Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #160 on: May 08, 2022, 16:18:53 PM »
Azi am zis să mai las treaba pe lângă casă și să fac ceva ce îmi stătea pe creieri.

Diff față. Am pus 1.2l, deci puțin mai mult decât indica Subaru (1.1) și este la 2/3 între minim și full. O sa mai verific la cald. Poate nu o fi chiar 1.2 și o mai fi rămas pe furtun, in bidon care nici el nu are 1l fix. Vom vedea...






Diff spate am scos puțin peste 800ml și am pus înapoi 750ml cum știam eu că trebuie. La desfăcut curgea pe la bușonul de umplere. La refill au curs câteva picături. Eu zic că e ok.






Culoarea uleiului din diff spate m-a uimit. Negru negru!
Ultimul schimb documentat a fost la SMT la +60k km.

Azi sunt puțin peste 110k km. Am pus AMSOIL Severe Gear 75-90
« Last Edit: May 08, 2022, 16:20:18 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #161 on: May 08, 2022, 18:21:20 PM »
Ce placebo mișto. In giratoriu acum fața zice vezi că mai am puțin și plec și spatele se trezește și spune "Eu primul!"  :))
Doar că trebuie cohones să dai gaz. Asta în condiții de suspensie moale care nu ajuta fața deloc.

Cu gume bune o sa fie interesant. Cu ARB o sa fie și mai interesant.

Verificat nivelul la cald in diff față. E fix fix pe linia de full.

Cu prima ocazie urmează schimb ulei cutie. Să vedem ce găsesc și acolo.

De bucurie i-am făcut și plinul :D

Dar nu toate sunt bune. Farurile îmi băteau jos pentru că pe spate e ruptă bieleta de la cantar din prindere. Deci nu am ce sa lipesc. Trebuie alta. Interesant că becul nu zice nimic in bord.
La ridicare pe capre am văzut că și bucșele de dif spate au ceva joc.
Motorul a început să vibreze când cuplează compresorul de AC. Probabil cere revizie și ăla.

Mă rog. Scriu aici pentru cand mă plictisesc.
« Last Edit: May 08, 2022, 18:25:53 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #162 on: May 08, 2022, 21:35:12 PM »
Ești pe drumul cel bun. Arată urat uleiul de pe spate.
Schimbi și pe fata și o sa răspundă bine când accelerezi. Legat de suspensia spate confort, da îți trebui curaj sa ridici spatele din acceleratie și cauciucuri cu peretele ranforsat( de obicei cele cu marcaj extra load sunt așa, dar mai grele) sau geometria potrivită.

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #163 on: May 08, 2022, 22:36:04 PM »
Spălat tot și pus la loc. Estetic e la fel sau mai rău. Nu e chip să o așez. Bara e originala, suporții originale, aripi originale.. pur și simplu sunt niste cleme care stau lipite de aripa și ar trebui sa intre bara între ele și nu are cum.

Si eu zilele astea ma gandeam sa mi fac de lucru asezand bara mai bine intr o parte, paaaas  ;D ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #164 on: May 08, 2022, 23:02:50 PM »
Xander, am schimbat și pe față. Vezi prima parte a postării.

Cât despre suspensie, nu mă refeream la ridicat roți, ci la comportamentul subvirator, mașina comportându-se mai mult ca o interacțiune față până acum. După schimb, când dă semne puntea față că nu mai are aderență și o să fugă fața în exterior, incepe spatele să împingă mașina și comportamentul se transformă din subvirator in neutru, aș spune, sub accelerație.

Legătura cu suspensia este că pe accelerație greutatea se mută pe spate, deci mai puțină apăsare pe puntea față înseamnă o aderență mai scăzută și o posibilitate de subvirare mai mare.
Și totuși diferențialul ăla spate împinge suficient de mult cât să contracareze acest efect, dar are nevoie de cuplu, livrat de diferențialul central care are nevoie de accelerație pentru a transmite spre puntea spate suficient cuplu.

Rezultatul este viteză mai mare și control în viraje, doar că e o limită fină și dacă ajungi la o viteză prea mare și tai accelerația, deci și tot ce face ca mașina să nu subvireze, te poți trezi că o dai cu botul de gard.

Deci circulați responsabil :)
« Last Edit: May 08, 2022, 23:15:03 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #165 on: May 09, 2022, 00:13:42 AM »
La diesel dacă accelerez pe viraj se simte cum mașina se aseaza pe directia pe care puntea fata o ghidează. Răspunsul este destul de prompt.La xt ar trebui sa fie la fel. Poate are ceva probleme diferențialul central. Nu ar trebui sa se simtă preponderent puntea fata.
Roata din exterior spate accelereaza mai tare și se simte. Partea cu viteza prea mare nu am pățit-o. Accelerat insuficient sau viraj fără acceleratie da, si nu e o senzație plăcută.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4033
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #166 on: May 09, 2022, 01:05:26 AM »
numai nu uitati ca este totusi 50% diferenta de putere intre diesel si xt la care va raportati fiecare si da - cu destula putere/aderenta fata se ridica - devine subviratoare si accelerat pe viraj e relativ again la pct din viraj in care acelerezi ... anyway sunteti prea sensibili :)

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #167 on: May 09, 2022, 08:46:33 AM »
Sa zică Foreste, el le are pe amândouă. : O0
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #168 on: May 09, 2022, 09:17:56 AM »
Eu cred  ca se iezista si o diferenta intre manuala si automata, nu numai diesel vs XT.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #169 on: May 09, 2022, 09:27:48 AM »
Sunt mai multi factori aici. Ce am remarcat eu ca functioneaza bine la XT manual e franare(trail braking) la intrarea in curba(se duce greutate pe fata, ia curba bine), urmata de accelerare progresiva dupa mijlocul curbei. Cu automata mea nu am experimentat inca, dar nu am chiar mari sperante, fiind mai mult reactiv AWD-ul. E MPT, daca ar fi fost macar VTD ca la facelift sau SH, aveam ceva mai multe sperante. 90-10 VS 45-55...
Sigur e diferenta de comportament intre manuala si automata si exista si diferenta majora de putere intre XT si diesel.
« Last Edit: May 09, 2022, 09:29:19 AM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #170 on: May 09, 2022, 09:43:24 AM »
Eu cred  ca se iezista si o diferenta intre manuala si automata, nu numai diesel vs XT.

