:25:53 PM »
pai no, daca o fo' prune fa o palinca, be' 2-3 pahare si iti zicem apoi cum sta traba cu dieselu ... ca-i mai usor de inteles :)

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #2 on: October 24, 2021, 15:30:00 PM »
Amuzant ai scris. De la prune i se trage.
Verifica evacuarea dacă pierde și ea. Admisia sper ca ai verificat-o toată, nu doar cotul de ic.
Uleiul a suferit mult de la regenerari. Pune-i altul proaspăt și fă-i compresia. Schimba și filtrul de motorina la prima revizie.
Dacă toate sunt bune trebuie recalibrare de injectoare.
Era bine dacă schimbai și volanta, din ce zici și-a luat omor.
Fă-i topic separat. Aici ai scris in jurnalul altui coleg.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #3 on: October 24, 2021, 17:38:30 PM »
Scuze pt modul de scriere,sunt ardelean neaos de la Cluj,aici am crezut eu ca e mai bine de scris sa spun,,durerea me",daca postez pe unde nu trebuie,rog respectuos D-ni Moderatori sa ma mute unde nu-i ,,bai",acestea fiind scrise sa trecem la ale noastre.
Mai avem un ,,dizel "in familie,Opel Antara an 2007,dar acesta fiind euro 4,chiar daca are filtru de particule,nu se regenereaza pe nevazute ca si la Subaru,se aprinde becul in bord,si de acolo ori la relantiu  25-30 min,ori 10-15 km in mers,turat in treapta a-3-a peste 3500 rot/min,dar pana dispare martorul din bord,nu mai trebuie oprit.
La Forester ,am aflat la Subaru ca,,si-a facut regenerarea de 1000 km"ei na pozna,si eu nu am  stiut nimic,nu tu bec aprins ca la opel,stres,km,oare dispare sau nu ?,sa am grija sa nu opresc motorul.asta despre filtru.
Uleiul a fost schimbat in Germania la fostul ,,apropitar"trebuie schimbat,am deja 8000 km cu el,se apropie si 1 an,dar nu gasesc ce a folosit el,am intrebat si la Subaru si au zis ca ei nu au,nici nu stiu cum pot aduce. Liqui Moly,5w30,

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #4 on: October 24, 2021, 17:40:33 PM »
PRO-ENGINE M500,deci mai caut,poate ma ajutati dvs colegii in acest sens

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #5 on: October 24, 2021, 17:55:28 PM »
-admisia am verificat-o,adica nu eu mecanicul,
-filtrul de motorina o sa il schimb impreuna cu uleiul,asa fac de cand avem diesel la fiecare schimb,
-,,omor"nu i-am dat,numai am circulat vreo cateva sute de km cu martorul de la filtrul de particule aprins,unde nu pot urca cu Padureata cu treaba buna,nu urc nici cu nervi si sudalme,
-recalibrarea la injectoare nu trebuia facuta numai cand le schimbai sau le reparai ?
de tras,trage intins,si cu martorul aprins,dupa ce am trecut pe motorina super de la Mol,am vazut mareeee diferenta la tras.
Din Decembrie pana acum nu am schimbat intr-a a-6-a numai de vreo trei ori nu am avut unde,este foarte aglomerat pe la noi.
INCERC ,sa ajung si la Subaru,dar mi ca mi-or zice ca nu ,,lucram dupa altii "

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #6 on: October 24, 2021, 18:03:09 PM »
Deci trebuie sa le iau pe rand prin eliminare ?
de asta mi-era teama

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #7 on: October 24, 2021, 20:12:14 PM »
Le iei prin eliminare sau te duci la service dedicat.
Contra sumei corecte orice service lucrează.
Recalibrarea injectoarelor se face cu vârsta. Inițial foarte rar, apoi la fiecare revizie. Depinde de km.
Uleiul ăla  de la LM e ok ca parametri. Dacă vrei altceva reprezentantele pun motul. Și fiecare pune ce vrea cu condiția sa respecte specificațiile.0w20/5w30 C2/C3,  hths mare, tbn mare. Viteza mica de curgere  la rece dar sa nu strice turbo.
Dacă nu înțelegi sau nu sti ceva mergi la specialist. Subaru e pretentios.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #8 on: October 25, 2021, 14:04:10 PM »
Bine ai venit, am mutat postarile si raspunsurile in bucatica ta de forum, unde poti sa te desfasori dupa cum ti-e pofta! :)

Parerile colegilor de forum sunt corect-corespunzatoare. Mai citeste pe aici, mai intreaba, incet-incet inveti cam care e treaba cu ce tocmai ai achizitionat! :)
Ca sa il completez pe Xander, Subaru e pretentios, insa Subaru Diesel e de-a dreptul Printesa cu Bobul de Mazare!
Ce an e? Cati km ai cu el?

Referitor la "recalibrare" injectoare, cauta si aici pe forum sa vezi ca se face o operatiune de tip "software", nu e calibrarea aceea facuta pe bancul de lucru, cu injectoarele scoase.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #9 on: October 26, 2021, 13:07:09 PM »
Buna ziua,
am fost azi la Subaru Cluj, bataile sunt de la volanta,trebuia schimbata si aia e decalibrata,mama lui de mecanic,si daca nu l-am intrebat de cateva ori,daca o schimba,,a zis ca mai mere"no,amu alti bani(monopera),alta distractie
« Last Edit: October 26, 2021, 13:21:56 PM by riki dandel »

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #10 on: October 26, 2021, 13:12:34 PM »
Pleiada noastra este an,2010,euro 5,bineanteles motor Boxer,are acum 206.150 km,8000 km i-am facut noi,din Decembrie 2020
Stimati colegi,folositi sau a-ti folosit careva dintre dvs Dura Lube Engine aditiv motor si injectoare ?

