Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

Xander

  • 1271
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #140 on: April 20, 2022, 21:06:34 PM »
E de la culise și suporti etrieri. Din suport dacă are joc ovalizează Discul. Culisele când se blochează se încălzește roata și lasă urme inegale pe disc, plus răspuns întârziat  la frânare. Așa face toate. Statul mult pe loc inrautateste situația.
Am schimbat discuri și plăcute OEM de m-am plictisit.
Cred ca ar merge la ce nu imi place la Subaru, calitatea culiselor și suporților de etrier.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #141 on: April 20, 2022, 21:48:59 PM »
Ai dreptate Xander. Aș fi preferat sistemul de prindere ca la europenele premium unde discul e prins cu șuruburi pe poziție. Aici, cum am desfăcut suportul de etrier, cum s-a slăbit discul și mișca pe butuc. L-am dat jos cu o singură mână.

De aici deduc că e foarte important să fie strâns progresiv suportul din cele două șuruburi și neapărat strânse în cruce piulițele de la roată tot progresiv, până la cuplul specificat întâi cu roata în aer și final pe sol.
« Last Edit: April 20, 2022, 21:53:39 PM by MihaiFlorescu »

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #142 on: April 21, 2022, 12:12:42 PM »
Costa franele de wrx, trebuie probabil reconditionate, placute si adaptor spate, care se gaseste cam greu si e vreo 300$. Eu am mers pe discuri Brembo Xtra+DS2500 fata si placute Ferodo performance cu discul original pe spate(cu ajutorul lui Cristi Baciu). Consensul e ca franele vor fi MULT mai bune decat stock. Vor fi puse si niste furtunase cu metal si lichid mai de soi la urmatoarea runda.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #143 on: April 21, 2022, 16:34:36 PM »
E suficient ce ii faci. Cea mai mare schimbare simtita la capitolul frane a fost cand mi-am pus pe WRX Bridgestone Potenza RE007. Degeaba facusem upgrade la frane de STi cu discuri DBA si placute Stoptech. Am simtit ca ies prin parbriz doar dupa ce am pus cauciucuri super aderente.
Pe spate oricum nu are rost schimbul.

Pe o varianta similara o sa merg si eu cu franele. La inceputul anului nu gaseam brembo xtra pe nicaieri asa ca am tot amanat. Dar o sa incep sa ma uit din nou si eu. Cred ca avem acelasi disc fata. Alternativa ar fi zimmermann perforat.

Varianta intermediara ar fi cu etriere de legacy 3.0 si ai de unde alege ca sunt multe la dezmembrari. Doar ca ce castigi la etrier pierzi la cumpararea discurilor si placutelor fiind mai scumpe deoarece sunt mult mai rare. Insa poti sa pastrezi jante care nu intra pe 4pot pe etrierele de legacy.
« Last Edit: April 21, 2022, 17:06:13 PM by MihaiFlorescu »

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #144 on: April 21, 2022, 16:58:17 PM »
Vorbește cu Cristi, aparent nu se găsesc chiar ușor xtra pe stoc
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MyKe

  • 214
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #145 on: April 23, 2022, 10:07:02 AM »
Citeam că ai fost nevoit să pilești plăcuțele și nu înțelegeam de ce. Până am pățit-o și eu aseară, pe DN2 (E85).
A început din senin să vibreze când frânam la viteze măricele - vibrații sănătoase, cu frecvență mică. Totul ok vizual, în schimb roata stânga față caldă.
Am continuat încet drumul și am avut noroc să găsesc o vulcanizare deschisă, i-am rugat să îmi dea roata jos și o cheie de 14. Culise ok, pistonașe ok, în schimb plăcuțele erau înțepenite în acele tăblițe de ghidaj. Le-am scos cu greu, le-am pilit puțin, le-am uns și am curățat portetrierul (sub tăblițe). Montat totul la loc și… Gata cu vibrațiile!
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #146 on: April 23, 2022, 15:43:05 PM »
Exact. Astăzi am făcut 300km. Nici un scârțâit, nici o vibrație. Am avut chiar și o frânare serioasa pe autostradă și nu a mai vibrat sau huruit nimic. Ciudat că îmi mai ies lucruri și mie.
Interesant e că și la tine tot față stânga a fost cu probleme. Ce plăcuțe ai?

București -Slatina fara oprire, popas la benzinărie, am putut sa țin mână pe etrier. Am toată pielea la locul ei :))

Nu mă aștept să țină o veșnicie. Posibil sa ceară același tratament mâine sau peste un an. Nu știi...
« Last Edit: April 23, 2022, 15:45:29 PM by MihaiFlorescu »

MyKe

  • 214
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #147 on: April 23, 2022, 16:05:34 PM »
Discurile și plăcuțele sunt noi, schimbate cu puțin timp înainte să o iau eu. Mecanicul care s-a ocupat de ea la Mureș cică ar fi pus Ate.
Nu mi-am dat seama ce marcă sunt, e drept că nici nu am îndepărtat protecțiile acelea de pe plăcuțe…
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #148 on: April 23, 2022, 17:07:39 PM »
Fa jurnal si prezinta mașina  sa mai discutam și să o vedem :) drumuri bune și fără probleme de acum înainte!

