2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
Subaru club Romania

2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #20 on: March 01, 2022, 17:08:23 PM »
Multam, o sa incerc si va tin la curent
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #21 on: March 07, 2022, 17:04:57 PM »
Cred ( sunt sigur ) ca tehnologia ma bate uneori .
Multumesc mult pentru ajutor baieti, merge cu apk .
Acum incerc sa identific in masina, daca sunetul de waze vine doar in boxa langa sofer sau in tot sistemul de sonorizare . Nevasta nu si-a dat seama :)) .
Si inca o poza
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #22 on: April 19, 2022, 09:36:04 AM »
Intrebare stupida: dupa ce schimbi rotile, cele de iarna cu senzori TPMS cu cele de vara originale, tot cu senzori TPMS, trebuie sa mergi la reprezentanta pentru imperechere??? Daca da, mi se pare stupid
E posibil sa nu se imperecheze daca presiunea din anvelope nu este cea memorata?

In alta ordine de idei, evitati vulcanizarea din Niculesti ( Dambovita), cea cu spalatorie. Am fost nevoit sa merg la o vulcanizare pentru ca inca la curte nu am( inca) cele necesare. Nu am fost atent la ce facea nenea acolo, si ....a uitat un inel de centrare de la rotile de iarna, dar a strans roata de vara peste si  cand am plecat facea masina de ziceai ca are parkinson. Am ajuns la alta vulcanizare, in cartier si acolo am descoperit inelul si cat de stranse erau piulitele, ca s-au jertfit 2 prezoane...
Acum am distractia cu schimbul de prezoane...dar se va rezolva
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

kkennyy

  • 1769
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #23 on: April 19, 2022, 10:29:45 AM »
Intrebare stupida: dupa ce schimbi rotile, cele de iarna cu senzori TPMS cu cele de vara originale, tot cu senzori TPMS, trebuie sa mergi la reprezentanta pentru imperechere??? Daca da, mi se pare stupid
Da, trebuie, si da, este stupid :)  Motiv pentru care am si renuntat la ideea de a avea tpms si pe rotile de iarna.

Forester XT SJ 2018

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #24 on: April 19, 2022, 11:40:55 AM »
Si nu te-au deranjat martorii din bord? Sunt eu asa sensibil ? :)
Clar pot merge fara ei, ca nu ma bazam eu pe ei , dar nu as fi vrut sa am becuri si mesaje in bord altele decat cele normale :)
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

kkennyy

  • 1769
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #25 on: April 19, 2022, 12:42:35 PM »
Culmea ca nu m-a prea deranjat, desi m-as fi asteptat sa ma irite, dar nu a fost cazul. Cred ca m-ar enerva mai mult sa trebuiasca sa ma duc sa ii reinvete de 6 ori pe an decat sa suport cateva luni beculetul in bord :)
Forester XT SJ 2018

Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #26 on: April 19, 2022, 12:58:00 PM »
Dureaza 1 minut ...eu fac asta la vulcanizarea unde schimb rotile ...se citesc senzorii noi si apoi se conecteaza mufa la OBD si se transmit noile serii. Si eu tot pe sistemul vechi sunt...chiar daca sunt senzori originali ....trebuie transmisa seria in calculatorul masinii.

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #27 on: April 19, 2022, 13:42:34 PM »
Deci trebuie o vulcanizare mai rasarita sau reprezentanta
Merci Sorin pt info :)
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #28 on: April 19, 2022, 22:21:52 PM »
Am urmarit si eu subiectul pe forumuri p'afara si scula ptr imperechere e de pe la 200 $ in sus, chestiile ieftine universale nu merg la Subaru.

Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #29 on: April 20, 2022, 10:01:43 AM »
Eu am dat mai mult pe scula cred ca 220 sau 230 Euro, am cumparat un Autel 508 TPMS si isi face datoria fara probleme, dupa ce am schimbat rotile prima data am mers la Brasov la AutoKino pentru revizie si mi-au reinitializat si senzori de pana, dupa care la urmatoarul schimb am intrebat la vulcanizare in Sibiu, uni nu aveau aparat alti mi-au cerut sa platesc pentru a reinitializa senzorii, asa ca m-am hotarat sa_mi cumpar unul mai ales ca am doau masini cu aceeasi "problema"
Daca sunt colegi de suferinta prin Sibiu ii ajut cu mare placere.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #30 on: April 20, 2022, 12:24:50 PM »
Cristi, lasa becul in bord. Nu mai dai bani pe TPMS pentru rotile de iarna si imperecheri.
In plus, daca mai si variezi presiunea in roti in functie de incarcare sau drumuri, e posibil sa se aprinda oricum.

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #31 on: April 20, 2022, 12:43:04 PM »
Am deja senzorii si pe rotile de iarna si pe alea de vara, nu mai dau bani pe ei.
Plus ca da, nu am mereu aceeasi presiune...cat de stupid sa nu poti sa faci tu treaba asta din meniul masinii...dar nah, ne obisnuim si asa, mergem mai departe :)
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #32 on: April 20, 2022, 13:03:35 PM »
Senzorii de pana sunt foarte buni, fac toti banii mai ales cand faci pana la viteza sau chiar pe autostrada.
Eu am facut pana pe autostrada si am reusit sa nu termin un cauciuc datorita senzorilor de pana, mai ales ca la multe dintre masinile noi nu mai exista roata de rezerva.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #33 on: June 02, 2022, 14:37:56 PM »
Intre timp am schimb 3 prezoane ( cele probleme - merci Dan ) si tot el m-a ajutat si cu schimbul de discuri si placute fata.
In viitorul apropiat urmeaza sa fac o programare la Ak pentru revizie si schimb ulei cutie - merci Sese pentru info.

