ODO 87200
Cochetez aproape zilnic cu ideea schimbării lui (cui nu i-ar plăcea un SJ XT?!), dar nu am un motiv real să fac asta. Încă îl descopăr, îmi place, e relaxant la condus, bifează toate căsuțele pe care le-am setat când l-am luat. Da, nu poți să mergi foarte tare cu el, de aceea am luat o decizie - am făcut școala moto. În nici două luni am obținut permisul actualizat și acum aștept noul motor. Nu l-am luat SH (sîc!), fiindcă n-aș mai avea timp să meșteresc și la el.
Revenind la pădurar, pe la 84600 i-am permutat roțile.
Iar în ultima perioadă am mai schimbat, în ordinea numerelor de pe tricou:
- rolele de ghidare (INA);
- fulia (sau pulia?!) dummy (OE);
- bascula de pe dreapta față (OE);
- toate aerisitoarele de la etrieri (OE);
- uleiurile din diferențiale (Motul 300);
- plăcuțele de frână (Textar);
- etrierul dreapta spate (TRW);
- lichidul de frână (Ate SL6).
Rolele de ghidare pentru că li se auzeau rulmenții… destul de slab, ce-i drept.
Fulia dummy e cea care ar fi mișcat pompa de servodirecție, dacă nu aveam servodirecție electrică. Avea joc. După ce am pus-o pe cea nouă… are la fel!
https://imgur.com/kcj5z2RBascula pentru că îmi stătea pe creier cea veche, cu bucșe noi, originale, dar sudată de deștepții de la SMT. Am găsit una la japonezi pentru 65$ (în general e 150-200$) și n-am putut să nu profit. Am mai pus câteva lucruri în coș, ca să-mi justific transportul și vama (baie de ulei motor, capete de bară, bielete de direcție, burdufuri, coliere etc… să fie! Toate OE).
Apoi am făcut geometria. Inutil de spus că pare mai închegată pe articulații, dar o fi iar placebo.
La cald am un zgomot în mers - un scârțâito-hârșâit ce variază cu turația roților, nu a motorului. La rece e liniște totală. Mi-am dat seama de asta doar când am mers o dată cu geamul deschis. Întâmplător, fiindcă de obicei nu merg cu geamurile deschise. Poate doar trapa, dar și cu aia rar. Cu geamurile închise nu se aude nimic. N-am putut să nu mă întreb “de când oi avea zgomotul ăsta?!”.
Cu mașina rulând suspendată, zgomotul părea că vine din diferențialul față. Deja mă gândeam de unde iau cutie/diferențial, de ce la nici 90k km să aibă probleme d-astea, nu mai eram în stare de nimic. M-am mai consultat cu câțiva guru în ale Subaru și am decis să dau jos uleiul de acolo, să văd cum se prezintă. N-am găsit nimic deranjant, așa că m-am mai liniștit și am reevaluat situația.
Diff față:
Diff spate:
După 3 km în oraș parcă mergeam cu un rulment uscat. Așa că am făcut un test - am mers 20 de km (extraurban) fără să ating frâna. Era liniște, deci problema apare doar când se încing frânele - măcar am eliminat rulmenții.
M-am gândit că am prăjit plăcuțele când se mai bloca etrierul stânga față, pe care l-am recondiționat anul trecut. Așa că am comandat două seturi de plăcuțe Textar. Inițial am zis că iau doar pentru față, dar Cănuță, om sucit, a zis să umblăm și pe spate. De bun augur, fiindcă am găsit culisa de jos blocată, la etrierul dreapta spate. Având un kit de reparație la îndemână, am înlocuit ambele culise și le-am îmbibat cu Textar Hydratec. Când să presez pistonașul din etrier, pauză… era blocat. Ai fi zis că lucrează (discul lucește pe ambele părți) dar nu mergea deloc împins cu presa. Pe stânga totul OK. Găsit etrier TRW a doua zi, cumpărat, montat, aerisit temeinic și acum am alte frâne.
Zgomotul e tot acolo, așa că… urmează discurile față. Dar asta după ce ne întoarcem din concediu.