Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #40 on: January 01, 2022, 23:34:36 PM »
Wet sanding înainte
- Discuri abrazive cu burete pe spate (1200-1500 scrie pe ele). Sunt de șlefuitor orbital din Dedeman. Sunt mai fine decât hârtia clasică dar fac treabă la fel de bună.
- hârtie abrazivă de 2000
- hârtie abrazivă de 3000
- apă cu un strop de ONR într-un pulverizator

Iar pentru polish
- Menzerna HCC400 pe disc de 75mm cu fibre de lana prelucrate
- Menzerna 2500 pe burete rupes galben

La polish nu am o rețetă standard și mai ajustez de fiecare data sau schimb chestii (bureții sau pasta de polish final), dar incep mereu cu HCC 400 pentru a îndepărta orice urmă de wetsanding și în funcție de rezultat decid dacă merg pe un polish mai agresiv sau ceva de finisare, până la super finish.
Sunt mai multe variabile la mijloc.

Pentru protecție mai aveam rămasă o protecție ceramică veche dar am zis să experimentez și să văd dacă face ceva.

« Last Edit: January 01, 2022, 23:36:17 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4033
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #41 on: January 01, 2022, 23:59:00 PM »
pfff ... ma doare capul :) ... dar fiecare cu boala lui ce sa zic :) ( in nici un caz nu zic ca mi-am luat o turbinutza de craciun doar asa ... sa vad cum e :) )

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #42 on: January 02, 2022, 11:05:12 AM »
Hahahha. Pai să știi că așa e. Dar așteptam poze și detalii cu turbinutza, doar așa, să vedem și noi :)

dmp

  • *
  • 195
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #43 on: January 03, 2022, 22:00:17 PM »
Pai daca ar fi caloriferul spart nu ar trebui sa miroasa a antigel? Ca sa nu spun ca are si un gust dulceag..  ;D
Ai verificat trapa? Deschide-o si toarna incet cativa litri de apa pe margine, langa sine. Daca picura/curge jos e ok.
Parbrizul a fost schimbat?
Oricum, inainte de orice verificare ar trebui sa ridici un pic mocheta si sa pui o aeroterma.
Tot in dreapta pasager aveam si eu apa in Legacy. Era scurgerea de la trapa infundata. Dureaza ceva pana se usuca bine mocheta si buretele de sub ea, care este extrem de absorbant.
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #44 on: January 03, 2022, 22:33:52 PM »
Asa..ca idee. Am avut probleme din cauza scurgerilor de la trapa la Outback. Am scos o galeata de pamant si frunze putrezite din spatele contra’aripilor iar pentru scurgerile de la trapa am folosit fir/snur pentru motocoasa. Plastic dur cu care nu am riscat sa ciupesc nimic.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #45 on: January 03, 2022, 23:09:42 PM »
O sa verific. Pe sus e uscat, dar nu zic ca nu ar fi posibil sa se fi scurs pe stalpi unde este plastic si sa ajunga apoi pe mocheta.  Scurgerile din spate nu le-am verificat dar ma uit maine.

Azi a stat un dezumidificator de camera maricel pornit cateva ore. Plus din cand in cand un uscator de par pentru a ridica temperatura si eficienta dezumidificatorului. A facut treaba, dar e si mare hardughia, de 80mc/h.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #46 on: January 04, 2022, 21:03:54 PM »
107.290km adică aproximativ 800km de la ultimul schimb de ulei și undeva la 1000km de la rebuild.
Am pus același ulei Amsoil European Series 5w-40, și filtru Subaru. Intenționez ca următorul schimb să îl fac peste 1500km. Oricum uleiul a ieșit curat. Foarte puțina pilitura fina pe bușon.

Am băgat și o curățare de calorifer și a ieșit ceva negreala. Apa curgea liber și credeam că am rezolvat problema dar în continuare baga cald doar pe partea șoferului. Nu am avut timp, mai investigam și remediem sau înlocuim alta data.

Credeam că de aici am apa la pasager dar lucrurile nu se legau așa că am căutat în altă parte.

 Am turnat 1l de apa pe la trapa. Se scurge bine și nu se vedea nimic în interior.

Am demontat tot până la aeroterma. Am găsit apa sub aeroterma, dar nimic deasupra. Partea buna e că sub carpeta totul e uscat și fără rugină. Am turnat o găleată de apa pe parbriz și au apărut câțiva stropi de apă în locul filtrului de polen. Buuun. Am identificat pe unde, acum sa vedem de ce... Pozele vorbesc de la sine și așa am rezolvat misterul. Cam 3 pumni de pământ am scos de pe fiecare parte. Scurgerile erau complet colmatate.
Mâine spăl și pun totul la loc. Măcar am rezolvat una. Mă gândesc acum ce o fi și la praguri...

