Pornire grea la rece
Subaru club Romania

Pornire grea la rece

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #40 on: January 09, 2013, 10:29:23 AM »
Azi, -10 grade celsius a plecat la prima cheie. E drept ca a invartit ceva, dar a pornit fara probleme. Becul s-a stins dupa ce am alimentat (:D becul de benzina evidet, ca nu se aprind alte beculete cum au modelele mai noi).  Cat am dat putin zapada/gheata de pe geamuri, temperatura apei ajunsese deja pe la 47 grade si deja era cald in masina ;D

Chiar nu cred ca voi trece la diesel, decat ca masina de vara poate :)

Concluzia: uleiul mai subtire iarna, obligatoriu.
« Last Edit: January 09, 2013, 11:10:26 AM by MihaiFlorescu »

celalalt

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #41 on: January 09, 2013, 13:52:51 PM »
Si la mine a invartit mai greu...a baterie rece...cred ca o iau in casa sa dorm cu ea in pat  ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #42 on: January 06, 2016, 22:38:14 PM »
Sa readuc la viata acest subiect fiindca s-a mai discutat aceeasi problema in topicuri diferite, cu aceleasi simptome la alti utilizatori.

De 5 ani tot asa face, chiar daca aparent rezolv problema cum am scris de cateva ori, dureaza doar 2-3 zile maxim.

Si este o problema intalnita si la masini mai noi, chiar forester, si mai vechi si in Ro si Canada si SUA. Si la modele 2014 si duse la reprezentanta si degeaba. Ca e forester, impreza sau legacy si outback, nu are importanta.

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/starting-problems-111691/


http://forums.edmunds.com/discussion/6997/subaru/legacy/subaru-outback-legacy-starting-issues

http://community.cartalk.com/discussion/2166800/trouble-starting-subaru-in-morning-at-low-or-change-in-temperature






« Last Edit: January 07, 2016, 10:29:36 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #43 on: January 07, 2016, 00:00:02 AM »
Doar am frunzarit link'urile, dar acolo nu scrie nicaieri ca e normal ca odata masina pornita sa se opreasca dupa cateva secunde sau sa mearga neregulat, cum se spunea pe un alt topic. Nu vad decat ca porneste greu sau deloc. Pornirea greoaie, da, poate fi un "feature", dar orice altceva e bug, indiferent ca exista sau nu explicatie deocamdata

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #44 on: January 07, 2016, 00:40:30 AM »
La ce temperaturi? A mea la -9 a pornit. Puțin mai greu, dar a pornit.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #45 on: January 07, 2016, 10:38:44 AM »
@Andrei: Da, cum spuneam si pe topicul lui, la el mai e si altceva. Daca se repeta atunci clar trebuie verificat amanuntit, dar pornirea grea e clar de la acest "feature".


Doua teorii plauzibile (si una data de constructor care s-a dovedit falsa):
1 - constructia bobinelor permite intrare umezelii pe langa protectiile de cauciuc si atunci puterea de pornire scade, chiar daca baterie e in firea ei
2 - motorul boxer prin natura lui are frecari mai mari cand este rece si nu este uns. constructorul admite ca sunt posibile porniri greoaie
3 - BUSTED! dar totusi o enumar. La unii a functionat ceva schimbare la senzorul de axe cu came. Cica ar fi un spatiu prea mare pe undeva. Reprezentanta a schimbat pe garantie sau a efectuat modificarea fara costuri. Din nefericire unii spun ca a reaparut problema la scurt timp.


EDIT: Mi-am adus aminte de inca una citita: 4 - Update de soft (in cazul masinilor mai noi) unde cica s-ar fi umblat la amestecul de benzina pentru pornire. La cativa a functionat, dar se aplica doar modelelor mai noi unde se mai fac inca update-uri de soft.
« Last Edit: January 07, 2016, 10:42:00 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3127
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #46 on: January 07, 2016, 11:09:02 AM »
Pornire foarte greoaie ajunsesem sa am eu la foresterul 2.0 de dinainte (2008). Chiar si la temperaturi decente, in jur de zero grade. Au facut la SMT un update de soft care ar fi trebuit sa amelioreze problema, dar nu a rezolvat nimic, doar mi-a utut performantele masinii si mi-a scazut drastic consumul.
Singurul remediu sesizabil a fost trecerea de la Petrom 95 la Petrom 99, ceea ce a redus numarul de invarteli de la 8-10 pe la 4-5.
Dar, dupa ce pornea ramanea pornita, nu mai avea alte sughituri.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #47 on: January 10, 2016, 11:16:44 AM »
Si la mine am observat iarna o pornire usor mai greoaie, ceva gen 1-2s extra la pornire la temperaturi negative. Dar a pornit de fiecare data, si face asa doar dimineata dupa ce s-a racit bine motorul.

Uleiul care-l folosesc acum e Eneos Sustina 5W30.
Because Subaru, thats why.

