Iata ca deschid iar jurnal in sectiunea gresita. De prin iunie sau poate chiar mai devreme cautam ceva mai prietenos cu mediul urban si fara costuri mari administrative sau de intretinere. Din pacate nu am gasit nimic de la Subaru care sa bifeze tot ce aveam in cap, nici macar peste hotare. As fi facut un efort pentru Levorg, dar chiar nu pot cu 12 secunde pana la 100 pe un break de 1.5t. Daca aveam in Europa WRX-ul break, probabil ca eram cu dosarul de credit la AK si nu mai stateam la discutii. Crosstrek si BRZ-ul nou depaseau bugetul si nici una nu bifa tot ce voiam.
Am fost chitit si am exclus ulterior, dupa ce am testat sau m-am documentat mai bine: Kia Picanto si Rio cele GT line, Hyundai I10 n-line, Nissan Micra, Fiat 500 - toate ca variante pe langa XT, si Mini Clubman (eram aproape gata sa o comit cu un Cooper S cu All4 care era albastru inchis.. practic WRX-ul meu bugeye dar cu aproape 20 de ani mai nou), Countryman S cu pachet JCW si altele ca inlocuitor permanent pentru XT. Pot oferi impresii si motivul pentru care am renuntat la ele in alt topic sau in privat daca sunt interesati. Iar in final am hotarat ca raman la doua modele si care pica primul, pe acela il iau. Acestea sunt Honda Jazz si Mazda 2, ambele cu motorul de 1.5 din perioada 2017-2018, fix inainte de GPF si hibridizari si reduceri de putere. Ambele destul de rare in Romania.
Si uite asa s-a nimerit Mazda 2 de nicaieri, usor peste buget dar am negociat bine, avantajat si de piata de masini SH blocata.
Asadar, va prezint Mazda 2, noiembrie 2017, 1.5 benzina aspirat, 4 cilindri, cu injectie directa si 116 ponei, 6MT, 1050kg cu sofer si plinul facut, echipare Revolution Top + optional interiorul ce putea fi comandat contra cost doar pe echiparea asta, cotiera nemontata, covorase si tavita in portbagaj originale si vopseaua alb perlat (snowflake white - de aici si titlul) ca si extra peste echipare.
Echiparea Revolution Top vine cu tot ce are o masina moderna, de la inchidere automata cand te departezi de masina, keyless entry & go, scaune fata incalzite, climatizare automata, oglinzi pliabile automat sau manual, faruri full led care lumineaza similar cu masinile premium (si proiectoare led) cu functii de leave home/follow me home, senzori de ploaie, lumina si TPMS, cruise control normal, "navigatie" cu touch screen, Heads-up display, franare automata in caz de urgenta la viteze de oras (parca sub 40km/h), lane departure warning, blind spot monitor si rear cross traffic alert, senzori de parcare spate, geamuri electrice peste tot, jante pe 16 cu anvelope de bicicleta si alte dotari ce se regasesc pe mai toate masinile din clasa medie in sus de azi.
Echiparea aceasta este singura care vine cu aceasta aranjare in bord, cu turometrul mare pe mijloc si viteza afisata digital in colt si pe HUD-ul retractabil.
Am luat-o cu ~25.500km la bord, un singur proprietar, fost angajat Mazda care si-a configurat si comandat masina asa cum o vedeti. Revizii facute la reprezentanta cu toate consumabilele originale, mai putin ultimele 2 revizii dar cu factura facute tot cu uleiul si filtrul Mazda (va urma o postare despre acest ulei in viitor), la intervale de nici 5.000km uneori.
Cu plinul facut la Constanta, am ajuns la Bucuresti si am mai mers 2 saptamani pana am alimentat cu 32l de benzina parca si am avut un consum mediu de 7.3 l/100km
Am vazut ca obisnuia sa reseteze consumul intre revizii fostul proprietar, si nu a sarit de 7.5% niciodata, folosita doar in oras.
Acel 7.3 include si o ora de stat cu motorul pornit, pentru ca a facut baita cu prima ocazie, si multe alte momente cand a stat cu motorul pornit pe loc mai mult timp... siii teste sa vad cum se misca si cum se aude sus in ture.
Pana acum nu a sarit de 9% nici in cel mai al naibii trafic de Bucuresti (de genul 3.5km in 30min cu plecare la rece) si cu i-stop dezactivat.
Spalata si decontaminata, dar voi repeta de cateva ori pentru ca este contaminata cu particule de fier ce au intrat in porii lacului si bineinteles ca va urma si un polish. Pana atunci, i-am luat stergatoare noi fata/spate, protectie ceramica pe parbriza de la Soft 99 (sistemul glaco), schimbat filtrul de polen si urmeaza si ulei + filtru de aer, intrucat au trecut in jur de 6.000km de la revizia din aprilie. Si daca i-am luat stergatoare noi, am polishat si bratele, sa arate pe masura kilometrilor si a starii generale a masinii, adica impecabila.
Fun fact. Am comandat doua filtre sa ma lamuresc de unde diferenta asa mare de pret. Bosh cel mai ieftin vs. mann cel mai scump. O sa iau doar mann de acum inainte. Pozele nu mai au nevoie de cuvinte.
O sa folosesc Bosh-ul pana in primavara cand incepe polenul. Se pare ca la ultima revizie i-a pus un filtru de polen nipparts, tot de o calitate inferioara.
I-am curatat putin interiorul de praf, dar mare lucru nu am avut ce sa curat. Doar la volan, schimbator si frana de mana (clasica) am avut ceva mizerie. O sa pun mai multe poze cu interiorul in viitor.
Legat de ce vedeti in poza de mai jos, a fost ceva nou si pentru mine. Nu stiam ca au pus asa ceva pe generatia asta si mai ales pe o masina din clasa mica (acum inteleg pretul de lista de peste 20k de nou in 2017). Este un capacitor mic si usor (cat o cola la jumate) care se incarca in cateva secunde. Adica in 5-6 secunde de la minim la maxim. Iar cum folosesc des frana de motor, se incarca des. Se si descarca repede, adica in aproximativ 90s oprit la semafor avand climatizarea pornita si faruri si radio.
Este o solutie de la Mazda foarte misto. In loc sa puna 2 baterii mari si grele, masina are o baterie mica normala si acest sistem care se incarca foarte rapid cu energie, usor, care se si descarca repede si care alimenteaza toti consumatorii indiferent ca stai sau te deplasezi, scutind bateria si de incarcari si descarcari ce te fura la consum, plus reducerea de greutate. Functioneaza cu ajutorul unui alternator ce incarca capacitorul doar in frana de motor si nu influenteaza deplasarea la liber a masinii, cum fac sistemele mai noi ce trebuie sa incarce baterii mari si reduc mult din viteza de deplasare.
Se poate dezactiva din buton i-stop, dar nu si incarcarea acestui capacitor, intrucat el da curent in permanenta consumatorilor.
Cam atat ca nu mai am spatiu in postare. Revin cu alte poze si detalii despre cum se conduce. Toate de bine.
Stiu, masina de gagici. Imi place maxim! Am primit si roti de iarna... gogosi. Anul viitor o sa pun anvelope de iarna pe rotile mari si o sa ii iau altceva pentru vara.
Partea cea mai tare este ca Mazda este similara cu Subaru. Este in lista furnizorilor de piese deja cunoscuti de la Subaru, si inclusiv in Romania se gasesc pe site-uri piese originale si accesorii de la reprezentanta, cu pret, cu poze, comanda online, tot ce vrei. O sa ii cumpar cate ceva, ca nu ma pot abtine.