MyKe

  • 214
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #149 on: April 23, 2022, 17:15:38 PM »
Încă nu merită jurnal, săptămâna viitoare ajunge la AK pentru a-i rezolva ultimele hibe și poate o prezint apoi. :)
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #150 on: April 27, 2022, 13:15:40 PM »
Dupa mai multe tipuri de benzina 98-100 si verificari, logari etc. cam asa arata situatia.




Cu ajutorul lui andea caruia ii multumesc din suflet, doar modificari de siguranta, nimic pe power, pe ultimii 400km unde a vazut si redline cu masina plina si situatii de trafic de tot felul.

« Last Edit: April 27, 2022, 13:20:12 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #151 on: May 02, 2022, 12:36:06 PM »



Merge foarte bine mașina. Ne înțelegem din ce in ce mai bine.
Am testat și limitele într-un giratoriu la o ieșire puțin utilizată de pe autostrada București - Ploiesti. Și subvirează rău de tot. Primul pas este să trec pe anvelope de vară la dimensiunea corectă și cu aderență cât mai bună și prima modificare va fi probabil un set de bare antiruliu.
« Last Edit: May 02, 2022, 12:37:30 PM by MihaiFlorescu »

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #152 on: May 02, 2022, 12:40:08 PM »
Barele antiruliu vor imbunatati destul de mult comportamentul pe strada, dar vor strica din articulatia rotilor in offroad(va suspenda roti in aer mai usor). Eu am ales sa nu umblu acolo, daca tot nu l-am lasat in jos. Pe tine poate te ajuta putin controlul tractiunii...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Muttley

  • 5072
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #153 on: May 02, 2022, 12:50:49 PM »
Probabilitatea de a incrucisa punti in offroad cu genul asta de masina tinde la zero.
Probabilitatea de a ajunge intr-o curba pe asfalt, nu.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #154 on: May 02, 2022, 13:36:38 PM »
Nu prea fac eu offroad, in schimb, drumuri lungi cu familia si viraje unde orice passat merge cu minim 80km/h intalnesc destule.

Pana acum am fost obisnuit sa fiu cel care depaseste pe viraje (unde sunt 2 benzi pe sens sau permite marcajul), nu cel care se da zmeu in linie dreapta pana la prima curba. Acum de multe ori astept sa se termine curbele ca sa accelerez, sau cel mult mangai putin acceleratia.
« Last Edit: May 02, 2022, 13:37:11 PM by MihaiFlorescu »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #155 on: May 05, 2022, 14:20:24 PM »
[...]
Am testat și limitele într-un giratoriu la o ieșire puțin utilizată de pe autostrada București - Ploiesti. Și subvirează rău de tot. Primul pas este să trec pe anvelope de vară la dimensiunea corectă și cu aderență cât mai bună și prima modificare va fi probabil un set de bare antiruliu.

De ce crezi ca am preferat inca 4cm de anvelope la contactul cu solul  (235x55R17) ?
« Last Edit: May 05, 2022, 14:44:37 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Xander

  • 1271
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #156 on: May 05, 2022, 16:18:52 PM »
Cu geometria corecta și toate componentele implicate funcționale(cauciurile incluse), nu ai nevoie de mai mult cauciuc.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #157 on: May 05, 2022, 22:58:51 PM »
Totul ok, ma poti crede pe cuvant. Geometria la zi, verificat totul temeinic, intretinute corect. Amprenta mai mare nu e o alternativa, e o completare.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #158 on: May 06, 2022, 07:41:37 AM »
Nu atingi? Eu mă gândeam la 235/50 dar cred că rămân pe 225/55 in final.

225/60/17 pe care le are acum de iarna se vede pe carenaje că a mai atins la interior probabil bracate și groapa sau ceva că eu nu am simțit in mers până acum să atingă.

Oricum, la forester am văzut că trebuie să încarci suspensia progresiv și stă mai bine cat de cat. Nu ii place deloc schimbul brusc sau mai vioi de direcție.
« Last Edit: May 06, 2022, 07:47:06 AM by MihaiFlorescu »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #159 on: May 06, 2022, 12:46:19 PM »
225 vs 235 (x55R17) are +1.9% atat diametrul cat si circumferinta. Asta inseamna +14mm diametru, respectiv 7mm mai aproape de caroseria masinii si 4 x 10mm cauciuc pe asfalt in plus.
-8 rpm la aceeasi viteza fata de stoc.

225x60R17 are +3.4% !!! atat diametrul cat si circumferinta. Asta inseamna +30mm diametru, respectiv 15mm mai aproape de caroseria masinii si 0mm cauciuc pe asfalt in plus. La asta doar balonul e mai mare si atat.
-16 rpm la aceeasi viteza fata de stoc.

edit:
Legat de rpm, la SH abia cu 235x55R17 viteza afisata pe bord este (foarte aproape de) viteza raportata de GPS (<2km/h @ 100km/h). La SJ diferenta este chiar mai mare, in minus fata de GPS (4-5km/h @ 100km/h).
« Last Edit: May 06, 2022, 12:59:13 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste