PovesteaDupa cum stiti, blob-ul break a plecat pentru ca si-a dus sarcinile la bun sfarsit. A fost un tovaras care nu a cerut prea multe dar a oferit tot ce a putut si am avut nevoie in tot timpul cat a fost la mine.
Asadar, cautam ceva mai nou si am zis ca ce pica primul ala e. Fie ceva egoist, de distractie, de weekend si in caz de forta majora de rezerva (gen BRZ sau STI), fie ceva care sa inlocuiasca Hyundai-ul la drumurile lungi (minim 6.000km pe an dar nu mai mult de 10.000km/an ca utilizare), insa trebuia sa fie mai mare si o idee mai potent. Deci, ma uitam dupa XT, Outback XT din SUA sau XV, Legacy si de ce nu si WRX.
Pentru varianta a doua ati spune ca nu e greu de gasit, dar credeti-ma ca acel 1.0 turbo de 120 cai si 178N/m de la 1400RPM pana la 5500RPM pe 1160kg, raspuns al acceleratiei incredibil si un sasiu rigid a surprins multe marci nemtesti pe serpentine.
Asadar, au inceput cautarile, am vazut si am condus mai multe masini puse la vanzare pe piata dar si auto care nu aveau anunturi pe net.
Rapid am taiat Legacy si BRZ de pe lista din cauza garzii la sol care ar fi insemnat sa nu intru in cartier si daca as fi reusit sa o fac foarte lent, atunci probabil ca as fi lasat masina la poarta, avand o mica rampa la intrarea in curte.
Apoi am taiat rapid orice cu motor 2.0 aspirat din orice generatie pentru ca pur si simplu se chinuie in comparatie cu i20-ul si nu as fi putut sa fac aceleasi depasiri la drum lung cu masina plina si viteze de peste 80km/h.
Ii multumesc lui MihaiStan pentru ca mi-a dat cateva zile pe mana un superb Forester STi SG cu transmisia de STi, frane, soft, multe piese JDM etc. Dementiala. Doar ca mi-am dat brusc seama ca am imbatranit si nu mai suport atata galagie si trancaneala de suspensie si plasticele din SG sunt absolut oribile. Ma scuzati, dar sunt. Eu credeam ca Foresterul este mai scump si mai… premium decat Impreza, dar nu este. Impreza are alte mariale la interior. Asa ca am taiat SG-ul desi in continuare este pentru mine cel mai frumos Forester.
Tribeca nu am vrut din cauza motorului.
e-boxer nu vreau pentru ca tarai baterii dupa mine 80% din timp (parerea mea din ziua postarii pentru ce ofera Subaru astazi).
Outback nou prea mare si prea scump.
Si uite asa ma vedeam cum trec la alta marca, fiind chitit sa incerc Honda Accord sau de ce nu, un i30 N line sau sa astept i20N.
Apoi nu stiu cum vorbesc cu Victor si din vorba in vorba aflu ca are doua Forester la reparat cu gheghe, SH identice. Una era aproape gata si deja vanduta. Am dat fuga sa vad cum merge un XT SH mai mult din curiozitate. Stiam deja Dieselul si stiam aspiratul de pe vremea cand SMT-ul le avea la drive test si ne-a invitat la o tura la Baneasa.
L-am luat pe cel gata la o tura si facut complet stock. Mi-a placut si m-a surprins cum se misca hurdughia. SH-ul pentru mine este la limita superioara a dimensiunii. SJ si SK sunt prea mari si nu cred ca o sa imi iau vreodata. Mai mare de atat nu as putea sa conduc. Chiar si asta mi se pare prea mare in anumite situatii. Dar era confortabil, nu troncanea nimic si daca bagai piciorul in el, chiar fugea decent pentru o masina de familie cu garda mare la sol si roti mari, asta fara sa depasesc macar 4000RPM.
