" The Green Beast "
Subaru club Romania

" The Green Beast "

Re: " The Green Beast "
« Reply #40 on: March 27, 2024, 07:50:23 AM »
Un kit frontal predecupat tot 1500 euro costa si in ziua de astazi, dar daca vrei mat , trebuie sa pui pe toata masina si de-aia ajungi la suma aia. Raptor nu as pune nici eu , poate doar pe o masina cu care esti toata ziua prin padure sau pe camp .
Pe parbriz nu poti pune nimic datorita EyeSight-ului - cel putin asa recomanda Subaru- inca ma gandesc daca sa pun protectia hidrofoba sau nu, pentru ca si aia cred ca da niste reflexii si posibil sa dea ceva erori.
« Last Edit: March 27, 2024, 08:36:02 AM by Sorin03 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: " The Green Beast "
« Reply #41 on: March 27, 2024, 08:32:53 AM »
Din punctul meu de vedere folia are sens pentru:
- masini exotice conduse pe strada si/sau circuit
- overlading
- transport de lux, gen consular sau luxury rentals unde masinile se spala aproape zilnic
- personalizare
- elemente scumpe predispuse avariilor precum faruri si oglinzi
- elemente cu trafic intens, predispuse zgarieturilor, precum praguri sau bara spate, stalpii si alte elemente vopsite piano black


Ce nu imi place la folie si ingrijorari:
- pretul
- instalarea. Vine cineva instruit pe marca si model sa dea jos stopuri, bandouri, elemente de caroserie specifice care sa stie ce sa desfaca si cum fara sa rupa cleme si cand pune la loc sa se aseze cum trebuie din nou? Asta daca se doreste o instalare cu adevarat profesionista. Se practica pentru angajatii anumitor reprezentante oficiale ca in weekend sau dupa program sa colaboreze cu instalatori de folii, dar la cat de populara este marca Subaru, ma indoiesc ca ar fi cazul aici
- cand trebuie inlocuita o folie avariata, exista riscul in cazul masinilor cu strat de lac si vopsea subtire sau sensibil sau imbatranit sa plece folia cu tot cu vopsea asa ca cine face asta trebuie sa aiba multa rabdare si sa fie atent


In alta ordine de idei, cred ca ar arata senzational outback-ul verde mat
« Last Edit: March 27, 2024, 08:40:50 AM by MihaiFlorescu »

Re: " The Green Beast "
« Reply #42 on: March 27, 2024, 14:02:47 PM »
Ai perfecta dreptate Mihai, eu pe elementele alea pun acum - faruri - aici iarasi Subaru are 3 OO , in programul de la XPEL, folia se pune din 2 bucati pentru ca are un colt pe exterior si nu se poate lipi dintr-o singura bucata asa cum ar trebui , proiectoare , tot ce e negru lucios la usi, manere usi si tot piano black in interior + infotainment. La oglinzi nu m-am gandit dar poate pun data viitoare cand mai trec pe la ei , eventual PPF mat, capacele de oglinzi oricum sunt alta culoare .

Cat despre verde - mat , daaaa si eu zic la fel , cumva am avut in plan asta cand mi-am exersat abilitatile de persuasiune in alegerea culorii 🙈 . Trebuie sa discut si la CASCO treaba asta inainte sa vedem totusi ce si cum .

« Last Edit: March 27, 2024, 14:09:21 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #43 on: March 28, 2024, 16:15:13 PM »
Job done , lucratura a iesit foarte bine din punctul meu de vedere. Am inspectat vopseaua la lumina corespunzatoare si pot spune ca roboteii japonezi inca fac o treaba buna , plus ca dealer-ul m-a ascultat si nu a frecat lacul sau plasticele din interior sa pregateasca masina  " de showroom"  asa cum se face la o livrare de masina noua. Ceara a fost aplicata in 2 straturi - un Fusso Coat si deasupra un Mirror Shine tot de la Soft 99 . Motorul doar sters de praf cu ONR si apoi o solutie de CarPro PERL data cu pulverizatorul, lasat sa se usuce si apoi sters excesul cu laveta.
In functie de cum se mentine vad cat de des repetam operatiunea.
Mult mai interesat sunt de de ceara data prin cavitati si pe burta masinii, elemente de suspensie si pe unde s-o mai putea - sper ca in maxim 2 -3 saptamani sa rezolv si cu asta.
Las cateva poze , facute random, pe cele instagramabile nu le-am primit inca 😅:
Sticker-ul se potriveste perfect cu culoarea masinii, multumesc Mihai :


Altele:

Aici se vede totusi ca s-a vopsit cu capota inchisa ..sau semideschisa , practic e vopsita doar pe o parte , o alta taiere de costuri, dar eu sunt bucuros ca au vopsit partea care trebuie.


