Here we go again!
Foresterul SH si-a gasit un nou proprietar, iar eu eram deja in cautare de o noua masina. Si de fapt criteriul a fost mai noua, in primul rand.
Am cautat in primul rand sa fie fabricatie dupa 2018 cel putin, si sa aiba cat mai multe sisteme de siguranta.
Acum cateva luni am vazut noul Duster, si am testat motorizarea 1.2 mild hybrid. Mi-a placut cum se misca masina, motor, stabilitate, mi-a placut ca era destul de bine antifonata, mi-a placut o parte din designul interior. Unele chestii par foarte ieftine (e normal, asa si sunt), dar nu mi-au placut unele elementa are pareau ca au fost adaugate inainte sa o livreze catre dealer. Parca nu erau de pe masina, nu mai tin minte care dar ceva parea carpit.
Apoi cand am aflat si rezultatele testelor de siguranta am stiut ca trebuie sa mai caut.
Am fost la Suzuki, si am vazut S-Cross. Mild hybrid, cu al doilea nivel de echipare, 6MT 4WD Allgrip Passion era in jur de 26000 euro.
Mi-ar fi placut automata, dar din cate am mai citit, cutia automata de la S-Cross si Vitara nu e ceva pe care as vrea sa dau bani. Interiorul simplut, tapiteria si scaunele nu mi-au placut deloc, dar am luat-o in calcul ca are garantie 10 ani. Masina noua, 10 ani garantie, suna bine. Am rugat sa facem un test drive pe un traseu ales de mine, si mi s-a spus ca nu prea se poate, ca putem merge pe un alt traseu asemanator. I-am explicat agentului ca traseul propus nu are relevanta pentru mine, i-am spus ca as fi disponibil sa inchiriez masina de la ei 1-2 zile, sa fiu sigur ca e ce vreau sa cumpar, si mi-a recomandat sa caut pe la rent-a-car variante, ca la ei e mai greu de obtinut asa ceva. Asta era inainte sa vand masina mea, a ramas ca mai vorbim dupa ce se vinde.
Nici Dacia si nici Suzuki nu au vrut sa ia in calcul optiunea de buy-back. Fara sa fie vreo suma discutata.
Nu vreau sa judec pe nimeni, ca nici Subaru Iasi nu a acceptat.
Acum doi ani cand am fost la Auto Kino si am intrebat de buy back cand voi dori sa o schimb, mi s-a spus ca doar la masina noua, in nici un caz la masina de drive-test sau buy-back de la client. Again, fiecare cu politica si calculele lui...
Am luat in calcul si Toyota Rav 4. Am gasit unul la dealerul din Suceava, care a fost de acord si cu buy-back, si chiar a evaluat masina mea la un pret corect. Stiu sigur ca Toyota face masini foarte fiabile, la Toyota Iasi mai am prieteni si ar fi fost foarte ok pe partea de intretinere. Mi-ar fi placut si sistemul hybrid de pe Rav, care e foarte economic, 220 Cp, acceleratie 8 sec, rating de siguranta ridicat, deci bifa tot ce vroiam. Dar interiorul mi-a placut mai mult la Subaru. Mult mai mult. Nu pot spune ca nu imi place Ravul, dar interiorul nu are nimic deosebit, e plictisitor. Si cum in interior stau cand conduc, mi-am dat seama ca nu pot schimba marca, raman fan Subaru
Initial luasem in calcul Outback si Forester.
Ouback mai comod la drum lung, pozitia la volan mai spre berlina, dar cu avantajul garzii la sol ridicate. Putere, cuplu mai mari, era pe primul loc la cautarile mele.
Pana am facut un test cu Foresterul hybrid. E mai spatios decat Foresterul meu, designul mi-a placut mai mult ca la Outback chiar daca se vede ca Oubackul e mai premium, e clar diferenta de clasa. Dar mi-a placut mai mult acvariul, cred ca e greu sa te obisnuiesti cu mai putina vizibilitate dupa ce ai condus Forester. Si asta nou e foarte luminos. Si are butonase mai multe, si mie imi plac butonasele
Iar ca dinamica, chiar daca cifrele spun altceva, mi s-a parut mai rapid Foresterul hybrid fata de Outback, din cauza motorasului electric. Nu am luat masina sa fac liniute, si chiar conduc foarte politicos, si prudent as spune. Dar la demaraj pare mai rapid, poate pana in 60-70 km/h...
XV/Crostrek a fost pe lista acum vreun an, imi place designul lor, dar e clar ca e o clasa mai mica decat Foresterul, si deocamdata in concedii apreciez spatiul interior. Cu siguranta o sa fie o optiune pe viitor, cand va mai creste copilul si voi merge doar cu sotia in concedii.