Mai in gluma, mai in serios intreb de al doilea exemplar… nu prea aveau baietii chef sa se apuce de el, nu prea stiau ce sa faca cu el si ce fel de cumparator ar atrage si uite asa am ajuns sa discutam doua variante: una stoc de la mama lui si una facuta exemplar si sa tina mai mult decat voi avea vreodata nevoie si la mai multa putere si abuz decat va vedea vreodata.
FFWD >>> Masina e la mine de 700km. Batusem palmele toti 3 si intelegerea a fost ca o fac la specificatiile de mai sus pentru mine, ca altfel este un risc mare sa faci un asa motor pe o asa masina pentru un necunoscator. Deci era clar ca o iau, nu era clar daca o tin.
Inca sunt in regim de rodaj, dar masina m-a convins ca este exact ce trebuie. Pistoanele Cosworth nu fac zgomot prea tare si un amator nu ar recunoaste ca sunt forjate.
Motorul de 2.5…. ah ce dor mi-a fost de el. Stiu ca 2.0 e sfant, dar 2.5 e guilty pleasure. Impreuna cu 4EAT cu overdrive, masina accelereaza la nevoia de trafic doar cu 2000-2500RPM.
Pai cum era cu “save the manual”? Pai, sa ramana pe Hyundai momentan. Dupa 280km parcusi in 6.5h pe motiv de pandemie si ca s-au scumpit carnatii si toata lumea umbla sa prinda Craciunul, m-am felicitat ca mi-am luat automata. Fata de CVT chiar nu am simtit o clipa ca este in viteza gresita sau ca nu face ce vreau eu si este varianta sportshift, asa ca pot sa ma joc si eu cu ea daca este cazul. Dupa acest drum mirific m-am dat jos mai odihnit decat am fost in orice alta masina, plus ca aproape au incaput toate bagajele in portbagaj
The good, the bad and the ugly
Imi place masina mai mult decat ma asteptam. Este confortabila, dar fun in acelasi timp. Sta bine pe curbe desi are ruliu sesizabil dar este antifonata mult mai bine decat SG-ul si absoarbe denivelarile mult mai bine.
Partea proasta este ca fostul proprietar, o doamna, cu un caine de buzunar presupun eu, a tratat masina ca pe un cotet. Este infecta si primul lucru pe care l-am facut a fost sa bag aparatul de generat ozon in ea si sa omor orice mai traia pe acolo. La exterior nu exista panou neatins, decat cele orizontale (plus hayonul). Desi baietii au bagat presiune pe caloriferul de caldura, tot pare infundat si nu baga bine caldura pe partea dreapta a sistemului de ventilatie (ciudat). Pielea de pe volan este roasa de la inele, iar pe scaune este o mizerie de profunzime si deshidratare maxima. O sa am ceva de munca la interior, iar exteriorul trebuie clar revopsit complet.
The ugly… Nu sunt chior. E cel mai urat Forester din cate s-au facut. Poate primul, cel din ’99 sa fi fost mai urat. E si argintiu desi am zis ca nu mai iau. Si totusi imi place ceva la el, dar nu stiu ce. Consumul la drum lung, desi nu a fost trafic normal, a fost maricel (10.8 final) dar sa nu uitam ca sunt in rodaj si am roti mai mari care arata gresit viteza, deci probabil si eroare de calcul.
Planuri de viitorVreau sa ma bucur de el. Simt si sper ca am luat un Subaru care sa nu mai necesite interventii majore dpdv technic si pe care sa il folosesc mai mult, desi o sa vreau sa mai schimb si sa imbunatatesc mai multe pe la el. Momentan nu pare sa ceara nimic pe articulatii, nici pe frane si nici pe partea de transmisie. Suspensia e buna si nu e lasat de spate, nici nu ii sare fundul la trecerile de pod pe autostrada… deci pare ok.
Probabil ca anul viitor o sa ii pun un radiator de aluminiu si un transmission cooler ca sa stau eu linistit, plus un drain and fill la cutie si diferentiale.
Cu putin efort o sa il fac sa arate si bine, asa ca dati cu subscribe sa vedeti ce ii mai fac.