Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Subaru club Romania

Forester SH 2011, FB20B + 4EAT

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #60 on: October 24, 2022, 10:19:52 AM »
Cineva e sceptic.  :P
N-auz' că la primăvară mai șurubăresc? Altfel risc să-i schimb iar uleiul, că mă roade să-i comand fux. ;D
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Muttley

  • 5124
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #61 on: October 24, 2022, 11:00:21 AM »
... circuitul pompa-injectoare sa ramana presurizat la 3bar cu motorul oprit, pe termen indefinit...
Cat iti ia, 30 minute relaxat?
Nu-s sceptic, doar ca eu as fi verificat in secundadoi.

Asta mai exact:

Cu rampa de injectoare izolată (furtunul sugrumat în amonte), presiunea scade ușor. După cca. 12 ore, era la 0.5 bar. Voi schimba injectoarele.


« Last Edit: October 24, 2022, 11:04:50 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #62 on: October 30, 2022, 17:45:39 PM »
Azi am zis că doar completez cu lichid de parbriz… și mi-am amintit că pe drum prost zdrăngăne ceva în spate, stânga.

Înainte de asta am făcut ceva ce am tot amânat de vreo 6 luni: am schimbat butonul de înclinare de pe partea cealaltă.







Revenind la sursa zgomotului: mecanismul de înclinare al spătarului. E ascuns sub trimul lateral din portbagaj și e acționat de un buton, omologul celui de mai sus. Mecanismul în sine avea joc pe șină… nu e doar fier acolo, ci și plastic pe dedesubt. Fier sănătos, ce nu se lasă strâns, așa că am inserat niște foițe de aluminiu între fier și plastic. După ce am montat-o, am uns-o cu vaselină siliconică și acum e liniște. Atât de liniște încât parcă încep să îl aud și pe cel din dreapta. :laugh:







‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #63 on: December 29, 2022, 18:18:22 PM »
Nimic nou sub soare, pădurarul se achită cu brio de sarcini.
A luat cu ușurință un birou de 1.6x1.2 m, mai greu a fost cu tetrisul. Scaunul celui mic a ajuns în față pentru a putea rabata integral bancheta, noroc că eram singur.



ODO aproape 83.000 km (dintre care 12.000 împreună).
I-am tras o spălare ieri, la ceas de seară, ultima pe anu' ăsta.



Cu ocazia asta i-am făcut și presiunea în roți, toate aveau în jur de 1.7 bar. :o Acum se simte iar zvelt.

La Mulți Ani!
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #64 on: February 06, 2023, 03:56:14 AM »
Mustrat de conștiință și pentru că urma o plimbare pe la munte, luna trecută i-am scos Elful din motor și i-am pus ... Yacco!





Filtru de polen n-am mai găsit Kamoka “verde” (cu polifenoli), i-am luat un Kamoka gri (cu carbon activ).



Eram gata să înfruntăm zăpada, păcat că a sosit după ce am plecat noi. :-[
Dacă tot eram prin zonă, am trecut pe la Auto Kino să refac stocul de filtre. Am mai avut în coș rolele de ghidare a curelei de transmisie (le-am învârtit la mână astă-vară, când era motorul desfăcut, și aveau un mic huruit - nu o să aștept să cedeze), plus baia de ulei a cutiei automate. La următorul drain and refill vreau să o schimb, arată urât.



În continuare pare că descopăr mașina, nu o trădează dimensiunile la un mers mai alert, iar gumele își fac cu prisosință treaba (încă sunt sceptic în privința lor, deși n-ar trebui - până acum mi-au dovedit că nu-s mai prejos decât cele dedicate).

Am mai avut de umblat prin oraș când a nins mai tare și n-am avut probleme cu aderența, ba chiar am putut parcurge zone pe care nu le-aș fi abordat cu alt atelaj. Vremea e rea doar la meteo când conduci așa ceva.