Forester

  • 3127
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #48 on: January 20, 2016, 11:04:26 AM »
Stiti daca subaru are senzor de temperatura pt ulei motor?
Nu am gasit prin frectia aia de ștuț OBD aceasta informatie, doar a lichidului de racire.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #49 on: January 20, 2016, 11:10:17 AM »
Stiti daca subaru are senzor de temperatura pt ulei motor?
Nu am gasit prin frectia aia de ștuț OBD aceasta informatie, doar a lichidului de racire.

nu exista, doar daca iti pui tu separat ...

Forester

  • 3127
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #50 on: January 20, 2016, 11:41:54 AM »
Aha, presupun ca nu e vreo gaura pe undeva unde doar scot un capacel si infig un senzor...  :D :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #51 on: January 20, 2016, 12:22:48 PM »
ba chiar este :) undeva in spatele blocului spre cutia de viteze / sub intercooler ... doar ca este mai greu accesibil ...

sau daca insisti poti scoate senzorul OEM de presiune de ulei care este in fata/usor accesibil si pui in loc un "furtun" metalic cu un T la capat pe care pui senzorul oem de presiune si ala de temperatura ...

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #52 on: January 20, 2016, 12:26:18 PM »
Afara, dimineata e simplu, e temperatura indicata si de senzorul de temperatura exterioara ;)

Muttley

  • 5133
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #53 on: January 20, 2016, 12:54:12 PM »
andea, cica ala de sub IC e imediat dupa o ramificatie, ori asta ar altera oarecum citirile. De presiune mai degraba, decat de temperatura as spune eu.
Timp in care gaura din fata e imediat dupa filtru, deci presiunea pompei cel mai curat citita.

Cum merg pe axioma conform careia in regim domestic te-ar interesa mai degraba presiunea de ulei, si abia apoi temperatura sa, la prima vedere eu as pune senzorul de presiune in fata, cu respectivul T, sau fara T daca ceasul are warning light/sound programabil, iar temperatura in spate.
Creca merg mutate postarile astea altundeva...
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #54 on: January 20, 2016, 14:46:54 PM »
De ce instalatii artizanale cand solutia este ieftina si dovedita? Se pune un sandwich plate pe care il gasesti oriunde pe ebay, amazon etc.

Exemplu: http://www.rallysportdirect.com/part/gauge-install-adapters/per1-asm-gau-100-perrin-oil-sandwich-adapter
In Europa probabil e pe la 30 lire-50 euro cam asa sunt. Nu-l lua pe cel mai ieftin, dar nici nu ai nevoie de HKS sau Beatrush.

Muttley

  • 5133
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #55 on: January 20, 2016, 15:36:25 PM »
Nu-i artizanal, ai gaurile deja in bloc. Iar un T pentru sonde imprumuti de la alte masini, exista multe care au setupul asta. Singura problema ar fi de spatiu, eu unul habar n-am unde-s zonele alea.
La distantier, eu as vedea: cobori filtrul, senzorii vor fi expusi coroziunii, adaugi piese de calitate incerta, care daca cedeaza e nasol. Insa cea mai mare problema in opinia mea e ca maresti volumul de circuit pe care pompa trebuie sa-l amorseze la pornire. Cu un filtru bun, cu supapa de retinere buna, teoretic e ok, practic... discutabil.
Eu as ramane cu gaurile de pe bloc, da' asta asa, la prima vedere, n-am aprofundat. Stiu doar ca vreau ambele indicatii in bord, presiune si temperatura.

Forester, ce treaba are pornirea la rece cu temperatura uleiului? La pornire, temperatura uleiului e dupa cum ti s-a spus.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #56 on: January 20, 2016, 15:42:10 PM »
Offtopic: toata lumea are acel sandwich plate, mai ales ca din el poti sa iti pui si radiatorul de ulei daca vrei. Deci cam toti cu Subaru merg pe varianta aia.

Cat despre legatura intre ulei si pornire, da, vascozitate mare, ungere proasta, frecari mari. Dar da, normal ca are temperatura mediului.

Forester

  • 3127
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #57 on: January 20, 2016, 15:58:53 PM »
Evident ca are temperatura mediului  :) , as fi fost insa curios sa stiu, cand apa are 50 sau 80 de grade uleiul pe unde e?
Cu alte cuvinte, in mod normal cred ca ar trebui sa poti sa ii dai in gura abia cand uleiul e pe unde trebuie cu temperatura, nu apa.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #58 on: January 20, 2016, 16:42:28 PM »
Apa trece prin coolerul de ulei, deci il incalzeste. Diferenta este dar nu cred ca e mai mare de 10 grade. Sa ne spuna cei care au ceasuri.

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #59 on: January 20, 2016, 17:23:06 PM »
nu am temp de ulei si oricum nu ar fi relevant cu radiator extern de ulei dar din cate tin minte de la alta masina pana se incalzeste de tot uleiul este in urma apei cu 10-15 grade iar dupa ce este incalzita masina uleiul este peste apa cu 10-15 grade sau chiar mai mult cand se trage de masina sustinut ...