Absolut. Ca si feeling, cand iei piciorul din gaz, nu mai exista nici o legatura intre punti. Si mai ales, automata nu pastreaza turatia. Chiar si pe modul manual, daca ai luat piciorul din gaz, cade turatia instant undeva in ture joase, nu ramane acolo sus.
E mai greu de condus sportiv.

O varianta ar fi sa stai mereu pe acceleratie si sa franezi cu stangul, dar cred ca se supara convertizorul.

Dar oricum, setup-ul pe care il urmaresc este de Grand Touring, nu de rally sau circuit. Stiam in ce ma bag. In final, sunt surprins placut sa vad ca totusi exista sperante ca se poate tine bine si pe curbe.
« Last Edit: May 09, 2022, 09:45:10 AM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #171 on: May 09, 2022, 10:05:13 AM »
Greșeala mea, nu am reținut ca e automata. Atunci e normal.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

kkennyy

  • 1769
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #172 on: May 09, 2022, 10:11:54 AM »
Absolut. Ca si feeling, cand iei piciorul din gaz, nu mai exista nici o legatura intre punti. Si mai ales, automata nu pastreaza turatia. Chiar si pe modul manual, daca ai luat piciorul din gaz, cade turatia instant undeva in ture joase, nu ramane acolo sus.
E mai greu de condus sportiv.
Eh, la cvt nu e asa, pe sport# in modul automat, in urcare, daca la 5000 ture iei piciorul de pe acceleratie, turatia scade lent, ca si la manuala. Aici probabil intervine modul in care a fost programata.

Dpmdv, atat diesel cvt cat si benzina turbo cvt, se comporta la fel pe viraje, in sensul ca trebuie sa le iei cu pedala la fund :D Singura diferenta e ca la xt trebuie sa o lasi moale la un moment dat ca se duce mai mult decat vei putea sa o tii probabil :)
Forester XT SJ 2018

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #173 on: May 09, 2022, 12:05:46 PM »
[...]
Dpmdv, atat diesel cvt cat si benzina turbo cvt, se comporta la fel pe viraje, in sensul ca trebuie sa le iei cu pedala la fund :D Singura diferenta e ca la xt trebuie sa o lasi moale la un moment dat ca se duce mai mult decat vei putea sa o tii probabil :)

Cu Blue Foreste controlul din volan / acceleratie imi pare mai bun pe curbe, tocmai pentru ca nu sunt sofer de raliu. Imi pare mai predictibil, insa asta se poate sa fie si de la experienta de peste 11 ani cu el. Cu Black Betty am avut mici emotii la niste curbe luate mai agresiv pe drumul de la barajul Paltinu spre Valea Doftanei. Pur si simplu la viteza mai mare devine complicata partea cu anticipatul puterii in accelerare pe S#. Mai buna senzatie de predictibilitate am avut cand am trecut in modul manual, insa la fel, cred ca trebuie antrenament ca sa evaluezi si sa controlezi corect puterea pe care o vrei. Recunosc ca mai am pana sa ma obisnuiesc sa schimb cu padelele asa cum schimb la manuala. Dar, pana una-alta, slow is smooth, smooth is fast!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #174 on: May 18, 2022, 16:14:02 PM »
Waiting for the summer. De fapt aștept jantele, dar revin cu povestea completa sper eu cat mai curând.


Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #175 on: May 18, 2022, 17:08:29 PM »
Eu nu disting ce model sunt. Arată cam de asfalt. O sa te plângi de frâne.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #176 on: May 18, 2022, 17:43:37 PM »
Potenza Sport si atat?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #177 on: May 18, 2022, 18:52:40 PM »
Dap. Au fost opțiunea 3. Povestesc si de astea după ce le pun. Oricum, promițătoare. Model 2019, care de fapt a început producția în 2020 și anul trecut au apărut primele teste serioase cu ele. Au fost câștigătoare la mai multe capitole in categoria UHP. Vedem. Revin cu detalii. Nu am auzit pe nimeni cu ele până acum.

Alin

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #178 on: May 18, 2022, 21:00:34 PM »
Par a fi cele de pe xv, echiparea de fabrica.
Mi se par ok, dar nu sunt mare pilot de curse :).
Mi-a intrat de câteva ori abs-ul la frânări mai puternice înainte de curbe mai strânse, in rest se tin bine și pe uscat și pe ploaie.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #179 on: May 18, 2022, 23:07:43 PM »
Nu cred că au cum sa fie pe xv astea. Nu ajuta la consum :) poate sunt Turanza pe XV dar mai mult ca sigur ceva spre all season data fiind natura și scopul mașinii. De obicei yokohama geolander, cum au fost și pe forester.
« Last Edit: May 18, 2022, 23:11:41 PM by MihaiFlorescu »