Tudor de la Twin Motors Cluj mi-a gasit un Forester hybrid, 2020, 138xxx km, echipare Executive.
Eu am vrut fara piele, si asta insemna si fara trapa. Tapiteria din piele neteda mi se pare mai putin confortabila, iar trapa am folosit-o prea putin la SH, cred ca e doar nice to have. Mi-ar place o tapiterie cu alcantara, nu am vazut la Forester, probabil o sa o fac custom in viitor.
Tudor a facut revizia cu toate schimburile necesare, lichide, filtre, uleiuri, frane, si am primit garantie un an de zile.
Am luat masina de la Cluj, m-am jucat putin cu setarile interioare, sa stiu ce face fiecare buton, si am plecat spre Iasi. Cruise control adaptiv folosit pana la Targu Mures, functioneaza foarte bine. Viteza setata pe 120 km/h, am atins frana si acceleratia foarte rar, mai mult ca nu eram obisnuit cu sistemul. Ma atentioneaza daca nu ma uit la drum, daca nu stau cu mainile pe volan, daca ies de pe banda si nu semnalizez. Nu e deranjant pentru ca e doar un bip scurt, si de obicei ma uit la drum, si stau cu mainile pe volan
Franare automata fata si spate in caz de posibila coliziune: le-am testat fara sa vreau. A franat masina singura si a bipait cand ma apropiam de o masina parcata intr-o curba, iar eu aveam viteza poate un pic mai mare. Eu as fi virat stanga inainte sa ajung la masina, dar ea a crezut ca e cazul sa incetineasca. Iar pe spate m-a speriat in parcare, m-am apropiat de o alta masina dar stiu sigur ca mai aveam loc, si aveam viteza mica. Dar masina a franat, pedala de frana s-a dus la punctul inferior brusc si m-a luat prin surprindere. Deci ambele sisteme functioneaza impecabil.
Zgomotul interior e absent, cel putin comparativ cu SH, ca in ultima perioada nu am mai condus alte masini. Ah, volanul e mai greu de invartit, ceeea ce imi place enorm. La SH ma obinuisem, dar rotatia volanului mi se parea mult prea usoara. Depinde de preferintele fiecaruia banuiesc.
Farurile iar imi plac mult, se vede mult mai bine decat la SH, chiar daca si ala avea xenon. Sistemul de asistenta la faza lunga functioneaza foarte bine.
Portbagaj mai mare, mult mai mare. Consola centrala are fante de aer pentru locurile din spate, iar un mare avantaj.
Masina a fost adusa in Spania. Pe dedesupt nu are nici un pic de rugina, nu mi-a venit sa cred cum arata. Adica nici macar un cap de surub, nici un centimetru de rugina de suprafata. Ca o masina noua care a fost condusa cativa km si s-a prafuit. Am aplicat deja un strat de ceara peste tot, si o sa verific iar la vara si completez daca va fi cazul pe undeva.
Sunt absolut convins ca am facut cea mai buna alegere cu masina asta, imi place enorm.
Iar despre consum pot spune ca e mai bun ca la generatia SH...
De la Cluj la Iasi am venit pe autostrada pana la Targu Mures, viteza setata 120, si de cateva ori am vrut sa vad cum accelereaza si pana unde (sunt foarte multumit de rezultate). Pe drumuri europene am mers legal, 100 in majoritatea timpului. rareori am depasit limitele legale, cand am vazut ca traficul si drumul permite. M-am jucat si cu schimburile de viteza manuale, am folosit si padelele. Dar in general as spune ca am condus in limitele legale, politicos, fara sa fiu agresiv.
Am ajuns in Iasi cu un consum de 6.6 L/100 km. Estimez ca as fi avut un 9 cel putin cu SH, deci zic ca e bine.
La partea cu consumul urban ma asteptam la valori mai bune in schimb, fiind hybrid. Dar aici e relevant doar pentru mine, adica drumurile mele sunt scurte si in timp ce e traficul cel mai mare. Am sa pun si cateva poze, dar valorile stau cam asa:
15 L/100 km in oras, 2-4 grade temperatura exterioara, drum de 3.5 km facut in 30 minute dimineata, si cam la fel seara. Mai mult stau decat merg...
11 L/100 km cand am avut de umblat prin oras dupa ora 9 cand traficul se mai misca.
Cu SH aveam 18 / 12 in aceleasi conditii.
Am vazut 14 L/100 km in Iasi si pe Rav4 si Lexus NX hybride, deci cred ca asteptarile mele erau prea optimiste. Rezultatele mele sunt foarte bune tinand cont de conditii. Vara cred ca va fi in jur de 12 in oras.