Viața e mișto cu Subaru. ^-^
« Last Edit: February 06, 2023, 12:46:32 PM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #65 on: February 07, 2023, 16:37:56 PM »
Salutare,ceva noutati cu Foresterul?
Am si eu un model asemanator model 2011 acelsi cod motor si tot cutie automada , varianta medie de echipare.
Vreua doar sa te intreb de unde iei informatiile legate de piese si codul lor?
Exista vreun site specializat?
Eu am probleme acum cu pierderea de ulei, nu e ceva major dar imi transpira ulei pe blocul motor, nu vad nimic pe jos sa curga, deci este infim si urmeaza sa desfac motorul ptr a-l etansa cu garnituri noi.
Am avut ceva pierdere si pe la capacele de la culbutori, am inteles ca exista ceva garnituri cu revizie mai noua dar nu am reusit sa le gasesc codul.Ma poti ajuta cu ceva informatii de unde as putea sa le aflu?
Multumesc si multi km fara probleme!

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #66 on: February 08, 2023, 12:48:22 PM »
Alte noutăți față de acum 2 zile, nu am. ;D
Sunt multe site-uri cu diagrame de piese. Pe partsouq poți introduce VIN-ul și observi fix piesele mașinii tale.

Spre exemplu, la motoarele noastre (FB20), garniturile capacelor de tacheți sunt:
13272AA170 stânga
13270AA240 dreapta

Capacul mare din față nu are garnitură pe margini, ci silicon, în rest oringuri și simeringul de la arbore.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #67 on: March 03, 2023, 14:19:50 PM »
ODO 84300
Reînnoit RCA și CASCO.

‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #68 on: June 01, 2023, 02:15:54 AM »
ODO 87200

Cochetez aproape zilnic cu ideea schimbării lui (cui nu i-ar plăcea un SJ XT?!), dar nu am un motiv real să fac asta. Încă îl descopăr, îmi place, e relaxant la condus, bifează toate căsuțele pe care le-am setat când l-am luat. Da, nu poți să mergi foarte tare cu el, de aceea am luat o decizie - am făcut școala moto. În nici două luni am obținut permisul actualizat și acum aștept noul motor. Nu l-am luat SH (sîc!), fiindcă n-aș mai avea timp să meșteresc și la el.

Revenind la pădurar, pe la 84600 i-am permutat roțile.

Iar în ultima perioadă am mai schimbat, în ordinea numerelor de pe tricou:
- rolele de ghidare (INA);
- fulia (sau pulia?!) dummy (OE);
- bascula de pe dreapta față (OE);
- toate aerisitoarele de la etrieri (OE);
- uleiurile din diferențiale (Motul 300);
- plăcuțele de frână (Textar);
- etrierul dreapta spate (TRW);
- lichidul de frână (Ate SL6).

Rolele de ghidare pentru că li se auzeau rulmenții… destul de slab, ce-i drept.





Fulia dummy e cea care ar fi mișcat pompa de servodirecție, dacă nu aveam servodirecție electrică. Avea joc. După ce am pus-o pe cea nouă… are la fel!





https://imgur.com/kcj5z2R

Bascula pentru că îmi stătea pe creier cea veche, cu bucșe noi, originale, dar sudată de deștepții de la SMT. Am găsit una la japonezi pentru 65$ (în general e 150-200$) și n-am putut să nu profit. Am mai pus câteva lucruri în coș, ca să-mi justific transportul și vama (baie de ulei motor, capete de bară, bielete de direcție, burdufuri, coliere etc… să fie! Toate OE).





Apoi am făcut geometria. Inutil de spus că pare mai închegată pe articulații, dar o fi iar placebo.

La cald am un zgomot în mers - un scârțâito-hârșâit ce variază cu turația roților, nu a motorului. La rece e liniște totală. Mi-am dat seama de asta doar când am mers o dată cu geamul deschis. Întâmplător, fiindcă de obicei nu merg cu geamurile deschise. Poate doar trapa, dar și cu aia rar. Cu geamurile închise nu se aude nimic. N-am putut să nu mă întreb “de când oi avea zgomotul ăsta?!”.

Cu mașina rulând suspendată, zgomotul părea că vine din diferențialul față. Deja mă gândeam de unde iau cutie/diferențial, de ce la nici 90k km să aibă probleme d-astea, nu mai eram în stare de nimic. M-am mai consultat cu câțiva guru în ale Subaru și am decis să dau jos uleiul de acolo, să văd cum se prezintă. N-am găsit nimic deranjant, așa că m-am mai liniștit și am reevaluat situația.