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #11 on: October 26, 2021, 13:18:58 PM »
la Hyundai,am avut 6 ani ,gama Santa Fe a fost bun,la Tucson nu,a fost mai rau,a crescut consumul de ulei(dar am reusit fara sa ma straduiesc deloc,sa ii stramb caroseria)
alta surpriza,Subaru Cluj foloseste ulei Castrol ,de L.M nu stiau ce sa-mi zica.
Dvs ce folositi ?
« Last Edit: October 26, 2021, 13:21:17 PM by riki dandel »

marr

  • 2255
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #12 on: October 26, 2021, 15:31:18 PM »
Eu, la fostul  Forester diesel, am folosit cu precadere ulei Mobil 1 ESP Formula. Cu asta s-a impacat cel mai bine.
Am utilizat intr-o vreme si aditiv de curatare injectoare - asta era de la Liqui Moly si din cate tin minte, am fost multumit de rezultate.
Dar, daca ai peste 200k km cu motorul original, nu stiu in ce masura mai ajuta aditivii.
Pune-i ulei bun - bine ar fi sa citesti pe aici, pe la colegii cu diesel ”de demult” (de exemplul colegul Foreste are un jurnal de prezentare  al Foresterului diesel unde poti gasi multe informatii utile). Sau, poti merge si pe topicul dedicat uleiurilor.
Depinde foarte mult cum a fost ntretinuta masina si ce s-a schimbat la ea pana a ajuns la tine. Daca a mers pana acum doar cu reviziile obisnuite (ulei, filtre) si au fost schimbate doar consumabile (placute, discuri, pivoti, etc) o sa cam ai de facut destule la masina.
Verifica tot ce inseamna furtune in compartimentul motor ca platicul si cauciul au prostul obicei de a imbatrani in timp.
Verifica si colierele - tin minte ca am avut ceva aventuri cu un colier slabit pe la un furtun de la turbo.
EGR-ul, daca pana acum nu a fost inlocuit, e posibil sa-si ia la revedere oricand.
Turbina ... hmmm, e posibil sa mai duca mult si bine, dar e si posibilitatea sa inceapa sa de semne de oboseala.
Injectoarele - astea-s de pus pe lista daca au inceput sa faca figuri. Daca-i vorba despre refacut injectoarele, ”pe vremea mea” era un tip bun in Zalau - nu stiu cum il cheama si cum ii spune firmei lui, ca toata lumea il stia de ”Dr. Mitica” ! El mi-a ”descantat” si mie injectoarele.
Din cate tin minte, dupa ce au decedat cele cu care a venit din fabrica, bujiile incandescente tineau cam un an-doi.

Astea doar asa, la modul general. Ca nu vreau sa vobesc (si) despre alte necazuri posibile (si probabile) la un boxer diesel ....

Nu ca vreau sa te sperii, dar e bine sa fii pregatit !

PS: Ce inseamna ”plan local” ?
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #13 on: October 26, 2021, 15:39:55 PM »
Cel mai bine continui cu uleiul cu care a venit pana afli mai multe despre cât de sănătos e motorul. Chiar daca îl cumperi tu și ți-l schimba service-ul de la Cluj.
Afla daca a fost motorul schimbat sau dacă are diverse pe la interne.
De la o vârsta schimbările pot dauna. Castrol ca si mobil1 e bun dacă e original, dar au tbn mai mic ca LM-ul tău.
Când refaci motorul poți sa schimbi și Brandul de ulei.
Eu folosesc yacco.Poți citi in jurnalul ținut la foresterul meu diesel.
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2310.0.html

Legat de aditivi, mai bine nu. Asta dacă nu te grabesti sa desfaci motorul.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

riki dandel

  • 9
  • OMUL,SFINTESTE LOCUL
Re: Jurnalul lui Ricky Dandel
« Reply #14 on: October 30, 2021, 08:26:44 AM »
Neatza,ai un wek fain la toata lumea,deci sa începem ca amu avem mai multa vreme:
1.sa îi raspund la DL marr:
,,pe plan local"insamna la noi la Gherla,adica in provincie.
2.caut ulei L.M cu cel din motor dar nu gasesc,5W30 PRO-ENGINE M500,aveti careva vreo idee unde gasesc la noi in tara ?
3.cum îmi dau seama ca se face regenerarea filtrului de particule ?sunt tot mai atent cat tin minte,dupa ce uit ,,nu mai bag de seama"?
4.care dintre dumneavoastra colegii sunteti din Judetul Cluj ?mi-ar prinde bine un coleg prin,,zona"am mai schimba o vorba fata in fata.
5.cand am mai avut nevoie de reparatii ,reglaje la injectoare,in trecut la Hyundai Santa Fe,am apelat la Bosch Cluj,reprezentanta de pe Langa Aeroportul Cluj-Napoca si am fost foarte multumit,450 lei chit reparatie pe injector cu tot cu manopera.
Acestea fiind scrise,deocamdata,astept raspuns si va doresc drumuri bune fara evenimente rutiere