Forester 2.0 X blocat in zapada
Subaru club Romania

Forester 2.0 X blocat in zapada

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #20 on: January 29, 2012, 17:44:53 PM »
Imi cer scuze ca trebuie sa scriu un nou post si mai ales ca nu-mi pot remedia anumite greseli de scris din postul anterior.
Ultima fraza am reusit sa o scriu dar fara sa vad ce scriu, era un rand care nu vroia sa-mi apara pe ecran, iar reeditarea s-a dovedit imposibila. Este singurul forum pe care patesc asta si nu este prima data. Nu e important sper oricum sa se inteleaga ce vreau sa spun.

Revenind la mersul pe zapada este important sa pastrati aderenta si sa continuati sa mergeti evitand la maxim opririle, momentele de inertie maxima.
Orice schimbare de directie, accelerare, franare, cam orice tine de dinamica autoturismului trebuie sa se faca lent si cursiv. Chiar si accelerarile puternice se fac progresiv cautand aderenta maxima.
Daca exista tendinta de patinare folositi treptele superioare si lafel pedala progresiv.

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #21 on: January 29, 2012, 18:07:28 PM »
si eu patesc la fel.E din vine telefonului.Numai pe tel iti face asa.

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #22 on: January 29, 2012, 18:22:27 PM »
Eu sunt acasa la birou si nu folosesc telefonul pentru forum.

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #23 on: January 29, 2012, 18:39:26 PM »
ah.atunci nu stiu.Intreaba-i pe admini.Stiu ca daca selectezi modifica se poate reparaE u patesc asta numa pe telefon.Pe care il folosesc mai des pt forum..

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #24 on: January 29, 2012, 18:41:23 PM »
Multumesc pt info.

Este prima masina 4x4 cu care am mers/merg.
Nu am luat-o de noua iar primul propietar a schimbat pe garantie (~30 000 km)diferentialul spate si un ambreiaj(65 000 km). Ma gindesc ca au picat destul de repede si poate ca au picat fiindca nu a mers cum trebuie. Si nu as vrea sa ii repet si eu "greselile". Eu am luat masina la 97000 si acum are ~115 000km.
Forester MY 2007 2.0 X MT

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #25 on: January 29, 2012, 18:43:38 PM »
si eu patesc la fel.E din vine telefonului.Numai pe tel iti face asa.
Pai daca folosesti fixul sa intri pe forum... ;D ;D
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

alias

  • 152
Răspuns: Forester 2.0 XT 4x4
« Reply #26 on: February 16, 2012, 23:28:08 PM »
Mister elucidat.Din ce stiu aspiratul nu face x,pe cand cel turbo face.Adica nu transmite tractiune pe diagonala....Asa am patit si eu.Problema poate fi ca ai ramas suspendat.Altfel nu ai cum sa ramai.

Aspiratul face X , m-am convins de asta chiar in seara asta, aproape suspendat,  cu o roata pe gheata si cea in diagonala in zapada afanata. Rotile pe diagonala activa erau curate de la frecarea cu zapada, celelalte erau pline de zapada. 
Si chestiunea tine de transmisie nu de de atmosferic/turbo, eu avand 4EAT. Cu  "POWER" activat, echivalentul "LOW" pe manuale, si cu masina in treapta a 2-a, am iesit fara probleme.
Acum trebuie cercetat, de ce tragea acea diagonala si nu cealalta :), cine este mai priceput poate ne lamureste.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #27 on: February 17, 2012, 00:32:36 AM »
automata functioneaza altfel.Iar power nu e echivalent la low.Power schimba modul de schimbare a vitezelor.Adica in ture mai multe.
De azi am trecut din nou la cutie automata si sincer imi e cam frica de zapezi mai mari.Cu foresterul care e manual nu imi fac atatea griji insa cu imbreza mi-a stat un pic ceasul cand am intrat in maldarul de zapada care se cheama parcare.Si la automata trag toate gramada doar ca lipseste zvacul de abreiaj uscat de la manuala....

alias

  • 152
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #28 on: February 17, 2012, 00:55:22 AM »
automata functioneaza altfel.Iar power nu e echivalent la low.Power schimba modul de schimbare a vitezelor.Adica in ture mai multe.
De azi am trecut din nou la cutie automata si sincer imi e cam frica de zapezi mai mari.Cu foresterul care e manual nu imi fac atatea griji insa cu imbreza mi-a stat un pic ceasul cand am intrat in maldarul de zapada care se cheama parcare.Si la automata trag toate gramada doar ca lipseste zvacul de abreiaj uscat de la manuala....


normal ca functioneaza altfel deoarece transmisia este Active Torque Split.
Eu zic ca dupa ce tot am avut automata de prin 2005  sa nu-ti faci griji. Isi face treaba pe zapada foarte bine. Tot am umblat prin zapazi in atatia ani si n-am avut nevoie sa ma scoata cineva. Exceptand balansul care este mai dificil de facut la o automata, masina se comporta foarte bine. 


Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #29 on: February 19, 2012, 13:52:24 PM »
Salut,
Pot sa te ajut eu sa elucidezi misterul ptr ca am si eu un forester doar ca 2.0 aspirat. (2006)
Diferentialul central blocheaza astfel incat sa ai tractiune fata/spate. A.I. sa nu ai probleme de genul acesta ar trebui sa iti pui ori LSD ori sa ai un sistem de controlul tractiunii (masina mea neavand nici una dintre aceste sisteme).
Masina nu este un 4x4 autentic, este foarte capabila in clasa ei, dar totusi trebuie sa ii cunoastem si limitele. Ca sa poti iesi fara probleme in asemenea conditii ti-ar trebui si diferential blocabil fata si/sau spate ceea ce foresterul nu prea are, traction control-ul poate imita un diferential foarte bine dar doar modelele mai noi au asa ceva (sau parca modelul cu cutia automata, parca asa scria in carte).
Ideea de baza este urmatoarea: masina iti imparte forta aprox 50/50 fata/spate... rotile stanga/dreapta fie de pe fata fie de pe spate se invart liber deoarece nu exista vreun sistem care sa franeze roata care se invarte in gol si sa trimita forta catre roata care sta pe loc, oricare ar fi roata pe stanga sau dreapta sau orice alta combinatie genul.
Ai o masina foarte capabila dar totusi nu este un off-roader pur sange. Ca sa limitezi(subliniez limitez pentru ca eliminat e imposibil fara diferential sau TC) asemenea probleme trebuie sa iti mentii momentumul masinii in mers in conditii grele, adica sa o tii cat poti in miscare, pentru ca aderenta iti variaza in miscare intre roti deci masina iti va livra mai multa forta decat la pornirea de pe loc.
Nu recomand sa incerci conditii grele de offroad pentru ca masina nu a fost gandita ptr asa ceva.
Nu recomand daca ramai impotmolit sa o turezi de nebun sau sa o joci din ambreiaj (pentru ca s-ar putea sa strici diferentialul daca o turezi prea tare cand e impotmolita si sa arzi ambreiajul cand incerci sa o misti din ambreiaj). Mai bine iesi putin dai la lopata, rogi pe cineva sa te impinga, pui un covoras la roti, etc... solutii exista.

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #30 on: February 19, 2012, 16:38:58 PM »
Neah....Daca stii cum sa te porti cu ea,iti da tot cr ai nevoie.Trebuie doar s stii sa ii ceri.Cu timpul te inveti si atata timp cat nu ramai pe burta masina intra si iese fara probleme.Aspiratele au un mare avantaj.Reductorul.Folositi-l si ambreiajul va tine destul de mult.Eu l-am  uzat in 105k de ex .Altii in mai mult....

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #31 on: November 09, 2012, 15:50:14 PM »
Vad ca nu prea mai este activitate pe acest subiect, dar am patit si eu acelasi lucru, am ramas cu Forester Diesel 2.0 XS achizitionat de nou in noiembrie 2011 in zapada.

Am rugat pe cineva sa urce la volan ca sa pot observa ce se intampla. Doua roti in diagonala patinau si celelalte doua nu se miscau. Am fost intrebat daca nu cumva am ramas suspendat. Nu, nu am ramas, insa chiar si in aceasta situatie ar fi trebuit sa vad ca rotile care patineaza sunt franate, pentru transferul puterii la rotile care au aderenta.
Acest lucru ramanea neschimbat indiferent cat de tare se tura motorul. Oricum, pentru a bloca diferentialul central este nevoie de un anumit nivel de turatie, fiind cu visco-cuplaj. Insa diferentialele fata/spate, fiind deschise nu se blocheaza.
Solutii tehnice pentru diferentialul spate exista:
1. Mecanic - LSD
2. Electronic - VDC
Pentru diferentialul fata, numai masinile off-road au o solutie de blocare (Jeep Wrangler, Toyota Hillux, Mercedes G)