Si bineinteles ca dupa o asemenea operatiune , ce sa vezi, vine si ploaia. Bine ca ceara a avut timp sa stea pe masina vreo 16 ore inainte de prima ploaie :


Baietii de la atelier au lucrat foarte bine , nu sunt obsedat dar nici nu imi place sa vad ceva facut in graba , imi place ca nu am vazut plastice/chedere contaminate cu ceara , folia pe faruri foarte bine aplicata, la fel si pe interior - mi se pare ca au lucrat foarte ingrijit si curat, masina spalata corect si decontaminata .

Vedem ce poze mai primesc si mai pun si altele. Pana una , alta ...maine RAR si apoi inmatriculare definitiva.
« Last Edit: March 28, 2024, 22:09:33 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #44 on: March 28, 2024, 17:00:34 PM »
La interior , kitul de folie predecupata arata asa:


De la distanta de lucru, nu se observa nimic .




MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: " The Green Beast "
« Reply #45 on: March 28, 2024, 22:36:02 PM »
Foarte frumos! Iar stickerul arata bine acolo :)

kay

  • 62
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: " The Green Beast "
« Reply #46 on: March 29, 2024, 19:27:38 PM »
Foarte faina ,intr-adevar .Daca lipsa amortizoarelor la capota nu ma deranjeaza (am avut la Forester SH si la SJ )si am inteles-o (cica acolo umbla mecanicii si nu este nevoie de confort )pentru ca si la SK s-a mers pe aceeasi solutie tehnica ,in schimb m-a surprins destul de mult absenta vopselei pe partea inferioara a capotei ...

Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Re: " The Green Beast "
« Reply #47 on: April 01, 2024, 14:53:12 PM »
Cred ca e mai mult interioara , nu inferioara 😅.

Azi am ridicat CIV si ma duc frumusel la Directia Fiscala sa inregistrez masina. Stiam ca trebuie factura de achizitie tradusa , asa ca sun la un birou si cica nu exista traducator autorizat in Romania din limba Estona . 😅😅. Am sunat la altul ...si cica nu stiu cum ma pot ajuta ei( probabil extern) dar doar dupa data de 20 Aprilie ,lol.
Incercam si la al 3lea , altfel execut una in excel in Engleza ...dam la semnat si la revedere.

L.E : Am primit raspuns si de la al 3lea - iarasi nu se poate , au fost 2 traducatori autorizati in tara pt limba Estona si si-au pierdut autorizatia. Doamne Fereste!
« Last Edit: April 01, 2024, 15:08:42 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #48 on: April 01, 2024, 19:19:23 PM »
Tot astazi am facut si schimbul de roti si am observat ca japonejii au gasit si ei ceva mai mult aluminiu si au schimbat unele elemente de suspensie , ori nu mai au fer ori e ceva upgrade fata de versiunea anterioara  😅 :














S-a lucrat corect si corespunzator , din pacate Bridgestone Alenza sunt cam zgomotoase , mult peste cele de iarna pe care le-am avut.





Nu-mi place sa vad toate elementele alea de suspensie neprotejate asa ca va urma o operatiune de dezechipare , curatare si imbaiere cu o ceara de protectie. Ii dau sa zaca , vorba aia, am ramas cu sechele de la Dacia 1310 si un Logan de prin tinerete , si cum nici Subaru nu e campion la asta  , ar cam trebui protejat . Ceva suruburi sunt ruginite deja de pe vapor - rusinica Subaru !  8)
Codul pentru senzorii de presiune este : PA6-GF35, facuti de Schrader - poate ajuta informatia asta. Trebuie sa iau un set pentru rotile de iarna.
« Last Edit: April 01, 2024, 19:25:04 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #49 on: April 18, 2024, 15:36:51 PM »
Foarte frumoasa, sa te bucuri de ea!

Poti face un rezumat despre ce ai facut pe protectie si cam ce costuri ai avut? Le-am inteles asa pe bucati - cu folia de exemplu si ceara pe vopsea. Dar nu-mi e clar ce ai facut tu DIY si unde ai apelat la cineva.

La a mea as vrea sa fac (cand ajunge) un detailing interior exterior si inca ma gandesc la folii - se adauga costuri cam mari + dezavantajele numite mai sus.
Ceara de cavitati si pe dedesubt este de asemenea in plan - dar aici nu stiu daca chiar ar fi nevoie sa apelez la cineva!? (am acces la groapa deci pot ajunge sub masina).