Am mai schimbat un bec, am mai fixat o gura de ventilație... Detalii. Încât încet rezolv urgențele.








Motorul merge ceas. O plăcere.

dmp

  • *
  • 195
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #47 on: January 04, 2022, 21:21:45 PM »
Bine ca ai gasit cauza!
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #48 on: January 05, 2022, 19:19:20 PM »
Azi am dat cu o ceara sub masca ștergătoarelor, o ceara pe care o tot păstram de 3 ani pentru Hyundai să o dau pe burtă, dar nu m-am învrednicit.

Până m-am prins cum aruncă duza, am mai format guguloaoie de ceara, dar nu are ce sa strice. E misto la prima vedere la cum se aplică aproape transparent, la cum se usucă și ca aderență la materialul pe care este dată. Aici ar trebui să reziste mult și bine, deși nu intenționez să mai umblu decât la un viitor schimb de parbriz.


Apoi au urmat 2 ore de spălat continuu exteriorul până am curățat toate zonele dificile blocate cu mizerie.

Și am mai făcut teste cu interiorul. Mai am de testat variante.










Testam...



Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #49 on: January 05, 2022, 20:30:50 PM »

Testam...



Hmm, arata promitator. Cu ce ai testat?
Ai vopsit sau doar ai curatat?

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #50 on: January 05, 2022, 20:50:42 PM »
Dacă poți Mihai îmbracă-le in ceva cârpa   de calitate și renunța la piele. Sunt prea friguroase iarna și vara transpiri pe ele, cand e prea cald. Din experiența mea de pe forester, nu se merita. La xv m-am bucurat ca doar marginile sunt de piele.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #51 on: January 05, 2022, 21:03:24 PM »
Doar curățare, dar mi s-a părut cam agresiva varianta asta, numai că variantele "soft" nu au dat nici un rezultat până acum, sau mult prea puțin.
Sper să găsesc ceva mai puțin invaziv pentru că de reparat pielea o să mă apuc la primăvara-vara.

Xander, ai dreptate, dar nu e o prioritate și nu este buget acum de retapisat. Și mie îmi plac scaunele cu textil pe mijloc și piele in lateral pentru că sunt cel mai ușor de întreținut și fără disconfortul unui scaun full piele. Din păcate, pe această generație cred că doar in Japonia a fost o varianta mixta. In rest full textil de proastă calitate sau full piele sintetica tot de proastă calitate.
« Last Edit: January 05, 2022, 21:04:26 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #52 on: January 05, 2022, 22:29:02 PM »
Din păcate, pe această generație cred că doar in Japonia a fost o varianta mixta. In rest full textil de proastă calitate sau full piele sintetica tot de proastă calitate.

Deci scaune de STI?

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #53 on: January 06, 2022, 00:25:33 AM »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #54 on: January 06, 2022, 22:50:10 PM »
Decat piele neagra, mai bine trage de astea pana la o solutie definitiva.
Eu si la pielea crem tot am de gand ori sa pun mijloc textil, ori le schimb cu totul cu textil

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #55 on: January 06, 2022, 23:56:04 PM »
Cu o folie buna pe geamuri, dracul nu mai e atat de negru pe pielea neagra, in subaru care nu are si ventilatie in scaune.
In cazul meu, cu copil si caine in masina, pielea neagra e ce trebuie :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #56 on: January 09, 2022, 14:05:00 PM »
Hai să mai scriu și câteva rânduri de bine.

Am făcut încă aproximativ 500km într-o ieșire până la munte.
Din start provocarea a fost cum să aranjez bagajele să nu se plimbe prin portbagaj, nu cum să le așez să încapă toate.
Deși încă nu trag de motor, am inceput să îl las să treacă progresiv de 3000rpm și m-am obișnuit cu modurile în care operează cutia. In Drive e cam subturat motorul și e pentru mers în oraș sau pe cruise la drum întins, pe sport o pun când dau de drumuri virajate sau pante mici și nu vreau sa schimbe des viteza iar în manual o pun în treapta potrivită pentru serpentine sau depășiri din scurt și motorul și cutia livrează extraordinar, rapid și cu un cuplu sănătos. Părere personală, mult mai rapidă și mai conectată transmisia la motor și roți față de CVT. Așa o simt eu.

Îmi place că sistemele de siguranță permit un mic început de power slide iar singura dată când a intervenit ESP de fapt nici nu eram cu piciorul pe accelerație și dădusem de gheață pe un pod în curbă și coborâre dar intervenția a fost discretă eu deja anticipând că trebuie să mă pregătesc de corectare din volan pe undeva pe DN1a pe 2-3cm de zăpadă abia așternută și -3 grade afară. Destul de predictibilă, deși nu mă simt în control total ca la Impreza. Schimbul de mase este clar mai greoi, la fel și direcția. E o mașină mai matură, dar deja știu ce ii trebuie să o facem să răspundă mai bine la comenzi.

