Teoria zice ca nu ar trebui sa fie nici o diferenta intre benzinele cu aceeasi cifra octanica daca NU sunt aditivate.
Dar cum mai toate sunt aditivate, la un litru de lichid avem un continut de aditivi (ma refer la volum). Asta scade volumul de benzina pura, respectiv cata capacitate calorica obtii din acel litru (volum) de lichid.
Aditivii in general nu ajuta la ardere, fie curata, fie se amesteca cu apa din rezervor (alcooli) fie imbunatatesc cifra octanica.
Tot teoria zice ca benzina ca la peste 98 de octani benzina se obtine prin alt proces chimic.
Si ca sa inchei, benzina potrivita pentru fiecare motor tine in mare parte de compresia volumetrica, la care adaugam in mai mica masura temperatura (aici nu tinem cont de aditivi). Parerea mea este ca daca nu ai compresie volumetrica care sa justifice un combustibil cu cifra octanica ridicata, nu are sens sa pui o benzina scumpa. Sigur, aici vorbim de combustibilul "perfect".