Din ce în ce mai des am început să constat ceva dubios la prima pornire:
1. motor rece, sub 28-30*C afară, pornea normal (sărea în 1500+ rpm);
2. motor rece, cald afară, peste 28-30*C, uneori pornea normal, alteori învârtea de 6-7-8 ori, apoi pornea OK...ish (2000+ rpm);
3. motor cald, indiferent de temperatură, pornea normal (7-800 rpm).
La prima vedere, părea că pierde presiunea de combustibil și eram gata să mă apuc de măsurători. Mă gândeam că ar putea fi de vină regulatorul de presiune și am văzut că nu se vinde separat (l-am găsit apoi la modelele după 2013 și pare că seamănă, dar asta e altă poveste). Mă gândeam că schimb și filtrul de benzină cu ocazia asta.
Dar de ce nu pierdea mereu presiunea și pățeam asta doar la anumite temperaturi? Asta, coroborată cu turația mai ridicată la care pornea după ce învârtea mai mult, mă făcea să cred că presiunea de benzină e bună, dar întârzie cu scânteia.
M-am pus pe căutat și, printre multe păreri mai mult sau mai puțin plauzibile, am găsit două TSB-uri legate de senzorii axelor cu came (11-100-11R și 11-130-13R) care pot cauza "long/extended cranking". Și are 4, câte unul pe fiecare axă.
Vineri seara a fost frig (17-18*C), ploua, și a învârtit lung la prima cheie. Așa că sâmbătă, după ce s-a oprit ploaia, am demontat senzorii axelor, bobinele de inducție și bujiile.
Bujiile foarte curate, bobinele fără crăpături sau alte urme, dar senzorii axelor... plini de mâzgă. Cei de sus foarte murdari, o mâzgă maro+gri (ulei+pilitură?!), cei de jos aveau și ei mizerie, dar într-o proporție mult mai mică. După curățarea lor, pare că pornește "la sfert" indiferent de temperatură, dar nici nu am avut prea multe porniri la rece. Eventual îmi mai rămâne să curăț senzorul de pe volant.