Subaru Outback MY2016
Echipare – Classic
Motor – 2.0D
Transmisie – CVT
Preț de listă – 40.080 euro DDP
KM parcurși – 150 km
Tipuri de drum abordate – DN, DJ, DC, A
Locatie – București/Ilfov
După colaborarea în premieră cu cei de la Autokino Brașov în cadrul întâlnirii aniversare de anul acesta, am promis că vom continua să dezvoltăm relația cu importatorul regional în beneficiul comunității Subarufanclub și nu numai. Iată că de această dată propunerea a venit din partea Autokino, cărora le mulțumesc încă o dată pentru inițiativă și profesionalism.
Dacă luna trecută am avut la un speed testing (ca la speed dating, nu test de viteză) Subaru Forester 2.0D CVT (click pentru articol), de această dată am avut pe mână o bijuterie de Subaru Outback, echiparea Classic, caruia tare bine îi statea in alb perlat.
După câteva drumuri prin București și o întâlnire cu membrii Subarufanclub, l-am scos la teste pe traseul București – Dimieni – Moara Vlăsiei – Căldărușani – Lipia – București, traseu cunoscut și ca Super Speciala Subaru (SSS). Am putut testa comportamentul de drum pe secțiuni virajate și pe autostradă, cu o scurtă oprire pentru poze în teren “accidentat”.
Insolit – Ce este Outback?
Multă lume se întreabă despre Outback ce este? În ce categorie se înscrie? Este un fel de Audi Allroad? Este un fel de Passat Alltrack?
Raspunsul meu direct și sec ar fi NU! Outback este cel care a dus la apariția derivatelor precum Allroad sau Alltrack. Puțini știu că Subaru a inventat această categorie în 1971 când o companie de electricitate japoneză a comandat modele Subaru cu tracțiune integrală, pentru a ajunge în zonele greu accesibile și aveau nevoie de forma unui break pentru a căra tot echipamentul necesar intervențiilor. Așa s-a născut primul break de familie modificat, înălțat cu tracțiune integrală permanentă.
Și totusi, într-o perioadă în care mai toți producătorii “aruncă” niște plastice pe la aripi și măresc garda la sol din suspensie pentru un aspect ce îndeamnă la aventură, Outback reușeste să se diferențieze prin construcția sa, mai mult sau mai puțin vizibilă pentru utilizator.
Aruncăm o privire sub mașină și observăm imediat cum japonezii au ferit toate elementele importante de posibile cioturi sau diverse obstacole întâlnite off road. Au creat o burtă plată cum nici un chirurg estetician nu reușește să le facă pacienților săi. De remarcat sunt puntea spate și articulațiile ce permit o cursă neobișnuit de lungă a roților spate, mulțumită cărora puteți trece peste obstacole dificile în teren accidentat.
Adăugăm garda la sol impresionantă (198mm) și un set de roți îmbrăcate în cauciucuri Yokohama Geolander și deja avem o mașina la bordul careia nu mi-ar fi rușine să mă aventurez pe cărari mai puțin circulate, acolo unde adevăratele mașini de off road se simt ca acasă.
Diesel, CVT și AWD
Înainte de a intra în detalii, vreau să vă mai spun că mașina de teste avea puțin sub 250km când am pornit-o prima dată și din respect pentru ea, am urmat indicațiile pentru rodaj, fără a testa limitele motorului.
Pornim la drum și ne surprinde plăcut direcția fermă, precisă, intuitivă. În mai puțin de două minute simți că ești la volanul unei mașini pe care o cunoști foarte bine.
Cutia CVT știe perfect ce vrei să faci in 90% din cazuri. De vreo două ori nu ne-am potrivit la început, dar apoi a înțeles care imi este stilul de condus. Trebuie să recunosc, nu regăsești cea mai sportivă senzație conducând acest model, dar nu este nici pe departe o mașină leneșă. Apeși accelerația și fără să îți dai seama ai depășit viteza legală și ești cu 3-4 mașini în fața celor care au plecat de la semafor în rând cu tine.
CVT-ul excelează la confort și te scutește de ghicirea treptei potrivite pe străzile înguste din capitală abordate la viteză mică. Umple cumva golul dintre treptele 1 și 2 care pe mulți ne încurcă în drumul spre birou.
Lucrurile sunt ceva mai diferite odată părăsit orașul. Pentru o depășire fără emoții trebuie să actionăm padelele din spatele volanului și să călcăm ceva mai tare pedala de accelerație. Rularea in modul manual de schimbare a vitezelor (simulate) nu ajută. Singura utilitate regăsită în modul manual este frâna de motor și pregatirea unei depășiri. În restul timpului pe modul automat se descurcă mult mai bine decât te-ai aștepta. Se vede că Subaru a perfectat acest tip de transmisie ajuns la generația a doua. Aproape că aș elimina complet modul manual.
Gata! Nu vă mai țin pe jar. Vorbesc și despre motor. Unitatea de doi litri si 150 cai se descurcă minunat. La rece încă reușește să străpungă izolația fonică acel ronțăit specific motorului diesel, dar odată încalzit și pornit la drum, abia dacă se mai face auzit. Turat, dieselul sună chiar a motor american de cilindree mare. La ralanti, chiar având capota ridicată, colegii de forum au apreciat că este mai silențios decât unitatea diesel euro 5 de pe generația anterioară a lui Subaru Forester. Mulțumim Cătălin (alias Foreste) pentru testul side-by-side.
În mers motorul răspunde bine și dă senzația că s-ar descurca și cu o încărcătură mai mare, deși masa proprie de 1.7 t nu este de neglijat. Este și eficient. În București am obținut un consum de 10l/100km în condiții de trafic normal, în timp ce afară a scăzut consumul mediu la 8l/100km. Sunt sigur că se pot obține valori mai scăzute odată trecut de rodaj, dar și cu un stil de condus economic. În timpul testului pe autostradă, consumul instant la 120km/h era de 5.2l/100km. La predare, consumul mediu înregistrat pe durata testului a fost de 8.3 l/ 100km.
Ochi pentru ochi – Subaru Eyesight
Ajuns la a doua generație, modelul testat de noi vine echipat cu cele două camere montate în parbriz ce scanează în permanență drumul și te păzesc într-un mod inteligent. Testat în premieră de mine, m-a surprins plăcut. Sistemul de menținere a distanței față de mașinile întâlnite în cale face rularea pe autostradă comodă, avertizarea la părăsirea benzii de rulare este utilă în afara orașului și îndeamnă șoferii să folosească semnalul, dar este mai puțin placută în oraș, când faci slalom printre gurile de canal. Se poate dezactiva prin simpla apăsare a unui buton.
Mi-a plăcut avertizarea la punerea în mișcarea a mașinii din față (pentru a evita claxoanele când semaforul se face verde și ești cu ochii în telefon), în timp ce frânarea de urgență și-a făcut simțită prezența o singură dată, fiind foarte aproape de mașina din față ce tocmai pleca de pe loc. În rest nu m-a încurcat niciodată și am rămas plăcut surprins. Consider că acest sistem ar trebui să fie standard pe toate modelele noi. Crește siguranța fără a diminua experiența placută a condusului și fără a interveni inutil.
X-Mode – Pentru experiențe plăcute pe lângă drum
Deși nu am avut condiții demne de X-Mode, sistemul ce îmbunătățește capacitatea off-road a mașinii a fost acționat de două ori. Ce pot spune este că mașina s-a întors pe sol afânat de parcă era pe asfalt și a urcat o pantă cu iarbă fără să dea semne că una dintre roți ar pierde aderența. Foarte utilă a fost asistența la coborâre. Pe principiul Ce urcă și coboară am coborât panta cu iarbă și viteza a fost menținută fără a face uz de pedala de frână. Pentru utilizatorul obișnuit, este deja un test extrem. Câți dintre noi ieșim pe câmp cu mașina? În condițiile date este clar că veți ajunge la destinație fără emoții chiar și la cabana din pădure. Pentru un test amănunțit vom căuta în viitor o provocare mai mare.