Anvelopele spuneam că sunt în stare bună dar nu mi-a plăcut cum a plecat mașina puțin în diagonală la o depășire cu accelerație ușoară și turație mica. Îmi e ciudă că au multă carne pe ele dar cred că sunt ușor îmbătrânite și la cum se prezintă probabil au fost folosite vara-iarna, motiv pentru care au pierdut micile striații, deci și ce a aderență. Probabil că o să le schimb iarna viitoare și trec și la 215 în loc de 225.

Căldură tot nu bagă pe partea pasagerului, ceea ce a iscat niște discuții la intoarcere. Trebuie să mai curăț la radiator...

Per total incepem să ne înțelegem bine. Consum 10.4 având creșterea mare in zona de munte și mai ales la pornire dimineața până s-a încălzit motorul și am plecat sau căutând locuri de parcare prin oraș.  In rest, București-Sacele-Cheia-Brasov am avut 9.4 mers liniștit si fără trafic cu doar 2-3 depășiri mai vioaie. Deci se poate, dar mai merge tras în jos dacă ii iau anvelopele corecte, pun scuturile la loc, scăpăm de rodaj etc.

Am ajuns acasă, am spălat toată sarea de pe ea și acum să vedem ce mai bricolam.

PS: DN1a se prezintă în stare bună în caz că aveți drum din București spre Brașov.


Și ca să mă recunoașteți...


Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #57 on: January 09, 2022, 14:57:16 PM »
Daca totusi baga caldura in rest si doar pe partea pasagerului e problema, mai degraba ai verifica si tubuluatura din acea zona, clapetele etc. Daca era (doar) radiatorul, ar fi trebuit sa fie problema peste tot, ma gandesc

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #58 on: January 09, 2022, 15:13:10 PM »
E plin internetul și la alte mărci, nu doar Subaru cu problema asta la care rezolvarea pare a fi: 1) umplut cu oțet și lăsat cat mai mult timp, minim o zi sau 2) înlocuit caloriferul.

Joi, când am făcut schimbul de ulei am incercat soluție de desfundat țevi plus apa de la rețea. Nu trecea nimic prin circuit. A trebuit să așteptăm mai mult până s-a desfundat și a ieșit pe partea cealalta. A ieșit negreala multa, apoi apa curata. Am zis că am rezolvat, am clătit bine, am reconectat la circuitul masinii dar probabil că presiunea de la pompa de apa e mult sub cea de la apanova și s-a înfundat iar circuitul.

Ah, ar mai fi și 3) trebuie sa umplu circuitul cu freon, deși nu vad legătura. Acum e gol pentru că nu am avut timp după reparația la motor să îl fac. Dar unii spuneau că la ei s-a rezolvat după completarea cu freon. Mă duc zilele viitoare. Am avut o tentativa la un service și mi-au spus că nu fac că e prea frig afara și nu le pornește aparatul. Sau poate nu aveau chef de mine. Incerc in altă parte.
« Last Edit: January 09, 2022, 15:25:54 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #59 on: January 09, 2022, 15:14:03 PM »
Deși încă nu trag de motor, am inceput să îl las să treacă progresiv de 3000rpm și m-am obișnuit cu modurile în care operează cutia. In Drive e cam subturat motorul și e pentru mers în oraș sau pe cruise la drum întins, pe sport o pun când dau de drumuri virajate sau pante mici și nu vreau sa schimbe des viteza iar în manual o pun în treapta potrivită pentru serpentine sau depășiri din scurt și motorul și cutia livrează extraordinar, rapid și cu un cuplu sănătos. Părere personală, mult mai rapidă și mai conectată transmisia la motor și roți față de CVT. Așa o simt eu.

In perioada de rodaj ar fi bine să laşi cutia mai mult în modul automat.

Quote
Căldură tot nu bagă pe partea pasagerului, ceea ce a iscat niște discuții la intoarcere. Trebuie să mai curăț la radiator...
Motoraş electric.

Quote
Per total incepem să ne înțelegem bine. Consum 10.4 având creșterea mare in zona de munte și mai ales la pornire dimineața până s-a încălzit motorul și am plecat sau căutând locuri de parcare prin oraș.  In rest, București-Sacele-Cheia-Brasov am avut 9.4 mers liniștit si fără trafic cu doar 2-3 depășiri mai vioaie. Deci se poate, dar mai merge tras în jos dacă ii iau anvelopele corecte, pun scuturile la loc, scăpăm de rodaj etc.

Anvelopele corecte vor mai scădea consumul. Ieşirea din rodaj îl va creşte.


Quote
Și ca să mă recunoașteți...

Eşti uşor de recunoscut, ai cel mai strălucitor Forester din România.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.