Legat de evaluare casco - ar avea sens sa fac toate astea de mai sus inainte sa vina evaluatorul? Ma ajuta in vreun fel? Nu am mai avut casco.

Mersi!
Actual:
- Subaru Outback 2020
- Fiesta ST150
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare
- ex Forester XT SG

Re: " The Green Beast "
« Reply #50 on: April 18, 2024, 16:56:20 PM »
Folia a fost 1000lei+ TVA - tot interiorul, adica orice urma de piano black - la modelul asta e prezent in mai multe locuri , adica si pe usi - ,sistemul de infotainment , iar la exterior am pus pe faruri , in spatele manerelor de usi si pe mizeria aia de plastic negru, tot de la usi in dreptul stalpilor.
Detaling-ul a fost superficial fiind masina noua - spalare in detaliu, decontaminare si aplicare protectii peste tot - ceara dublu strat, protectie  hidrofoba geamuri, piele, protectie hidrofoba mocheta , plastice exterior si motor. Cu produsele mele cred ca a mai costat 700 +TVA. Am facut la Sibiu la Autogram - niste baieti care lucreaza super atent si au soft de la XPEL care taie folia dupa modelul masinii, in cazul  aplicarii de folie PPF.
Legat de ceara, am luat cate 5L de DYNAX S50 - pt cavitati si UC pentru restul componentelor , de la Bilt Hamber ...ma tot VA( muiesc) astia de la DHL de vreo 2 saptamani...declaratii peste declaratii, in sfarsit, azi am platit TVA-ul , o sa ajunga curand. O sa merg la Autokino pentru operatiunea de ceruire ...vreau sa demontez cat mai multe elemente ...inclusiv stopurile spate ...sa bag acolo ceara, daca nu exista alta cale de acces.
Legat de Casco, cand am facut inspectia de risc la masina veche ..se tot uitau de elemente zgariate, dar nu au gasit. Orice element zgariat il vor nota si probabil ca se vor lega de treaba asta in cazul unei daune. Daca tot ai de gand sa o bibilesti...eu zic sa faci asta inainte si ceri apoi oferte de Casco. Bafta!
« Last Edit: April 18, 2024, 17:05:34 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #51 on: April 22, 2024, 20:44:18 PM »
Dupa saptamani de asteptare , #brexit , au ajuns si produsele de la BH....muuuulta ceara sa facem baiță, o ceara de caroserie , un APC bun la toate si un convertizor de rugina in caz ca gasim ceva ruginit deja .

Dupa Paste fac primul schimb de ulei si filtre la 5000km si daca vine caldura programez si ceruirea .
Am testat si consumul intr-un regim mixt de condus ,cam 50:50 oras: extraurban si a iesit de 11.4% , benzina OMV 100...deci cam 1 leu/km .
Masina se simte excelent , imi place foarte mult feedback-ul oferit de directie, imi place sunetul motorului cand treci de 4000 de ture si m-am obisnuit si cu faptul ca este atat de neutra , ca poate fi enervant :) . Da, mai scarțaie in interior, infotainment-ul mai are lag ...but who cares. Functia de easy access si recunoastere sofer mi se pare extraordinara , desi cred ca va injumatati viata acumulatorului.
« Last Edit: April 22, 2024, 20:50:35 PM by Sorin03 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: " The Green Beast "
« Reply #52 on: April 22, 2024, 23:14:41 PM »
Spor! Nu cred ca o sa ai nevoie de double speed prea curand, dar sunt sigur ca o sa iti placa. In weekend am aplicat-o si eu pe capota la audi. Polish Angel aplicat in octombrie isi cam pierduse efectul hidrofob.
« Last Edit: April 22, 2024, 23:16:19 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5136
Re: " The Green Beast "
« Reply #53 on: April 23, 2024, 08:02:01 AM »
Grija cu convertizorul de rugina, distruge orice tip de acoprire, fie ea zincare, cataforeza, samd. Ar fi aiurea pe masina noua.
WRX SW 2002

Re: " The Green Beast "
« Reply #54 on: April 23, 2024, 08:31:44 AM »
Sa traiti  :police: , am inteles , iti multumesc pentru sfat! Spuneam mai sus ca am vazut ceva urme superficiale de rugina pe suruburi .