Diff față:





Diff spate:



După 3 km în oraș parcă mergeam cu un rulment uscat. Așa că am făcut un test - am mers 20 de km (extraurban) fără să ating frâna. Era liniște, deci problema apare doar când se încing frânele - măcar am eliminat rulmenții. :) M-am gândit că am prăjit plăcuțele când se mai bloca etrierul stânga față, pe care l-am recondiționat anul trecut. Așa că am comandat două seturi de plăcuțe Textar. Inițial am zis că iau doar pentru față, dar Cănuță, om sucit, a zis să umblăm și pe spate. De bun augur, fiindcă am găsit culisa de jos blocată, la etrierul dreapta spate. Având un kit de reparație la îndemână, am înlocuit ambele culise și le-am îmbibat cu Textar Hydratec. Când să presez pistonașul din etrier, pauză… era blocat. Ai fi zis că lucrează (discul lucește pe ambele părți) dar nu mergea deloc împins cu presa. Pe stânga totul OK. Găsit etrier TRW a doua zi, cumpărat, montat, aerisit temeinic și acum am alte frâne.





Zgomotul e tot acolo, așa că… urmează discurile față. Dar asta după ce ne întoarcem din concediu.

« Last Edit: June 01, 2023, 02:44:21 AM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #69 on: June 01, 2023, 08:17:01 AM »
TRW dar scrie Tokico Subaru pe el?

Spor si concediu placut!

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #70 on: June 01, 2023, 09:11:40 AM »
Da, nu e făcut de la 0 de ei, ci e recondiționat. Am plătit și o garanție pe care o primesc înapoi dacă mă întorc cu piesa veche, condiția e să fie tot originală. Mulțumesc!
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #71 on: June 03, 2023, 16:40:58 PM »
ODO aproape 88.000.
Zgomotul a dispărut. :)
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #72 on: June 15, 2023, 15:45:43 PM »
Cazanul rulează schnurr odată cu păsuirea noilor plăcuțe.
Bașca, a sosit de la japan ultima piesă din puzzle. Cea de pe mașină e un pic atinsă de cancer rugină.





‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #73 on: June 15, 2023, 15:54:39 PM »
Hmmm.. cum ai observat? ai scos carenajul? Da-i cu ceva ceara dupa ce o pui, macar sa stii ca ramane in firea ei niste ani in plus chiar daca la un moment dat o sa dai masina.

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #74 on: June 15, 2023, 16:22:48 PM »
Îți dai seama c-o îmbălsămez cumva, o să țină mai mult decât mașina.

S-a constatat la AK anul trecut, la ceruire.

Sper doar să reușesc anul ăsta, mai ales că tocmai am ridicat mopedul și nu mă mai văd pe sub mașină curând. O0
« Last Edit: June 15, 2023, 16:24:22 PM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

RLX

  • 140
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #75 on: June 27, 2023, 01:05:57 AM »
Inlocuirea a venit ca recomandare de la AK in urma constatarii sau decizie personala?

Cand am demontat eu carenajul acum cateva luni desi am fost surprins de cum arata, parea totusi o rugina de suprafata asemanatoare cu cea de pe evacuare.

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #76 on: June 27, 2023, 02:06:25 AM »
Ei doar mi l-au arătat:



E un pic ciufulit, nu de speriat, au zis și ei că nu e urgent, ca atare nici nu mă grăbesc. Oricum cred că a fost ceruit și el. ;D
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

RLX

  • 140
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #77 on: June 27, 2023, 08:05:48 AM »
Da, la mine arata asa pe toata lungimea/inaltimea.  ::)

MyKe

  • 217
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #78 on: July 04, 2023, 09:41:14 AM »
Luat și ITP-ul azi, cu laude. :o

ODO 89500.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #79 on: July 04, 2023, 10:14:18 AM »
Altii trec cu spaga, nu doar cu laude  ;D
A ta, la km aia, abia termina rodajul.

Prin ceva similar am trecut si eu cu a mea, dupa ce am schimbat amortizoare, bielete, bucsi, cand au ridicat'o sa o ridice sa verifice suspensia inginerul din rampa a zis "Las'o jos, are totul nou"