Consumul de ulei deobicei se rezolva prin schimbare uleiului cu unul ceva mai gros. In mod normal masinile nu ar trebui sa manance ulei decat in cantitati foarte mici pana in 200-300 ml per 10-15 mii km, mai ales motoarele aspirate. Ca solutie alternativa incearca sa mergi mai domol cu masina, si asta mai e o cauza ptr consumul de ulei.
Daca astea doua nu sunt probleme si bagi uleiul recomandat de producator (ptr conditiile de vreme recomandate de producator) atunci problema s-ar putea sa fie ceva mai serioasa.
Masinile in general peste 150.000 de km incep sa pape ulei si d-asta cam pe atunci incepi sa bagi ulei mai gros in ele. (motivul e simplu, se uzeaza diverse piese in motor, de unde uleiul incepe sa ajunga si pe unde nu trebuie, spre exemplu in procesul de combustie pentru ca un cilindru putin uzat nu mai etanseaza asa cum ar trebui).
Eu personal as merge pe varianta de mijloc (all-season) specificata in carte. La mine in carte scrie ca ptr 2.0 benzina aspirat 158 cai trebuie folosit 5w-30 ca varianta intermediara.
Consumul de ulei masiv (adica peste 500 ml la 10 k km) sincer inseamna ca exista o problema ceva mai grava la motor (daca ai folosit uleiul specificat de producator desigur). Cauze posibile sunt multe, doar un mecanic iti poate spune clar asa ceva.
Verificarile de baza sunt urmatoarele:
- vezi ce ulei ti sa bagat la service si faci comparatie cu ce scrie in carte (aici nu ma refer atat la brand cat la vascozitate), daca observi diferente sincer eu recomand sa treci pe ce spune producatorul ca nu degeaba o fi recomandat el anumite vascozitati
- vezi cand pleci de pe loc sa nu fie sub masina picaturi de ulei pentru ca asta e un semn de probabile pierderi de ulei.
- uita-te pe la motor dupa pete de ulei, in principiu ia o lanterna si uita-te in partea inferioara, deobicei scutul strange pierderile de ulei deci ala ar fi primul loc unde m-as uita.
Daca nu ai probleme la verificarile de mai sus... doar un mecanic te poate ajuta mai departe.