Si ca sa fie si jurnalul complet, de curiozitate am incercat sa fac niste teste de consum.
Saptamana trecuta am fost plecat la tara ( Domnesti, Arges ) si mi-am propus sa abordez diferit dusul si intorsul.
La dus , plecat joi la ora 7 AM, cu incalzirea masinii stationata, traficul destul de aglomerat , desi eram pe sensul opus traficul minunat din capitala, viteza pe A1 setata 140kmh ( 133 pe gps ) pe pilot, si cu 2-3 reprize pana la 150 pentru a face loc grabitilor care dadeau flash-uri, am ajuns dupa aproape 3 ore cu un consum pe CB 7.9 . Ce-i drept, drumul urca un pic, nu e la campie.
La intoarcere, plecat , 10.25AM, plecat imediat, cand am intrat pe A1 am setat pilotul automat la 130kmh , am avut si cateva reprize de 135km tot pe pilot, am ajuns acasa dupa 2.h15min cu un consum de 6.6. si cu un rest de autonomie de 400km si aproape 400km facuti. Un consum decent as spune.
Comparand cu Foresterul, da, e mai confortabila, e mai silentioasa, nu mai e asa de insetata. Spatiul interior e ft ok, si incep sa ma obisnuiesc si cu portbagajul ( pt ca in continuare mi se pre mai mic decat la SG ). Dar tot se putea sa fie mai silentioasa la interior ( comparatie o fac cu Golful din acelasi an cu XV-ul ).
Per total, ne place masina, iar juniorul e linistit in ea.
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #34 on: June 10, 2022, 13:56:09 PM »
Intrebare stupida: dupa ce schimbi rotile, cele de iarna cu senzori TPMS cu cele de vara originale, tot cu senzori TPMS, trebuie sa mergi la reprezentanta pentru imperechere??? Daca da, mi se pare stupid
E posibil sa nu se imperecheze daca presiunea din anvelope nu este cea memorata?
[...]

Eu am pe ambele seturi senzori OE si cand le schimb toamna si primavara raportarea in bord se face automat, au fost imperecheate la prima instalare ambele seturi si nu mi-au dat batai de cap la 3 schimburi pana acum. Imperecherea se face la reprezentanta se pare, zic asta pentru ca Auto Soft nu s-a bagat sa ii imperecheze cand am avut o problema cu unul dintre senzori.

Pe de alta parte, tocmai ca odata cu problema avuta am simtit binefacerile tehnologiei. Senzorul "busit" era de fapt o valva crapata care pierdea presiune. Am schimbat doar valva si am pastrat senzorul, care functioneaza bine mersi si azi.

Cristi, lasa becul in bord. Nu mai dai bani pe TPMS pentru rotile de iarna si imperecheri.
In plus, daca mai si variezi presiunea in roti in functie de incarcare sau drumuri, e posibil sa se aprinda oricum.

Nu stiu cum e la XV ul asta nou, probabil la fel, insa la Black Betty e un buton pe consola centrala care selecteaza pana la 3 niveluri de presiune, in asa fel incat sa poti utiliza anvelopele la ce presiune doresti fara sa se aprinda martorul. Setezi presiunea in roti, selectezi treapta de memorie si la o apasare mai lunga, memoreaza statusul din acel moment al anvelopelor. 

Initial am zis ca butonul respectiv e pentru a selecta individual senzorii, insa ma miram de ce raporteaza doar 1-2-3, nu si al 4-lea. M-a luminat Dany. :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #35 on: June 10, 2022, 16:04:14 PM »
Bine de stiut! Eu am crezut ca face altceva  butonul acela.

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #36 on: June 10, 2022, 16:16:01 PM »
Am descoperit cele 3 memorii de presiune, toate au fost memorate de fostul proprietar. Daca nu stiu ce presiune a bagat el, nu merge. Si daca manometrul de la o vucanizare arata sa zicem cat ar trebui, dar realitatea e alta, iar nu merge.
Prin urmare, pana ajung sa le fac , am martor aprins in bord. Incep sa ma obisnuiesc cu el...si el cu mine
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #37 on: June 10, 2022, 16:17:26 PM »
Si o noua apasare lunga nu suprascrie oricare dintre cele 3 setari?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

cristibna

  • *
  • 724
  • FUN
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #38 on: June 10, 2022, 16:19:50 PM »
Mie nu mi-a iesit, am incercat si asta
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: 2018 Subaru XV , 2.0 CVT , Cool Gray Khaki
« Reply #39 on: June 10, 2022, 22:56:58 PM »
Si o noua apasare lunga nu suprascrie oricare dintre cele 3 setari?
Ba tocmai ca da!

[...] Si daca manometrul de la o vucanizare arata sa zicem cat ar trebui, dar realitatea e alta, iar nu merge.
Prin urmare, pana ajung sa le fac , am martor aprins in bord. Incep sa ma obisnuiesc cu el...si el cu mine

Ia-ti manometru, cel mai ciaina dintre toate, doar cat sa iti faci o parere cand ridici / cobori presiunea. Am nimerit un manometru de 3j da lei care culmea, e destul de precis, testat cu un altul profi, are o abatere de mai putin de 1 zecime de atmosfera.
Nu plec fara el la drum lung, mai ales la macadam si alte light offroade.

Ideea e sa verifici tu cu okii tai ca presiunea e similara in toate 4 anvelopele.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste