am intrat la apa
Subaru club Romania

am intrat la apa

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
am intrat la apa
« on: June 28, 2024, 01:48:53 AM »
Salutare dragilor... Iaca am mai făcut o prostioara, ca tot mergea bine de un timp mașina... Săptămâna trecută am ieșit cu familia la un raid pe malurile Neajlovului , cu dormit la cort, etc. La întoarcere, când tocmai ne cam saturasem de hurducăieli și mers prin toate șleaurile și tufele de pe un mal sau altul, am luat proasta decizie sa trec prin vadul apei in cealaltă parte. Apa foarte limpede, pietriș mărunt pe jos, nimic de speriat. Numai că din cauza apei foarte limpezi am apreciat complet greșit adâncimea, care in capul meu era de 20-30 cm. Și care s-au dovedit  a fi în fapt vreo 50 cm sau peste. Asa că am intrat, fără grijă , deci nu foarte încet... Când mai aveam 1 m să iasă trenul din față din apă, mașina s-a oprit , fără sa se oprească motorul, și nu mai trăgea... Eșapamentului deja bolborosea In apa, rotile nu se mișcau neam... Și a început să intre apa in mașină... Îmi era frica sa opresc motorul, că poate nu mai pornește. Fie-mea se cocoțase în vârful blanchetei, destul de speriată de cei 20 cm de apă din spate. Am trecut-o pe scaunul șoferului in ideea că eu si maică-sa să împingem in timp ce ea ține piciorul pe pedală (cutie automată). Nu a parut că dă rezultate nici așa, motorul se ambala, dar nu se mișcau roțile. Am incercat in marșarier, tot nimic... Mă împăcasem cu idea că o scot cu tractorul din apă. Am oprit motorul, am dat din nou cheie și s-a mai "sforțat" puțin și a avut un zvâc de 3-4 m cât să iasă cu puntea spate la marginea apei, după care s-a oprit  din nou, de data asta și motorul. Și nu s-a mai dat pornită neam. Din mașină curgea apa pe toate găurile posibile, bagajele erau toate ude (pluteau mai exact). Până am dat noi toate cele jos am chemat un prieten care locuia pe la 30-40 de km să mă tracteze spre un loc plat și să reevaluez situația. A venit ăla, am tras-o pe câmp plat, drept, am dat din nou cheie, motorul incerca sa pornească, dar se manifesta ca și cum nu avea benzina sau scânteie. Ăla râdea de mine (el avea un l200 supra înălțat plus gorile de anvelope).
Ideea că am adus-o pe platforma  înapoi în București, am lăsat-o la uscat vreo 2 zile cu uși deschise, portbagaj deschis, capota idem, dar nici un semn de revenire. Ba chiar i-am încărcat bateria seara și după o zi era cam moarta . Aveam un mic obd2 reader pe undeva, și mi-a dat o singură eroare activa: P1718,  TFT sensor in range failure high AT CAN COMUNICATION circuit
« Last Edit: June 28, 2024, 01:54:20 AM by Kaufmandy »

Re: am intrat la apa
« Reply #1 on: June 28, 2024, 05:52:07 AM »
Pare a fi de la apa care a ajuns la ECU (care e sub mocheta, la picioarele pasagerului din fata)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: am intrat la apa
« Reply #2 on: June 28, 2024, 07:58:26 AM »
Posibil TCM daca intai s-a oprit cutia.

Din experienta mea cu o masina din familie inundata de furtuna, ce am facut si a mers, a fost sa scoatem complet interiorul si sa spalam mocheta, apoi verificate modulele pe rand. In cazul meu masina era parcata cu motorul oprit, asa ca singurul defect a fost la un modul de airbag sub frana de mana, dar faptul ca imediat am scos tot si suflat cu aer si mufele cu spray de contacte a facut ca paguba sa fie de doar 600 lei modulul respectiv. Fara rugina, fara mirosuri si masina merge bine de ani de zile de la eveniment.

Ca sa nu muncesti degeaba, verifica daca ai apa in motor intai. Scoti o bujie si verifici. Cea de la pasager fata cred ca e cea mai usor de scos.
Daca ai apa in motor, deja o poti considera dauna totala. Daca nu, procedeaza cum am zis cat mai repede.

Apa aia nu se evapora doar cu usi deschise.

Spor!
« Last Edit: June 28, 2024, 07:59:44 AM by MihaiFlorescu »

Re: am intrat la apa
« Reply #3 on: June 28, 2024, 11:57:22 AM »
Daca ti-a tras apa pe admisie e pa motor.
Cum spune Mihai , verifica asta intai. Oricum scoate orice modul/ecu care a fost sub apa si usuca-le.

Muttley

  • 5136
Re: am intrat la apa
« Reply #4 on: June 28, 2024, 12:44:28 PM »
...fără sa se oprească motorul... Îmi era frica sa opresc motorul... motorul se ambala... Am oprit motorul
In prima postare aveti multiple semne ca motorul e ok si ca nu a tras apa.
WRX SW 2002

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: am intrat la apa
« Reply #5 on: June 29, 2024, 00:35:01 AM »
Mulțumesc tuturor pentru replyas sau sfaturi.  Am vorbit  ieri cu Edu Stan și va ajunge la el luni mașina. Tot ieri am dezasamblat toate linia de aspirație aer de la filtru până la clapeta de aer și nici o picătură de apă. De asemenea câțiva din conectorii mari și dat cu spray de contact, dar nici pe acolo nu erau urme de apă. Clar rămâne cea cu ECU sau alte mici module, am mai incercat sa ii dau o cheie cu bateria încărcată, dar același simptom: zici că nu are benzina sau bujii ude. Bobinele bujiilor pot da acest simptom? Oricum, schimbul bujiilor era pe lista.... Mulțam încă o dată. Revin cu vesti după ce aruncă Edu o privire.

Re: am intrat la apa
« Reply #6 on: June 29, 2024, 06:32:40 AM »
Pe codul tau de eroare combinat cu apa la interior cam asta e problema, unul din module s'a dus si pentru ca e intrerupta comunicarea cutie/ motor, cel din urma nu mai porneste, fara a fi cauza mecanica

Kaufmandy

  • 26
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: am intrat la apa
« Reply #7 on: September 10, 2024, 20:02:18 PM »
Mulțumesc frumos celor care au venit cu idei și replici. Din păcate nu prea am avut timp să mă ocup de mașină și înafara de uscat interiorul (cu scos uși deschise, aspirator, dezumidificator) , verificat Ecu (demontat, verificat, spray contact: aparent fara urme vizibile de apa gen oxidări pini, contacte, picături), fara urme de la apa in zona filtru aer, senzor MAF, clapeta accelerație. Nu am avut timp sa verific partea cu bujia . Problema e că musiu Edu Stan mă tot amână cu primirea mașinii în service... Mai știți pe cineva sau vreun service capabil să facă diagnosticul corect pentru situația descrisă? Mulțumesc anticipat pentru orice sugestie.