Primele semne o sa apara pe brate ...diversi suporti , fix in punctele de sudura ,capete de amortizoare,  asa ca prin zonele alea ma gandeam sa il folosesc cand o sa fie cazul si apoi sa dau cu ceara - pentru aia am luat aerosolul ala la 750ml, restul as vrea sa fie aplicata la pistol in 1 -2 straturi subtiri - se recomanda intre 50 si 150 microni.
O sa discut cu Robert ce as vrea sa fac , cumpar 1kg de clipsuri in avans , in caz ca se rup cele de la pasajele de la roti si dam bataie .
Mihai, ceara am pus-o in cos..asa , sa fie , probabil ca o sa o incerc pe cealalta masina . Soft99 se mentine bine , sunt impresionat, pentru intretinere , am Speed&Barrier tot de la ei si mai dau de 2-3 ori pana cand pun un strat nou.

Re: " The Green Beast "
« Reply #55 on: May 21, 2024, 11:34:31 AM »
Prima revizie gata, 5000km , ulei Motul NGEN HYBRID 0W20 si filtru ulei , 840 lei pentru cine e curios cat mai costa sa faci un schimb de ulei la reprezentanta. Consumul pe cei 5000 km a fost de 9.4 iar la modul in care o folosim noi si resetat din cand in cand este undeva la 9.8, benzina OMV 100. In rest , nimic neobisnuit, mai un greiere prin zona trapei, mai un greiere pe la usi, un freeze la sistemul de info - are legatura cu Android Auto/Apple Car. Farurile exceptionale, HBA isi face treaba exemplar !
« Last Edit: May 21, 2024, 23:28:16 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #56 on: June 14, 2024, 15:37:10 PM »
In desfasurare , ceara , cam peste tot pe unde se poate :
Desculta si izolata , asa cum trebuie :




Ramane pana luni la AK , un lucru bun ca se mai intareste ceara .
Vedem de-alungul timpului cum se comporta si mai dam daca e nevoie .
« Last Edit: June 14, 2024, 15:38:09 PM by Sorin03 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: " The Green Beast "
« Reply #57 on: June 14, 2024, 17:28:41 PM »
Sunt curios si eu. Ar trebui 2 ani sa nu ai nici macat o pata, conform producatorului.
Probabil ca la 3 ani ar trebui reimprospatat stratul pentru a o pastra la acelasi nivel.

Important la fiecare spalare sa nu se lase detergentul de la self wash pe praguri si spalata iarna si dupa noroaie pe burta cat mai bine.
« Last Edit: June 14, 2024, 17:29:26 PM by MihaiFlorescu »

Re: " The Green Beast "
« Reply #58 on: June 14, 2024, 18:04:14 PM »
Pentru spalat pe burta am "scule" speciale :
 https://share.temu.com/PVYBdDs9XEA - si cand ajungem la tara , ii mai trag cate o spalare , cel putin la iarna, am si Atom Mac- ul pregatit  ^-^ .  Mi-am luat un aparat de spalat cu presiune sa imi spal curtea si gardul de la tara..si am zis sa imi iau si chestii dedicate de spalat masina.
La self o spal foarte rar , nu imi place sa folosesc " soda " aia caustica . In general folosesc Koch Chemie AF sau GSF in functie de cat e de murdara si iarna VB din pompa la self si din lancea de spumare  acasa la tara.
« Last Edit: June 14, 2024, 18:08:06 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #59 on: October 27, 2024, 09:50:47 AM »
Salut , gata si 10k km , desi am schimbat uleiul si filtrul de ulei la 5000km , am zis ca fac si acum o revizie la 10k . "Am luat-o pe ulei" - eterna discutie despre care e domne' mai bun, care nu e contrafacut si am ales 3 producatori  Motul, Amsoil si Red Line , fiecare cu una sau mai multe variante . Las aici fisele tehnice :
Ce am avut :
Motul 0W20, NGEN Hybrid :

Ce alternative as avea:
1) Motul 8100 Eco Lite 0W20

2) Motul 0W20 by Subaru

3) Amsoil Signature 0W20

4) Amsoil XL Extended Life 0W20 :

5) Amsoil European Motor Oil 0W20 :

6) Amsoil High Mileage 0W20 :

7) Amsoil OE Motor Oil 0W20 :

8 ) Red Line 0W20 :


Mno, acum ma uit ..9 tipuri de ulei, 3 producatori , un singur indice de viscozitate si o multitudine de alti factori diferiti : TBN, HTHS, Noak . Ce parere aveti? Oare ce sa aleg? Dau cu banul si Doamne Ajuta? Masina " sufera " de circulat zilnic in oras , ce e drept nu foarte aglomerat , iar cu uleiul actual si temperaturile de acum atinge undeva la 85-87° pana la serviciu , iar in afara , cand mai am ocazia sa conduc si eu ...blana , se comporta excelent in mod manual , sport si turatii de la 4000 in sus. Multumesc!

« Last Edit: October 27, 2024, 09:55:32 AM by Sorin03 »