Masina este echipata cu VDC, care ar fi trebuit sa franeze roata care nu mai are aderenta. Dupa cum spuneam acest lucru nu se intampla.
Am intrebat inclusiv la SMT, gandindu-ma ca am gresit ceva. De la ei am dedus urmatoarele:
1. S-a introdus sistemul VDC in locul celui mecanic (LSD) pentru ca nu au obtinut punctaj bun la testele Euro NCAP. Au fost pur si simplu depunctati pentru faptul ca nu aveau sistem electronic de control al stabilitatii. La alti producatori se cheama ESP, spre exemplu
2. Odata introdus VDC-ul nu mai avea rost mentinerea inca unui sistem in acelasi scop.
3. VDC-ul lucreaza prin franarea rotilor care pierd aderenta si diminueaza si puterea motorului in aceasta situatie. De aici recomandarea de a nu se folosi VDC-ul in momente mai dificile, cand ai nevoie de putere mare la roti, pentru ca oricum franarea selectiva ar trebui sa se intample.
4. Raspunsul lor a fost ca e imposibil, pentru ca ar fi trebuit, asa cum spuneam, chiar daca as fi ramas suspendat, sa observ ca rotile care patineaza sunt oprite cate putin
5. Am solicitat verificarea VDC-ului, pentru ca eu cred ca nu functioneaza, dar mi s-a raspuns ca atata vreme cat calculatorul de bord nu a inregistrat nicio eroarea, cu siguranta el functioneaza.

Am mai cautat pe net, se pare ca asta e o problema a celor de la Subaru, cu modelele Forester, anume "diagonal test" sau "cross axle" In comparatie, un Freelander (din aceiasi clasa deci) nu are absolut nicio problema, sunt videoclipuri facute in Romania, deci se pot verifica, care arata clar cum doua roti in diagonala patineaza, iar dupa un anumit prag de turatii (2000) masina trecea mai departe.

A gasit cineva o solutie, a mai patit cineva asta ? As dori macar sa stiu care sunt limitele masinii sau cum se foloseste corect VDC-ul ?

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #32 on: November 09, 2012, 19:03:54 PM »
Este normal ceea ce ai patit.
Asa este gandita constructiv masia si are aceasta deficienta.
La costuri rezonabile nu pot sa remediezi nimic doultia completa aduci masina lasi 5500 Euro si o iei asa cum ai visat.
Se monteaza trei diferentiala cu patinare limitata(autoblocante impropriu spus cu 1, 1.5, 2 cai de actionare).
Evita sa te avanti in astfel de situatii nu ai cum sa le gestionezi de la volan.
Daca totusi ramai, decuplezi orice sistem de control al tractiunii si dai suturi in transmisie. Ambreiiezi accelerezi tare si dai drumul brusc la ambreiaj.
Folosesti inertia rotilor pentru a trimite forta de traciune la toate rotile, iar odata ce au prins putin aderenta te vor scoate din impas.

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #33 on: November 09, 2012, 22:27:06 PM »
Pe gheata, daca masina sta pe loc si nu vrea sa se miste decuplezi ESPul. Sau cumperi cauciucuri de iarna noi.

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #34 on: November 09, 2012, 23:08:29 PM »
http://youtu.be/W5g4ySOh0WE
http://youtu.be/Q0JczBRt8Ps

Teoretic asa ar trebui sa functioneze.Observ ca in ambele videoclipuri(unul benzina, unul diesel) au trebuit turate un pic mai mult ca vdc-ul sa intre in actiune.
Parerea mea personala este, pt offroad, ar fi bune diferentiale 2 way(2 cai de actionare) cum zice sebastian.Decuplat vdc-ul de tot si dus sa fie ;D
Pe langa sfatul dat de sebastian as mai recomanda prieteni cu masini cel putin la fel de capabile ca a ta si o sufa in portbagaj ;D ;)

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 X blocat in zapada
« Reply #35 on: November 10, 2012, 02:07:23 AM »
Nus ce sa mai zic.Eu am ramas doar o data in zapada pe burta.In rest ...am tras si tractoru care deszapezea ca ramasese infipt.Si tot aspirat am si eu.Nu face X-u.Smucita si iese....