Vârful de gamă de la Subaru – dotări pe măsură
Outback este tot ce poate Subaru să ofere mai bun pentru fanii săi în materie de confort, siguranță , eficiență și tehnologie. Aici eu, cât și cei care l-au văzut sau testat suntem total de acord.
Deschidem portierele în unghi de aproape 90 grade și intrăm într-un spațiu cu adevărat premium. Scaunele reglabile electric în toate direcțiile posibile pentru șofer și pasagerul din dreapta, încălzite în trei trepte fac diminețile răcoroase mai plăcute. În ciuda motorului diesel care se încălzește mai greu, climatizarea automată pe două zone suflă aer cald la foarte scurt timp de la pornire.
Vizibilitatea este foarte bună, deși puțin sub nivelul celei din Forester, dar spațiul interior este mai mult decât generos. Hayonul se deschide și închide prin simpla apăsare a unui buton, iar timpul necesar pentru a face asta s-a redus considerabil în comparație cu Foresterul din aceeași generație.
Calitatea materialelor este așa cum te-ai aștepta într-o mașină premium, insonorizarea acoperă zgomotul la rulare, deși nu ar strica o mai bună antifonare a motorului.
Cotiera este bine așezată, are lumină în torpedo (pentru colegii de forum care întreabă des asta), lumină ambientală în uși precum și în restul spațiilor de depozitare, touch screen cu functii de Eco Monitor precum și aplicații pentru mobil, comenzi pe volan, trapă acționată electric, parasolare iluminate, Keyless entry/go/lock, precum și funcție de închidere/deschidere cu impuls a geamurilor (din nou o informație pentru colegii de forum care spuneau că doresc așa ceva).
La capitolul multimedia am fost puțin dezamăgit de sunet. Cred că se putea găsi o variantă mai bună fără a trece la nivelul de echipare premium, dar compensează prin disponibilitatea intrărilor USB și AUX.
Un alt minus îl dau pentru amplasarea ceasului și a indicatorului de temperature exterioară. Le cauți prea mult pe consola centrală, se pierd printre detaliile oferite de climatizare și poți fi distras de la drum. Aș mai adăuga pe lista neagră lipsa unui buton pentru funcția Back (înapoi) pentru meniul computerului de bord, dar am apreciat afișajul în limba română precum și luminozitatea camerei de mers înapoi, chiar și în parcările subterane întunecate.
Înainte de a trage frâna de mână și a-mi lua rămas bun de la voi, vă mai spun că Outback MY2016 2.0D CVT este o mașină polivalentă, oferă un grad de confort ridicat, tehnologii de ultimă generație, siguranță, utilitate și senzația că poți conduce neobosit sute de km oprind numai pentru alimentare.
Am plecat cu prejudecata că tehnologia și electronica afectează în mod negativ plăcerea de a conduce, așa cum vă povesteam într-un test cu o mașină nemțească de volum, dar vă spun sincer că setările făcute de inginerii Subaru sunt făcute să asiste șoferul fără a face uz excesiv de aceste sisteme. Astfel, am simțit un ușor regret că trebuie să înapoiez mașina, dar sunt sigur toate lucrurile vin la momentul potrivit.
Sumar:
+ Tehnologia
+ Confortul și calitatea materialelor
+ Versatilitatea
+ Poziția la volan
+ Trenul de rulare
+ Camera pentru mers înapoi
+ Direcția
+ AWD
+ Aspect
+ CVT
– Amplasarea ceasului
– Echiparea audio
– Motorul zgomotos la rece
– Lipsa modurilor de rulare S/S#
Mihai
Recent Comments