RotiAvand in vedere ca rotile de 18” cu care a venit XV-ul aveau anvelope Bridgestone Dueler H/P cu DOT 2018 (probabil cele originale cu care a iesit din fabrica, erau
Made in Japan) care nu mai prezintau siguranta din punctul meu de vedere, am decis ca trebuie schimbate
pronto.
Si fiindca masina are un sistem 4WD peste medie, X-Mode, garda la sol buna, am spus ca ar fi pacat sa stea doar pe asfalt…
In consecinta am pus jante RC Design RC27 7x17”, PCD 5X100, CB 56,1, ET55 (specificatii ca cele OEM) cu anvelope Bridgestone Dueler AT002 225/60 R17 (dimensiunile sunt prezente pe stickerul* cu valorile de presiune in pneuri pe stalpul portierei). Am prins DOT 2024:
nu are lift, e doar pozitionata strategic Consumul cu aceste roti de 17” a ramas neschimbat fata de cele de 18”: 6,2 pe DN, 7,5 pe autostrada si 8–9 in oras. Zgomot in plus nesemnificativ la 120KM/h. Zgomotul oricum depinde de temperatura de afara, presiunea in anvelope, suprafata de rulare, cat de incarcata e masina... Una peste alta, recomand aceste anvelope.
Diferenta de masa/”greutate” pe roata a fost de 1KG in plus fata de 18", luand in considerare si ca cele noi au adancimea nervurilor de 9MM+, iar cele vechi aveau undeva pe la 4-5MM (destul de uzate).
Cu senzorii TPMS a fost bataie de cap pentru ca am decis sa pun senzori noi, cei vechi avand deja o varsta si probabil fiind pe duca. Initial am comandat un set de senzori Mobiletron de la
senzoripresiune24.ro care n-au putut fi programati in computerul masinii de 3 vulcanizari diferite cu diferite instrumente. Am reusit sa-i returnez (au fost de treaba cei de la Automobilus) si pana la urma am pus senzori Hamaton care au mers programati din prima in masina.
Masina se simte foarte bine pe strada dar si pe langa cu anvelopele A/T. Sunt foarte multumit. Pe deasupra arata “corect”:
semnul de incepator se datoreaza sotiei care si-a invins frica si a inceput sa conduca din nou fiindca XV-ul are cutie automata *Singura problema cu noile roti este ca, desi totul este conform specificatiilor, dimensiunile de anvelope nu sunt trecute in CIV si in consecinta nici in certificatul de inmatriculare, chiar daca:
- cei de la TwinMotors mi-au dat in scris ca pot monta roti de 17” cu dimensiunile de mai sus;
- sunt prezente dimensiunile pe stickerul masinii;
- alte XV-uri GT le au trecute in CIV, in mod special cele cu motor de 1,6 din cate am inteles.
…pentru ca “nu sunt in baza de date a producatorului” conform RAR care a eliberat CIV-ul si alte 2 RAR la care am fost cu masina.
Dupa cum se poate vedea,
diferentele dintre cele originale si ce am pus eu sunt infime:
S-ar putea sa am un drum pe la Bucuresti vara aceasta si poate incerc o omologare la RAR Grivita (acolo am inteles ca ar trebui sa merg) cu masuratori si cine stie ce costuri, numai sa fiu in legalitate.
Costuri:
- 4x jante RC Design RC27 17": 2577,24 RON;
- 4x Bridgestone DUELER ALL TERRAIN AT002 225/60/R17 103H XL + transport: 3067 RON;
- 4x senzori Hamaton, montare anvelope, echilibrare, etc: 800 RON;
- bucuria de a merge mai in siguranta pe un drum neasfaltat: nepretuita.
Poate ati observat ca au aparut si numerele definitive pe masina. Daca cineva are vreo animozitate fata de judetul Vaslui, n-am cum sa-l ajut.
Zilele trecute
am gasit pe eMag, comandat si instalat un set de aparatori de noroi cu doar 180RON! In conditiile in care la AutoKino un set OEM costa peste 800RON cu TVA inclus.
Cele de pe eMag sunt ceva Made in China dar inafara de textura, se potrivesc foarte bine de banii astia, la prima vedere par OEM.
Sa vedem cat dureaza.
Am facut si un video dupa ce am schimbat rotile:
nu m-as fi bagat pe-acolo fara A/T-uri in conditiile in care era dimineata si era totul ud de la roua, chiar daca nu se observa bine.